TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP LHS nadal myśli o elektryfikacji. I o przedłużeniu linii
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 05.09.2019 08:41:22
PKP LHS nadal myśli o elektryfikacji. I o przedłużeniu linii

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa analizuje możliwości elektryfikacji tej linii kolejowej oraz jej przedłużenia do Gliwic lub Kędzierzyna-Koźla - mówił w Krynicy-Zdroju prezes spółki PKP LHS Zbigniew Tracichleb. Wyraził nadzieję, że analizy te będą gotowe do końca br.

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa analizuje możliwości elektryfikacji tej linii kolejowej oraz jej przedłużenia do Gliwic lub Kędzierzyna-Koźla - mówił w Krynicy-Zdroju prezes spółki PKP LHS Zbigniew Tracichleb. Wyraził nadzieję, że analizy te będą gotowe do końca br.

Na poświęconym kolei panelu krynickiego Forum Ekonomicznego Tracichleb akcentował, że w 2001 r., gdy spółka LHS rozpoczęła działalność operacyjną, stan infrastruktury tej linii umożliwiał osiąganie prędkości maksymalnej ok. 30 km/h. Po prawie 20 latach inwestycji prędkość ta wzrosła do 80 km/h na ok. 200 km i ok. 60 km/h na pozostałych 200 km linii.

Ponadto zmodernizowano ponad 70 lokomotyw, a więc niemal wszystkie należące do spółki. Obecnie PKP LHS wymienia urządzenia sterowania ruchem – z ręcznych na automatyczne. "W kolejnych latach, do 2025 r., przeznaczymy na inwestycje ok. 1 mld zł – to pozwoli nam m.in. na pełną automatyzację i zbudowanie trzech lokalnych centrów sterowania" - zaznaczył prezes.

"To spowoduje bardzo istotne zwiększenie przepustowości i obniżenie kosztów, obniżenie czynszu wagonowego, bo wagony są z krajów wschodnich. (…) Pracujemy też nad modernizacją, budową terminali przeładunkowych, placów przeładunkowych" - wymieniał prezes LHS przypominając, że spółka realizuje przeładunki na 13 stacjach wzdłuż linii.

"Cały czas pracujemy na rzecz nowych rozwiązań, nowych pomysłów, również nad projektami związanymi z przewozami z Dalekiego Wschodu, nad korytarzami transportowymi" - zasygnalizował Tracichleb.

"Pracujemy jeszcze, jeśli chodzi o kierunki inwestycyjne, rozwoju, nad dwiema analizami. Jedna to ewentualna elektryfikacja linii LHS. (…) Obecnie jesteśmy w ostatniej fazie tych analiz, czy należy to budować, czy będzie to opłacalne; jeżeli tak, to jakim napięciem czy obowiązującym w Polsce 3 kV czy też działające na kolejach ukraińskich 25 kV prądu przemiennego" - mówił.

"Drugi kierunek, który analizujemy, to ewentualne wydłużenie linii szerokotorowej do Gliwic, bądź Kędzierzyna-Koźla – i jest to związane z projektem żeglugi śródlądowej. Temu również będziemy chcieli poświęcić kończący się rok i mam nadzieję, że w końcu roku będziemy mogli powiedzieć, czy ta opłacalność biznesowa istnieje dla wydłużenia linii"- zadeklarował.

Linia nr 65 to najdłuższa w Polsce kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm), przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na Zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie Środkowej. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 o długości około 400 km umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP LHS
elektyfikacja
  • Marcin Sudi Sudione – 05.09.2019

    Jest duże pole do popisu dla tej linii jak upadnie Huta im. Sendzimira, a na to się niestety zanosi. :/

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.