TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP PLK wyremontują kolejową obwodnicę GOP
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.04.2018 15:55:49
PKP PLK wyremontują kolejową obwodnicę GOP (foto: PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację linii na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka, na liniach kolejowych .

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację linii na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka, na liniach kolejowych nr 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658.

Linie objęte projektem stanowią część północnej obwodnicy towarowej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

Rewitalizacja odcinka Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Siemianowice Śląskie – Dąbrówka Mała – Katowice Szopienice Północne oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka jest szczególnie ważna dla przewozów towarowych. Dzięki pracom znacząco usprawni się ruch kolejowy w ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Wraz ze wzrostem prędkości, skróci się czas przewozu towarów, a to zwiększy konkurencyjność kolei względem transportu drogowego oraz przyczyni się do ochrony środowiska. Inwestycja korzystnie wpłynie na rozwój gospodarczy Śląska.

Na odcinkach Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Siemianowice Śląskie – Dąbrówka Mała – Katowice Szopienice Północne oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka obecnie prowadzony jest ruch towarowy. Jednak linie mogą być również wykorzystywane dla pociągów pasażerskich jako linie objazdowe.

Przebudowa stacji, nowe tory i sieć trakcyjna

W ramach prac, które wykonane zostaną w systemie "projektuj i buduj" zakłada się: m.in. przebudowę stacji Siemianowice Śląskie i Katowice Szopienice Północne. Ponadto będzie kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej, zostaną wymienione tory na długości ok. 49 km. Istotne dla obsługi ruchu towarowego będzie zapewnienie sprawnych przejazdów dzięki wymianie 78 rozjazdów. Odnowionych zostanie też 58 obiektów inżynieryjnych. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni przebudowa 5 przejazdów kolejowo-drogowych.

Sprawną obsługę stacji, większą przepustowość i poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W efekcie prowadzonych prac pociągi towarowe pojadą zdecydowanie szybciej. Nawet dwukrotnie wzrośnie prędkość z 40 km/h do 80 km/h. Dzięki temu po odnowionych trasach sprawniej pojedzie większa liczba pociągów, co pozytywnie wpłynie na konkurencyjność transportu kolejowego.

Projekt "Prace na liniach kolejowych nr 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Mysłowice Brzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka". o wartości ponad 360 mln zł (netto) będzie współfinansowany z POIiŚ 2014 – 2020. Realizacja prac planowana jest na lata 2019 - 2023.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
GOP
remont
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.