Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK i Policja apelują o ostrożność na przejazdach

inforail
26.04.2018 06:54
0 Komentarzy

O zachowaniubezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych ma przypominać kampaniaspołeczna „Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko!”, która we wtorekruszyła w Białymstoku. Policja i pracownicy kolei apelują do kierowców oostrożność, bo to od nich zależy bezpieczeństwo.

Kampanię organizuje PKP PLK wspólnie z policją. Jej celemjest – jak mówił we wtorek na konferencji prasowej dyrektor PKP PLK wBiałymstoku Andrzej Kierman – wyjaśnienie kierowcom, że przy przejeździe przezprzejazd kolejowo-drogowy „bezpieczeństwo zależy przede wszystkim odnich”.

W tym celu zostały przygotowane informacyjne ulotki, zktórych można dowiedzieć się jak prawidłowo przejeżdżać przez taki przejazd.Ulotki będą wręczane kierowcom na takich przejazdach w całym regionie, będzieto też okazja do rozmowy z policjantami oraz pracownikami PKP PLK o zasadachbezpieczeństwa.

Kampania rozpoczęła się na przejeździe kolejowo-drogowym,gdzie pociągi kursują jedynie w okresie wakacyjnym. Przejazd znajduje się natrasie Białystok-Waliły, gdzie od soboty zostanie wznowiony ruch kolejowy.Policja zatrzymywała tam kierowców, którzy nieprawidłowo przejechali przejazdkolejowo-drogowy, czyli nie zatrzymali się przed znakiem „stop”, nie rozejrzelisię przed ruszeniem.

Jak powiedział PAP rzecznik podlaskiej policji Tomasz Krupa,wielu kierowców jeździ na pamięć i największe zagrożenie – w jego ocenie – jestwłaśnie na tych odcinkach, gdzie od jakiegoś czasu nie jeździły pociągi, ateraz ruch kolejowy zostaje tam przywrócony. „Wszyscy kierowcy, którzycodziennie przejeżdżali przez tory, są przyzwyczajeni do tego, że tu od ponadroku nie jeździł żaden pociąg, teraz będą pojawiały się składy. Mimo, że pociągnie porusza się tu z dużą prędkością, to ze względu na swoją masę stanowiogromne zagrożenie” – dodał.

Kierman przypomniał, że droga hamowania pociągu jest od 600do 1 tys. metrów, dlatego – jak dodał – mimo reakcji i próby hamowania tenpociąg nadal się toczy, nie ma możliwości zatrzymania się natychmiast.

W Podlaskiem jest blisko 550 przejazdów kolejowo-drogowych,w tym ponad 428 to przejazdy niestrzeżone. Z danych policji wynika, że od 2014roku do kwietnia 2018 roku doszło w regionie do 19 wypadków na takichprzejazdach, w których zginęło 13 osób, 15 zostało rannych, miało też miejsceponad 100 kolizji.

Krupa przypomniał o wypadku z ubiegłego roku, kiedy w wynikuzderzenia auta z drezyną na niestrzeżonym przejeździe kolejowym zginęły trzyosoby. Dodał, że linia była „z pozoru nieczynna” i nie jeździły tampociągi, ale kierowca nie zachował ostrożności przed wjechaniem na przejazd.

Dlatego – jak mówił rzecznik – apelujemy o ostrożność przywszystkich przejazdach, bez względu czy jest to przejazd strzeżony czy nie, tożeby kierowca bezwzględnie się zatrzymał przed każdym przejazdem. Dodał, żenawet jeśli jest to przejazd strzeżony, są szlabany, jest dróżnik, to – jakpodkreślił – „każdy może popełnić błąd. „Ocena sytuacji, to, czy mogęprzejechać przez tory, należy tylko do mnie” – dodał.

W ramach kampanii pracownicy PKP PLK spotykają się też zdziećmi w szkołach i przedszkolach, gdzie wyjaśniają im zasady bezpieczeństwaprzechodzenia i przejeżdżania np. na rowerach przez przejazdy kolejowo-drogowe.


Komentarze