TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity: Usterki ED250 zgłaszane są do firmy Alstom
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.08.2018 09:01:51 1 komentarz
PKP Intercity: Usterki ED250 zgłaszane są do firmy Alstom

Wracamy do sprawy awarii składów ED250. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl dochodzi do nich coraz częściej, zaś PKP Intercity prawie codziennie muszą uruchamiać składy zastępcze.

Wracamy do sprawy awarii składów ED250. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl dochodzi do nich coraz częściej, zaś PKP Intercity prawie codziennie muszą uruchamiać składy zastępcze.

Jak wiadomo za utrzymanie techniczne pociągów odpowiedzialny jest ich producent czyli Alstom. Jeśli zatem skład nie jest sprawny to wina leży nie po stronie przewoźnika a właśnie tej firmy. Nie od dziś wiadomo, że relacje między PKP Intercity a Alstomem nie są sielankowe, na pocieszenie można tylko dodać, że w najbliższym czasie nie zanosi się chyba na jakikolwiek sukces tej firmy w Polsce. Co więcej zostaje on wchłonięty przez Siemensa, czy będzie miało to wpływ na serwisowanie Pendolino? Tego dziś nie wiemy.

Zgodnie z zapowiedziami o przyczyny awarii ED250 zapytaliśmy przewoźnika. Obecnie dwa pojazdy ED250 są wyłączone jako powypadkowe po kolizjach pod Ozimkiem i Modlinem, dwa są na planowych przeglądach technicznych. W piątym pojeździe usuwana jest drobna usterka lodówek w wagonie gastronomicznym. Powróci więc na tory wkrótce, by zapewnić realizację połączeń obsługiwanych ED250 zgodnie z rozkładem jazdy. Pojawiające się drobne usterki są na bieżąco zgłaszane do firmy Alstom, która zajmuje się utrzymaniem technicznym pojazdów ED250, i usuwane w trakcie pobytu pojazdu w Warsztacie Utrzymania Technicznego w ramach przeglądów lub napraw korekcyjnych. Sytuacje, kiedy jest wprowadzana obsługa połączenia EIP zastępczym składem wagonowym, wymuszane są nieprzewidzianymi sytuacjami – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Nieprzewidziane sytuacje oczywiście należy brać pod uwagę, ale psujące się lodówki i kuchenki czy co chyba gorsze klimatyzacja w stosunkowo młodych jednostkach to chyba nie jest norma? Co więcej z informacji przedstawionych przez przewoźnika można wnioskować, że niemal codziennie dochodzi do awarii lodówki lub czegoś innego, bo ostatnio niemal codziennie któreś z połączeń nie jest obsługiwane przez ED250. A to już norma na pewno nie jest. Akurat dziś żadna lodówka nie zepsuła się chyba, bo brak komunikatów o składach zastępczych. Ale takie kursowały ostatnio 30 lipca, 1 i 2 sierpnia.

Komunikaty PKP Intercity będziemy śledzić na bieżąco bo, jak na pociągi klasy Premium, ED250 ulegają awariom zdecydowanie za często.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED250
Pendolino
Alstom
  • Tomasz Daria Misiek – 03.08.2018

  • Edi666 – 03.08.2018

    Trzeba było spytać IC kiedy zleci naprawę tych dwóch rozbitych i kiedy wrócą do eksploatacji.

  • Ela Siudzińska – 03.08.2018

    Z w/w artykułu "dwa wyłączone jako powypadkowe po kolizjach pod Ozimkiem i Modlinem, dwa są na planowych przeglądach technicznych a w piątym pojeździe usuwana jest usterka lodówek w wagonie gastronomicznym " przy problemach Pesy to pryszcz. Nie wiem na jakiej podstawie autor napisał puentę że ED250 ulegają awariom zdecydowanie za często". Czy producent ma nie robić przeglądów, czy jest winny że dochodzi do wypadków na przejazdach ( w Dworze Mazowieckim autobus wjechał na tory, gdy na sygnalizatorach paliło się czerwone światło, a pod Ozimkiem wjechał w ciężarówkę, która stała na przejeździe kolejowym). Brak internetu to nie usterka skoro nie zdecydowano się na jego zakup,a teraz obowiązuje gwarancja i nie można przerabiać. Jak też skandalem są problemy osób niepełnosprawnych. Gdyby był dociekliwy choć trochę to by dodał o problemach z podwoziem uszkodzonym przez tłuczeń na trasie z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia. 66-kilometrowa część tej trasy w okolicach Opoczna była latem remontowana i niewykluczone, że ze względu na błędy popełnione przy tych pracach doszło do uszkodzeń pociągów. To jednak tylko jedna z hipotez, bo cały czas trwa poszukiwanie przyczyn awarii.

  • Sebbastian Pioro – 03.08.2018

    Nie wszystko jest wina producenta - pendolino ma spory problem z uszkodzeniami podwozia - wynikajacymi z infrastruktury kolejowej w Polsce czyli kamienie , ktore podrywa pendolino w czasie jazdy niszcza podwozie - a za to nie odpowiada producent... Ze skladami rozbitymi jest jeden problem - kto zaplaci za ich naprawe, gdyz koszt naprawy jest kilkukrotnie wyzszy od kwoty OC sprawcy... Obowiazkowe OC pokrywa jedynie do kwoty 1 miliona euro szkody rzeczowe... I tu jest pies pogrzebany...

  • Mateusz Olesiuk – 03.08.2018

    Tak samo było w środę na Wschodniej miał się postawić ED250 a zamiast niego skład zastępczy

  • Artur Rutkowski – 04.08.2018

    ED250 to jedna wielka tragedia. Zupełnie nie sprawdzają się w polskich warunkach.Trzeba było brać coś w rodzaju railjetów.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.