TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP SA odpowiada Poznaniowi ws. kładki. "Przedwczesna i niezasadna"
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 14.10.2017 11:29:27 8 komentarzy
PKP SA odpowiada Poznaniowi ws. kładki.

W czwartek władze miasta poinformowały, że chcą informacji od PKP nt. budowy obiektu. Inwestycja niezasadna, przedwczesna - odpowiada PKP.

Nie możemy rozpatrywać budowy kładki w oderwaniu od całej planowanej inwestycji na terenie stacji Poznań Główny – powiedział PAP Michał Stilger z PKP SA. W czwartek władze miasta poinformowały, że chcą informacji od prezesa PKP Krzysztofa Mamińskiego nt. budowy obiektu.

Władze Poznania poinformowały w czwartek media, że od sześciu lat czekają na budowę kładki dla pieszych wzdłuż starego dworca kolejowego. Inwestor - spółka celowa powołana przez TriGranit i jedną ze spółek PKP SA - nadal nie realizuje inwestycji. Władze miasta zwróciły się o informacje w tej sprawie do prezesa PKP SA Krzysztofa Mamińskiego. PKP podkreśla jednak, że "budowa kładki, o której wspomina Urząd Miasta, w oderwaniu od planowanej inwestycji dworcowej, jest po prostu niezasadna, a sama inwestycja byłaby przedwczesna".

Jak tłumaczył Jacek Łakomy z biura prasowego urzędu miasta, "o tym, że kładka ma powstać, wiadomo było już w roku 2011. Wydano pozwolenie na budowę, powstał projekt, padały deklaracje dotyczące terminów realizacji i na tym się skończyło. Kładki dla pieszych wzdłuż starego dworca kolejowego, łączącej budynek nowego dworca z peronami 4., 5. i 6., do budowy, której zobowiązał się ponad sześć lat temu inwestor, wciąż nie ma" – zaznaczył.

Kilka dni temu w liście do prezesa PKP SA Krzysztofa Mamińskiego zwrócił się też zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski. "Celem uwzględnienia tego zadania w ramach inwestycji była chęć zachowania możliwości obsługi pasażerów na poziomie sprzed przebudowy dworca kolejowego. Obecnie, po wybudowaniu nowego dworca kolejowego w nowej lokalizacji, obsługa ta jest niestety znacznie utrudniona" – podkreślił w liście Wudarski.

W piątek do kwestii budowy kładki na dworcu Poznań Główny odniosło się PKP SA.

Jak powiedział PAP Michał Stilger z wydziału prasowego PKP SA, "nie możemy rozpatrywać budowy kładki w oderwaniu od całej planowanej inwestycji na terenie stacji Poznań Główny, w tym planowanej modernizacji budynku tzw. starego dworca, którą chcemy zrealizować w latach 2019-2020 przy wykorzystaniu dofinasowania unijnego".

"Rozpoczęły się już prace nad Studium Wykonalności, a w I kwartale 2018 roku planowane jest rozpoczęcie prac projektowych, w ramach których przeprowadzona zostanie analiza optymalnych rozwiązań w zakresie obsługi ruchu pieszego w obrębie całej stacji. Będziemy chcieli wybrać takie rozwiązania komunikacyjne, które będą uzasadnione ekonomiczne, zarówno jeśli chodzi o koszt budowy, jak i dalszego utrzymania, ale przede wszystkim będą najkorzystniejsze z punktu widzenia obsługi ruchu pasażerskiego" – dodał Stilger.

Jak mówił, PKP planuje przywrócić funkcje związane z obsługą podróżnych w zmodernizowanym budynku starego dworca Poznań Główny. "W związku z tym, dopiero na etapie przygotowywania kompleksowej dokumentacji projektowej będziemy mogli określić, jakie rozwiązania techniczne (kładka czy tunel) i w jakich lokalizacjach, zapewnią właściwy standard obsługi ruchu pasażerskiego" – wskazał Stilger.

"Na obecnym etapie budowa kładki, o której wspomina Urząd Miasta, w oderwaniu od planowanej inwestycji dworcowej, jest po prostu niezasadna, a sama inwestycja byłaby przedwczesna" – dodał.

Stilger tłumaczył także, że "wspomniana kładka powstałaby zaledwie około 20 metrów od tunelu, który PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają przedłużyć w taki sposób, aby zapewnić przejście pod istniejącą galerią handlową z wyjściem na ul. Wolne Tory". (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP
dworzec
UM Poznań
  • mix – 15.10.2017

    Myślę, że najlepiej dla miasta byłoby, gdyby ta straszna galeria z namiastką dworca nigdy nie powstała. Ponieważ czasu cofnąć się nie da, pozostaje tylko liczyć na jakiś żywioł, który pomógłby w powrocie do starego ładu.

  • san – 16.10.2017

    Najważniejsze jest to, by zmodernizować i otworzyć dla pasażerów nieczynny budynek starego dworca głównego, przedłużyć tunel od Dworca Zach. aż za galerię, wówczas kładka będzie zbędna, zasłoniłaby tylkoodtworzoną XIX-wieczną elewację obiektu.

  • kolejFAN – 16.10.2017

    KP planuje przywrócić funkcje związane z obsługą podróżnych w zmodernizowanym budynku starego dworca Poznań Główny. "i O TO CHODZI -GDY WRÓCI STARY DWORZEC NIE TRZEBA BĘDZIE korzystać z tej szklanej szklarni -chlebaka.

  • Przemo Z. – 16.10.2017

    Będzie trzeba, aby dojść z tramwaju ( przystanek Poznań "Majnstejszyn") czy parkingu. Nie widzę opcji natomiast przedłużenia tunelu pod Galerią z wyjściem na J. Wujka.Nie trzeba było "doktorka" usuwać, to prace by już trwały. No ale Panie, wielka polityka ...

  • umbra – 17.10.2017

    Przedłużyć chlebak nad perony 4 i 5.

  • kolejFAN – 17.10.2017

    @UMBRA? Po co ? żeby te egipskie ciemnosci zaległy nad wszystkimi peronami? przynajmniej kilka z nich nie jest zakryte tym goownem.@przemopo co niby? wychodze z budynku starego dworca wyspowego, omijam chlebak i schodami prosto z peronu lub placu wychodze na ulicę i do tramwajów.

  • Przemo Z – 17.10.2017

    I pokonujesz schodami następujące różnice poziomów. Najpierw w dół z peronu do tunelu, następnie do góry z tunelu do starego dworca i na koniec z Pl. Dworcowego na Most Dworcowy. A tak schodami ruchomymi na kładkę i przez nowy dworzec na Most Dworcowy.Odnośnie peronów 4-6. Wiesz, że planują przykrycie i tej strony płytą betonową ?

  • Małgorzata – 28.12.2017

    @UMBRAWystarczy ciemności nad peronami 1-3! Niech do pozostałych dociera światło słoneczne! Cały klimat peronów 1-3 poszedł w pi..u. Doświetlić toto chociaż!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!