TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP PLK zamawiają przebudowę linii kolejowej Sławków – Dąbrowa Górnicza Wschodnia
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.07.2020 09:45:44
PKP PLK zamawiają przebudowę linii kolejowej Sławków – Dąbrowa Górnicza Wschodnia

Przebudowę odcinka linii kolejowej nr 62 między Sławkowem i Dąbrową Górniczą Wschodnią zamawia zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. W czwartek PLK ogłosiły przetarg na wykonanie tych prac – w formule projektuj i buduj.

Przebudowę odcinka linii kolejowej nr 62 między Sławkowem i Dąbrową Górniczą Wschodnią zamawia zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. W czwartek PLK ogłosiły przetarg na wykonanie tych prac – w formule projektuj i buduj.

Obecnie tym odcinkiem przejeżdża średnio w ciągu doby po siedem regionalnych pociągów pasażerskich i po dziesięć towarowych w obie strony. Przebudowa infrastruktury na liczącym niespełna 4 km odcinku Sławków – Dąbrowa Górnicza Wschodnia będzie kolejną z szeregu inwestycji na połączeniu wiodącym od Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego w kierunku Kielc.

PLK zamawiają obecnie opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej i powykonawczej pod kątem przebudowy obu torów tego szlaku, przebudowy sieci trakcyjnej ponad nimi oraz przebudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym, związanej z wymianą torów i sieci. Na koniec wykonawca ma przeprowadzić proces certyfikacji nowej infrastruktury.

Obecny termin składania ofert w postępowaniu to 25 sierpnia br. Całość zamówienia ma zostać wykonana w ciągu 25 miesięcy od zamówienia.

Będzie to część finansowanych z budżetu państwa prac dotyczących linii nr 62 i 660 relacji Tunel – Bukowno – Sosnowiec. Wiedzie nim najkrótsze kolejowe połącznie Katowic z Kielcami. Historycznie to większa część końcowego odcinka tzw. Kolei Iwangorodzko-Dąbrowskiej (Dęblin – Radom - Kielce - Dąbrowa Górnicza).

W latach 2016–2018 na liniach 62 i 660 na terenie woj. śląskiego wykonano warte łącznie 49 mln zł netto prace na odcinku Sosnowiec Główny – Dabrowa Górnicza Strzemieszyce. Obecnie prowadzone są w tym rejonie warte ok. 40 mln zł netto roboty na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

W lutym br. PLK informowały o półmetku planowanej do IV kw. br., wartej prawie 35 mln zł netto przebudowy stacji Sławków. Rewitalizowany jest tam m.in. wjazd ze stacji na bocznicę LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa). Na terenie Sławkowa, na końcu linii LHS, znajduje się Euroterminal, na który w tym roku dotarły pierwsze towarowe pociągi kontenerowe z Chin.

W ramach dotychczasowej modernizacji linii nr 62 i nr 660 Tunel – Sosnowiec prace na terenie woj. śląskiego wykonano na dwóch odcinkach: Sosnowiec Główny – Sosnowiec Dańdówka oraz Sosnowiec Dańdówka – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Ich zakres obejmował wymianę 17 km torów, przebudowę sieci trakcyjnej, przejazdów kolejowo – drogowych, a także wymianę rozjazdów, konserwację obiektów inżynieryjnych i przebudowę urządzeń sterowania ruchem.

Ponadto na linii 62 na terenie woj. małopolskiego w latach 2016-2018 wykonano prace na dwóch odcinkach: Olkusz-Bukowno i Bukowno-Sławków. Obecnie trwają tam przewidziane do br. roboty na odcinku Charsznica – Wolbrom - Jaroszowiec Olkuski.

To nie jedyne remonty we wschodniej części obszaru określanego przez PLK jako Górnośląski Okręg Przemysłowy. Przebudowywana jest m.in. ważna dla ruchu towarowego linia nr 171, łącząca tzw. posterunek Katowice Panewnik (w rejonie katowickiej dzielnicy Brynów) ze stacją kolejową Dąbrowa Górnicza Towarowa.

W obrębie linii nr 171 wykonano już m.in. prace na terenie stacji Dąbrowa Górnicza Towarowa. W 2017 r. zakończono przebudowę odcinków Dąbrowa Górnicza Towarowa – Dąbrowa Górnicza Wschodnia i Dąbrowa Górnicza Towarowa – Kozioł. W 2018 r. rewitalizowano odcinek Kozioł – Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Dorota – Juliusz. W ub. roku PLK zamówiły przebudowę stacji Sosnowiec Dańdówka, którą przecinają zarówno linia nr 62, jak i linia nr 171.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
remont
tor
torowisko
infrastruktura