TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP PLK unieważniły przetarg na łącznicę w Chabówce i linię do Zakopanego
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.10.2017 12:24:04 6 komentarzy
PKP PLK unieważniły przetarg na łącznicę w Chabówce i linię do Zakopanego

PKP PLK unieważniło przetarg dotyczący zaprojektowania i wykonania odcinka linii kolejowej Chabówka-Zakopane oraz łącznicy w Chabówce - podało ZUE w komunikacie.

PKP PLK unieważniły przetarg dotyczący zaprojektowania i wykonania odcinka linii kolejowej Chabówka-Zakopane oraz łącznicy w Chabówce - podało ZUE w komunikacie.

Giełdowa spółka złożyła najkorzystniejszą ofertę w tym przetargu, jej wartość wynosiła 330,1 mln zł netto.

"Zamawiający unieważnienie przetargu uzasadnia omyłką rachunkową zamawiającego w ocenie ofert złożonych w przetargu, w jednym z kryteriów oceny ofert tj. kryterium ceny, co w konsekwencji w ocenie zamawiającego uniemożliwiło kontynuowanie przetargu" - podało ZUE w komunikacie.

Inwestycja miała być realizowana w trybie "projektuj i buduj" i finansowana ze środków budżetowych.

Zakres prac miał objąć m.in. kompleksową wymianę ponad 44 km torów oraz przebudowę 107 obiektów inżynieryjnych, w tym 18 mostów i pięciu wiaduktów kolejowych. Zmodernizowane miały zostać urządzenia sterowania, a także 62 przejazdy kolejowo-drogowe. Przy 23 z nich miały zostać zamontowane dodatkowe urządzenia zabezpieczające.

Jednym z ważniejszych elementów przedsięwzięcia byłoby zaprojektowanie i wybudowanie łącznicy kolejowej w Chabówce, dzięki której pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy. Takie rozwiązanie - łącznie z innymi realizowanymi projektami – skrócić miało podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego o ok. 1 godz. 15 min. Obecnie trwa ona ok. 3,5 godz. W ramach zadania powstać miał też nowy, dodatkowy przystanek w Chabówce. Przebudowane byłyby perony na 12 stacjach i przystankach: Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek, Szaflary, Biały Dunajec, Nowy Targ, Poronin, Zakopane, Chabówka, Rokiciny Podhalańskie, Pyzówka, Szaflary Wieś. Przebudowa kładki dla pieszych w Nowym Targu zapewnić miała wygodniejsze i bezpieczniejsze dojście do pociągów. Na razie z planów tych zostały tylko … plany.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
ZUE
Chabówka
Zakopane
  • DG – 13.10.2017

    PLK i kompetencja, psia mać...

  • Małopolanin – 14.10.2017

    A może to znów jakaś zmowa lobby góralsko-busiarskiego, które nie chce żadnych inwestycji kolejowych w tym rejonie?

  • G.kolejarz – 14.10.2017

    Czyli nici z tego.To już zakrawa na kpiny.Powinno się pociągnąć do odpowiedzialności winnych zaniedbań. A gdy trafią już tam gdzie trzeba -zatrudnić do prac torowych.Kiedys zatrudniano osadzonych do prac torowych .Mieli takie uniformy z napisem na plecach :ZK.Był to skrót :zakład karny.

  • kolejFAN – 15.10.2017

    szkodliwa banda bez jakiejkolwiek wizji ... trasa miasto pod wawelem - wiocha pod giewontem w 75 minut po szynach to podstawa czegokolwiek w tym regionie

  • heelo – 16.10.2017

    Banda idiotów

  • mechanik – 12.12.2017

    Przykład znakomitego pod względem prawnym rozegrania sprawy. Mamy naprawienie błędów. Wniesione odwołanie do KIO, ponowny wybór wykonawcy z zasądzeniem pokrycia kosztów przez zlecającego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!