TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP SA matką dla PKP PLK i Przewozów Regionalnych?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 23.12.2017 13:23:21 14 komentarzy
PKP SA matką dla PKP PLK i Przewozów Regionalnych?

Polskie Koleje Państwowe SA chcą w przyszłym roku zbudować strukturę holdingową, co ma usprawnić zarządzanie spółek wchodzących w skład grupy - poinformował PAP prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

Polskie Koleje Państwowe SA chcą w przyszłym roku zbudować strukturę holdingową, co ma usprawnić zarządzanie spółek wchodzących w skład grupy - poinformował PAP prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

"Takie są nasze zamiary, żeby rok 2018 był tym, w którym zbudujemy strukturę holdingową. Od następnych lat będziemy mówili już o holdingu PKP. To jest jedno z naszych zamierzeń organizacyjnych, które usprawni zarządzanie całą grupą spółek kolejowych" - powiedział PAP Mamiński.

Dodał, że struktura holdingowa ma zostać zbudowana w oparciu o istniejące przepisy.

"Nie ma prawa holdingowego w Polsce, ale istnieją możliwości, bo przecież istnieją takie spółki jak KGHM, czy PKN Orlen, a to są holdingi. Chcemy zbudować podobną strukturę" - stwierdził Mamiński.

"Również zamierzamy dokonać pewnych zmian ustawowych, ale będzie to na pewno proces dłuższy" - dodał.

Wyjaśnił, że docelowo PKP SA ma być spółką-matką dla pozostałych firm z grupy, które wejdą w skład holdingu. "Dla wielu spółek już jesteśmy spółką-matką, ale jest jeszcze sprawa PKP PLK, a w przyszłości może również Przewozów Regionalnych" - powiedział Mamiński. Dodał, że trzeba jakoś rozwiązać sprawę PKP Cargo, bo to jest spółka giełdowa.

"Na razie chcemy zawrzeć dużą umowę korporacyjną, która już będzie regulować zależności prawne i wspólne działania. Jest wiele obszarów, na których możemy działać wspólnie" - dodał.



Sprawdź też:
PKP SA
PKP PLK
Przewozy Regionalne
PKP CARGO
holding
  • Przemo Z. – 23.12.2017

    Pan Prezio zapomniał kto jest właścicielem PR ?!

  • as – 23.12.2017

    Spoko, zmienią przepisy itp itd

  • asdf – 23.12.2017

    Ale po co komu PKP SA? Po co mają rządzić PLKą? Przeciez PLKa i inne spółki z Grupy PKP maja swoje szefostwo i nie potrzebują obiboków z PKP SA aby zarządzać spółką.

  • Marek – 23.12.2017

    Przeciez PR w wiekszosci udzialow to rzadowe ARP wystarczy przekazac udzialy do PKP i z glowy

  • kku – 23.12.2017

    Chodzi o to by uwalić innych przewoźników. Tylko PR będą miały nieograniczony dostęp do torów i będą mogły wozić kiblami. Oby nie.

  • marek – 23.12.2017

    Rozsądne byłoby stworzenie holdingu np. o nazwie Polska Grupa Kolejowa (do którego włączone zostałyby Przewozy Regionalne, PKP IC i PKP Cargo) oraz "nowego PKP", czyli podmiotu powstałego z połączenia dworców PKP SA, całej PKP PLK oraz PKP Informatyki

  • tymek – 24.12.2017

    I konkurencję na torach szlag trafi zanim się w ogóle pojawila

  • kku – 24.12.2017

    konkurencją byłyby koleje wojewódzkie. Ważne by infrastruktura była oddzielona.

  • Zetes – 24.12.2017

    "Konkurencja" na torach? W myśl tego hasła powołano PKP IC. Spółeczka ta nie dawała rady Przewozom Regionalnym w zakresie przewozów dalekobieznych więc "reformatorzy" odebrali PR pociągi pospieszne (a przede wszystkim dopłaty budżetowe!), jakoś nie pamiętając o "wolnym rynku" na torach. W innych krajach nie zdecydowano się na neoliberalne pseudoreformy, które spowodowały jedynie gwałtowny odpływ pasażerów.

  • Janusz – 25.12.2017

    Po redukcji programu inwestycji dworcowych z 464 dworców do 189 czymś trzeba błyszczeć w mediach, aby przykryć nieudolność.

  • gg – 27.12.2017

    Pomorskie z przyjemnością odda swoje udziały w PR za PKP SKM

  • www – 27.12.2017

    W zasadzie po co komu PKP matka?

  • Bugi – 07.01.2018

    Jak to komu? Prezesom, dyrektorom, naczelnikom i ich sekretarkom.

  • Reno – 15.01.2018

    PKP S.A. powinno zniknąć już dawno.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.