W Kwidzynie powstaje przejście podziemne między modernizowanymi peronami a dworcem, w Ryjewie nowy peron, a w Sztumie rozpoczęła się przebudowa stacji. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą rewitalizację linii kolejowej nr 207 od granicy woj. pomorskiego do Malborka.
W Kwidzynie powstaje
przejście podziemne między modernizowanymi peronami a dworcem, w Ryjewie nowy
peron, a w Sztumie rozpoczęła się przebudowa stacji. PKP Polskie Linie Kolejowe
prowadzą rewitalizację linii kolejowej nr 207 od granicy woj. pomorskiego do
Malborka.
Spółka podaje przy tym, że dla pasażerów efektem prac będzie
lepszy dostęp do kolei oraz szybszy dojazd do Grudziądza, Malborka i dalej do
Trójmiasta. Projekt współfinansowany jest z RPO Województwa Pomorskiego.
Sztum
Na stacji Sztum przebudowę układu torowego poprzedza
rozbiórka starych torów oraz rozjazdów. Dwa perony zastąpi nowy peron wyspowy w
dogodniejszej lokalizacji, bliżej przejazdu na ul. Reja. Stacja będzie lepiej
skomunikowana z centrum miasta. Nowy peron będzie dłuższy i wyższy, co ułatwi
podróżnym korzystanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie
oraz oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie oraz przejścia przez
tory, w tym dodatkowe od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczone rogatkami i
sygnalizacją świetlną. Zmiany zapewnia dogodne podróże w kierunku Kwidzyna,
Grudziądza, Malborka i Trójmiasta. Na stacji Sztum będzie także nowa nastawnia.
Ryjewo
W Ryjewie postępuje budowa układu torowego, placu
przydworcowego oraz peronu wyspowego, który zastąpi dwa dotychczasowe perony.
Nowy obiekt będzie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie i oznakowanie. Na peron
będą prowadzić dwie pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania
się. Bezpieczne dojście do peronu będzie możliwe dzięki dwóm przejściom przez
tory z rogatkami i sygnalizacją świetlną.
Kwidzyn
Na stacji Kwidzyn wykonawca przebudowuje układ torowy oraz
buduje nowe przejście podziemne, które połączy perony z dworcem. Obsługę
pasażerów znacznie poprawią 3 windy na perony oraz plac przydworcowy. W
Kwidzynie remontowane są też dwie zabytkowe wiaty peronowe. Zbudowana jest nowa
nastawnia.
W ramach inwestycji na odcinku Malbork – Kwidzyn zakończono
remont muru oporowego na stacji Kwidzyn. Wyremontowano most na Postolińskiej
Strudze między Sztumem a Ryjewem, wymieniono konstrukcję wiaduktu nad linią
kolejową w Malborku. Remontowane są pozostałe obiekty inżynieryjne. Trwają
prace okołotorowe oraz układanie nowych torów na odcinku około 4 km.
Szybciej do
Trójmiasta i Grudziądza
PKP Polskie Linie Kolejowe przypominają, że modernizują 70
km torów między Malborkiem a granicą województwa. Po pracach poprawi się
komfort obsługi pasażerów na 9 przystankach osobowych i stacjach - Kwidzyn,
Sztum, Gardeja, Ryjewo, Brachlewo, Gościszewo, Sztumska Wieś, Sadlinki, Dziwno.
Spółka podaje też, że poziom bezpieczeństwa wzrośnie dzięki
wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowie 120 obiektów
inżynieryjnych i 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie przejazdy zostaną
wyposażone w sygnalizację świetlną oraz nowe oświetlenie, dzięki czemu zwiększy
się poziom bezpieczeństwa. Wymieniona zostanie również nawierzchnia na przejazdach
i dojazdach do nich.
Po zakończeniu inwestycji pociągi na trasie pojadą z
maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a czas
przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Grudziądzem skróci się o
kilkanaście 13 minut.
Opóźnienie
Na podstawie oceny prac już zrealizowanych i pozostałych
jeszcze do wykonania, planowany jest termin przywrócenia ruchu pociągów na
odcinku Malbork - Kwidzyn w II połowie 2020 r. Opóźnienie prac w stosunku do
pierwotnego planu wynika m. in. z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy oraz
wydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji
decyzji i pozwoleń.
Projekt "Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek
granica województwa - Malbork" o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze
środków UE wynosi blisko 85 proc.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.