TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP PLK: Coraz bliżej prędkości wyższych niż 200 km/h na CMK
InfoRail.pl - Opublikowano: 26.11.2019 12:45:15
PKP PLK: Coraz bliżej prędkości wyższych niż 200 km/h na CMK (foto: PKP PLK)

Modernizacja stacji Idzikowice na Centralnej Magistrali Kolejowej wkroczyła w ostatnią fazę – poinformowały PKP PLK.

Modernizacja stacji Idzikowice na Centralnej Magistrali Kolejowej wkroczyła w ostatnią fazę – poinformowały PKP PLK.

Pociągi m.in. ze stolicy do Krakowa i Katowic kursują już po czterech przebudowanych torach. Prace koncentrują się przy wymianie ostatnich elementów infrastruktury i ich regulacji. W grudniu wykonawca zakończy zasadnicze prace. PKP Polskie Linie Kolejowe podały, że przygotowują linię do kursowania pociągów z prędkościami powyżej 200 km/h.

Efektem prac będzie sprawniejszy i szybszy przejazd pociągów przez stację. Po uzyskaniu odpowiednich certyfikatów, pociągi pojadą w 2020 r. z prędkością 160 km/h (przed pracami V=120 km/h ). Docelowo przez stację pociągi będą mogły przejeżdżać z prędkością do 250 km/h.

Prace na stacji technicznej w Idzikowicach wkroczyły w ostatnią fazę. Montowane są tzw. dodatkowe tory główne wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami srk. Układane są rozjazdy. Po zakończeniu robót, wykonawca wykona regulacje i sprawdzenie nowej infrastruktury. Zasadnicze prace wykonawca zakończy do połowy grudnia.

Przez stację Idzikowice, pociągi jeżdżą już po 4 zmodernizowanych torach, a sterowanie ruchem kolejowym jest prowadzone z budynku nowej nastawni. Na stacji zabudowano ok. 13 km nowych torów i 40 rozjazdów, które zapewniają sprawny ruch pociągów i płynną zmianę toru.

Nowe rozjazdy mają techniczne parametry do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Urządzenia wyposażono w system elektrycznego ogrzewania (EOR), który chroni przed zamarzaniem i gwarantuje właściwe działanie w trudnych warunkach zimowych. Nowoczesne rozjazdy montowano w tzw. technologii blokowej, która znacznie skraca czas ich zabudowy i pozwala zachować właściwe parametry. Nad torami wymieniono ok. 13 km sieci trakcyjnej zawieszonej na nowych konstrukcjach wsporczych.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych w Idzikowicach zakłada wymianę około 16 km torów, 24 km sieci trakcyjnej i montaż 47 nowych rozjazdów. Wartość prac 129 mln zł netto, finansowanie zapewniono ze środków budżetowych. Realizacja prac w latach 2018-2020.

Bezpieczniej na skrzyżowaniu drogi i toru na trasie CMK

W listopadzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku 2,6 km drogę oraz chodnik i ścieżkę rowerową w rejonie stacji Idzikowice – z miejscowości Kruszewiec do wiaduktu drogowego w Starej Wsi nad linią CMK.

Dojazd zastąpił skrzyżowanie w poziomie szyn w Kruszewcu. Prace objęły także wiadukt drogowy w Starej Wsi. Wartość prac to ok. 20 mln zł netto. Wiadukt wraz z drogą został przekazany w zarząd Gminie Drzewica.

Po Centralnej Magistrali Kolejowej z prędkością ponad 200 km/h

Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/h. Zwiększają także poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego. Prace są realizowane w ramach projektu pn. "Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II". Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac torowych na linii oraz zabudowie i uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2 oraz, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
CMK
remont
tor
infrastruktura
tory
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.