TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP PLK przebudowują stacje w województwie lubelskim
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 27.06.2018 16:26:42
PKP PLK przebudowują stacje w województwie lubelskim (foto: PKP PLK)

Przebudowa stacji kolejowych w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu w Lubelskiem – będzie jednym z efektów ostatniego etapu modernizacji linii kolejowej E-20 na odcinku Siedlce – Terespol, prowadzonego przez PKP PLK. Wartość projektu to ponad 555 mln zł.

Przebudowa stacji kolejowych w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu w Lubelskiem – będzie jednym z efektów ostatniego etapu modernizacji linii kolejowej E-20 na odcinku Siedlce – Terespol, prowadzonego przez PKP PLK. Wartość projektu to ponad 555 mln zł.

Na stacji Biała Podlaska budowane są nowe perony. Wykonawca zakończył rozbiórki i wywóz starych materiałów. Zdemontowano ponad 24 km torów oraz sieci trakcyjnej. Wykonawca rozpoczął prace nad konstrukcją nowego przejścia podziemnego. Powstają fundamenty szybów windowych i schodów – podała w środę w informacji prasowej spółka PKP PLK.

W mieście rozpoczęła się budowa nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa. Przygotowany jest teren pod perony i tory. Szykuje się budowa nowego wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Lubelskiej – informuje spółka.

Cytowany w komunikacie wojewoda lubelski Przemysław Czarnek podkreślił, że dzięki projektom Krajowego Programu Kolejowego, realizowanym przez PKP PLK, zwiększają się możliwości komunikacyjne w regionie. "Modernizacja linii E20 od stacji Biała Podlaska do Terespola to jedna z trzech najważniejszych dla regionu inwestycji. Mieszkańcy zyskają dobre dojazdy do pracy i szkoły. Kolej stanie się konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu" – powiedział Czarnek.

W Małaszewiczach gotowy jest już nowy peron z antypoślizgową nawierzchnią i liniami dla osób słabo widzących. Zamontowano dwie wiaty oraz oświetlenie i oznakowanie. Ułożone są nowe tory i zamontowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Trwa budowa drugiego peronu.

Na stacji Terespol zdemontowano częściowo dwa perony, ponad 5 km torów i sieć trakcyjną. Rozpoczęły się prace przy przebudowie przejścia podziemnego, które zostanie wyposażone w windy. Trwa ustawianie słupów trakcyjnych. Demontowane są stare tory. Wykonawca rozpoczął roboty ziemne oraz odwodnieniowe.

Modernizacja ma zakończyć się w sierpniu 2020 r., wtedy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 160 km na godz., a towarowe – do 120 km na godz.

Wartość projektu wynosi 555,5 mln zł, a unijne dofinansowanie z instrumentu "Łącząc Europę" – 546,4 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
stacja
Terespol
Małaszewice
Biała Podlaska
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.