TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP PLK szkolą pracowników. Żeby było bezpieczniej
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.08.2018 13:42:48
PKP PLK szkolą pracowników. Żeby było bezpieczniej (foto: PKP PLK)

Doskonalenie kwalifikacji pracowników to jedno z działań PKP Polskich Linii Kolejowych na rzecz bezpieczeństwa ruchu kolejowego – podała spółka.

Doskonalenie kwalifikacji pracowników to jedno z działań PKP Polskich Linii Kolejowych na rzecz bezpieczeństwa ruchu kolejowego – podała spółka.

W pierwszej połowie br. ponad 21 000 pracowników odpowiedzialnych za bezpieczne prowadzenia ruchu pociągów przeszło cykliczne szkolenia, ponad 400 dyżurnych ruchu przeszkolono na specjalnym symulatorze, a blisko 700 nowoprzyjętych pracowników uczestniczyło w kursach kwalifikacyjnych na stanowiska związane z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego.

Tylko w pierwszych 6 miesiącach br. ponad 21 000 pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu pociągów wzięło udział w pouczeniach okresowych. Wiedzę i właściwe zachowania, pod okiem doświadczonych instruktorów z wieloletnim doświadczeniem na kolei, utrwalali m.in. dyżurni ruchu, nastawniczowie, automatycy, dróżnicy przejazdowi i toromistrzowie.

Bezpieczeństwo to priorytet w działalności PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie ruchu kolejowego codziennie nadzorują przejazd ok. 6 000 pociągów. Bardzo ważnym elementem działań PLK na rzecz bezpieczeństwa są regularne szkolenia pracowników m.in. dyżurnych ruchu i dróżników. Wyposażenie posterunków ruchu w nowoczesne urządzenia komputerowe, modernizacje linii, nowoczesny sprzęt do działań w terenie usprawniają pracę i przyczyniają się do podniesienia bezpieczeństwa podroży i przewozu ładunków - mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

420 dyżurnych ruchu w ramach przygotowania i doskonalenia zawodowego ćwiczyło na symulatorze urządzeń sterowania ruchem kolejowym i łączności. Szkolenia na symulatorze pozwalają pracownikom przećwiczyć właściwe postępowanie w kilkudziesięciu standardowych i niestandardowych sytuacjach, które mogą wydarzyć się w codziennej pracy.

Ponad 900 pracowników posiadających uprawnienia do prowadzenia pojazdów kolejowych eksploatowanych w Spółce uczestniczyło w pouczeniach okresowych, podczas których omawiano m.in. na zdarzenia kolejowe, które mają wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

PKP PLK przygotowują również nową kadrę do pracy na stanowiskach związanych z bezpiecznym prowadzeniem ruchu kolejowego. W pierwszym półroczu Spółka zorganizowała systemem wewnątrzzakładowym kursy kwalifikacyjne dla 674 kandydatów do pracy na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu m.in. dyżurnych ruchu, nastawniczych, dróżników przejazdowych, automatyków.

Kolej na bezpieczeństwo

PKP Polskie Linie Kolejowe podają, że poza obszarem pracowniczym inwestują w nową infrastrukturę i systemy w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego o wartości ponad 66 mld zł. Coraz nowocześniejszy sprzęt do utrzymania linii kolejowych i usuwania usterek pozwala usprawnić codzienną pracę i reagowanie w przypadku zdarzeń na sieci kolejowej.

#ŻółtaNaklejkaPLK – dodatkowa informacja dla bezpieczeństwa

W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe oznakowały 14 tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych specjalnymi żółtymi naklejkami. Na każdej z nich, umieszczonej na słupku rogatki lub wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja, są trzy podstawowe dane: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, numery "awaryjne". #ŻółtaNaklejkaPLK to kolejna akcja dla zwiększenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo- drogowych realizowana w ramach kampanii "Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko!". Od 12 lat PLK apelują przez nią do kierowców i pieszych o zachowanie ostrożności i rozwagi podczas przekraczania skrzyżowań drogi i toru.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
bezpieczeństwo
  • Paul Konklewski – 17.08.2018

    Tylko problem w tym, ze zolta naklejka nie zatrzyma "idiotow" powinien byc jakis mur by ich powstrzymac przed wjazdem

  • Andrzej Siwak – 17.08.2018

    Ja tam optuję za klapami w jezdni. Jak na sieci RŻD :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.