TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP z nowym szefem. Kim jest Krzysztof Mamiński?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 03.03.2017 18:26:23 7 komentarzy
PKP z nowym szefem. Kim jest Krzysztof Mamiński?

Przedstawiamy sylwetkę Krzysztofa Mamińskiego, nowego prezesa zarządu PKP S.A., który od wiosny 2016 roku szefował Przewozom Regionalnym.

Nowy p.o. prezesa PKP S.A. Krzysztof Mamiński ma 60 lat, był działaczem kolejowej "Solidarności", a w zarządzie PKP zasiadał już w latach 1998-2002. Jego żona Barbara, pracowniczka Kancelarii Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, zginęła w katastrofie smoleńskiej.

Nadzwyczajne walne zgromadzenie PKP S.A. podjęło w piątek, 3 marca 2017 r., decyzję o powołaniu na stanowisko nowego prezesa PKP S.A. Krzysztofa Mamińskiego. Od wiosny 2016 roku był on prezesem zarządu Przewozów Regionalnych.

Krzysztof Mamiński urodził się w 1957 roku, jest absolwentem Technikum Elektryczno-Mechanicznego im. Kasprzaka w Warszawie (1976), jest absolwentem ekonomii na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.

Pracę w PKP rozpoczął w 1980 na stanowisku konserwatora sprzętu komputerowego w Ośrodku Informatyki Centralnej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Warszawie. Był działaczem "Solidarności", w latach 1990-98 pełnił funkcje przewodniczącego Sekcji Krajowej Kolejarzy i Sekretariatu Transportowców NSZZ "Solidarność".

W 1998 roku, w czasach rządu AWS-UW Jerzego Buzka wszedł do zarządu PKP, jeszcze wówczas przedsiębiorstwa państwowego (spółka PKP SA działa od 1 stycznia 2001 roku). W zarządzie PKP i PKP S.A. zasiadał do 2002 roku. Najpierw był członkiem zarządu ds. restrukturyzacji, a następnie ds. pracowniczych.

Po odejściu z zarządu PKP był prezesem spółki zależnej PKP ? KPT-W "Natura Tour". Pełnił funkcję pełnomocnika zarządu ds. dialogu społecznego w Grupie PKP oraz prezesem Związku Pracodawców Kolejowych. W styczniu 2013 roku podał się do dymisji z tej ostatniej funkcji, gdy związki kolejowe postanowiły zorganizować strajk, a on reprezentował pracodawców w sporze ze związkowcami. Jak wtedy wyjaśniał, jego rezygnacja miała charakter osobisty. Potem był szefem przedsiębiorstwa z Grupy PKP CS Szkolenie i Doradztwo.

W marcu 2016 roku został p.o. prezesa Przewozów Regionalnych, a miesiąc później pełnym prezesem. W czerwcu 2016 roku mówił w rozmowie z PAP celem Przewozów Regionalnych jest utrzymanie pozycji największego pasażerskiego przewoźnika kolejowego w Polsce. Zapowiadał, że na modernizację taboru spółka planuje wydać ponad 600 mln zł.

We wrześniu ub. roku informował, że Przewozy Regionalne zmodernizują i zakupią nowy tabor, dzięki przyznanemu przez konsorcjum banków kredytowi o wartości 629 mln zł.

Jest wdowcem. Jego żona Barbara Mamińska była dyrektorem Biura Kadr i Odznaczeń Kancelarii Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Zginęła 10 kwietnia 2010 roku w katastrofie smoleńskiej. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP
personalia
  • sx – 03.03.2017

    Czyżby niebawem PKP Przewozy Regionalne?

  • yogeeboo – 03.03.2017

    To jakie ten pan ma wykształcenie? jest absolwentem technikum - czyli ma średnie techniczne, ale jest też "absolwentem ekonomi na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego" - czyli inżynierem, magistrem, doktorem? Czy jest absolwentem kursu ekonomi?

  • zxc – 04.03.2017

    Podobne zachowanie jak ciecia Aniola w filmie mistrza Bareii w serialu, wiedzial pod kogo sie podzczepic.

  • janusz w. – 04.03.2017

    Mamiński będzie kiepskim prezesem, ale w PR-ach - choć bardzo niewiele - coś jednak zrobił, w przeciwieństwie do Pawłowskiego i Lachor, którzy zrobili w PKP... zupełnie NIC.

  • gutek – 05.03.2017

    w tej chwili to najlepszy wybór-scementuje kolej

  • www – 05.03.2017

    Oj będzie rebranding. Może Polkolej? I logo na różowo.

  • h – 15.03.2017

    Włączyć Przewozy Regionalne do PKP, tak jak to było już wcześniej, ale Tusk to rozwalił

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.