Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity: Usterki ED250 zgłaszane są do firmy Alstom

inforail
03.08.2018 07:01
0 Komentarzy

Wracamy do sprawy awariiskładów ED250. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl dochodzi do nich corazczęściej, zaś PKP Intercity prawie codziennie muszą uruchamiać składy zastępcze.

Jak wiadomo za utrzymanie techniczne pociągów odpowiedzialnyjest ich producent czyli Alstom. Jeśli zatem skład nie jest sprawny to winależy nie po stronie przewoźnika a właśnie tej firmy. Nie od dziś wiadomo, żerelacje między PKP Intercity a Alstomem nie są sielankowe, na pocieszenie możnatylko dodać, że w najbliższym czasie nie zanosi się chyba na jakikolwiek sukcestej firmy w Polsce. Co więcej zostaje on wchłonięty przez Siemensa, czy będziemiało to wpływ na serwisowanie Pendolino? Tego dziś nie wiemy.

Zgodnie z zapowiedziami o przyczyny awarii ED250 zapytaliśmyprzewoźnika. Obecnie dwa pojazdy ED250 sąwyłączone jako powypadkowe po kolizjach pod Ozimkiem i Modlinem, dwa są naplanowych przeglądach technicznych. W piątym pojeździe usuwana jest drobnausterka lodówek w wagonie gastronomicznym. Powróci więc na tory wkrótce, byzapewnić realizację połączeń obsługiwanych ED250 zgodnie z rozkładem jazdy.Pojawiające się drobne usterki są na bieżąco zgłaszane do firmy Alstom, którazajmuje się utrzymaniem technicznym pojazdów ED250, i usuwane w trakcie pobytupojazdu w Warsztacie Utrzymania Technicznego w ramach przeglądów lub naprawkorekcyjnych. Sytuacje, kiedy jest wprowadzana obsługa połączenia EIPzastępczym składem wagonowym, wymuszane są nieprzewidzianymi sytuacjami –poinformowała nas Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Nieprzewidziane sytuacje oczywiście należy brać pod uwagę,ale psujące się lodówki i kuchenki czy co chyba gorsze klimatyzacja wstosunkowo młodych jednostkach to chyba nie jest norma? Co więcej z informacji przedstawionychprzez przewoźnika można wnioskować, że niemal codziennie dochodzi do awariilodówki lub czegoś innego, bo ostatnio niemal codziennie któreś z połączeń niejest obsługiwane przez ED250. A to już norma na pewno nie jest. Akurat dziśżadna lodówka nie zepsuła się chyba, bo brak komunikatów o składachzastępczych. Ale takie kursowały ostatnio 30 lipca, 1 i 2 sierpnia.

Komunikaty PKP Intercity będziemy śledzić na bieżąco bo, jakna pociągi klasy Premium, ED250 ulegają awariom zdecydowanie za często.


Komentarze