Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity: Remonty wagonów znacznie poprawią komfort podróży

inforail
02.08.2017 09:35
0 Komentarzy

Jak już pisaliśmy nałamach InfoRail.pl kolejne wagony PKP Intercity trafią do odnowy. Przewoźnikpotwierdził, że wyłonił właśnie wykonawców, którzy zrealizują naprawy 83 i 60wagonów 2. klasy.

Zakres remontów znacznie poprawi komfort podróży – informująPKP Intercity. W ramach kontraktów zostaną wyremontowane wagony przedziałowe ibezprzedziałowe 2. klasy typu 111A/141A. Zakres prac obejmie montaż m.in.regulowanych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych oraz WC z zamkniętymobiegiem. W zmodernizowanym taborze pojawi się również dynamiczny systeminformacji pasażerskiej i urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej.

Otwarcie ofert

Przewoźnik przypomina, że w postępowaniu przetargowym na wykonanienaprawy okresowej na 5 tym poziomie utrzymaniawraz z modernizacją oraz przeglądem na 3-cim poziomie utrzymania 83wagonów (z prawem opcji na kolejne 42)najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA BydgoszczS.A. i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Zamówieniepodstawowe zostanie zrealizowane za kwotę 311, 987 mln zł brutto. Oferta zopcją została wyceniona natomiast na 469,86 mln zł brutto.

W drugim przetargu, który rozpisano na 60 wagonów (z prawemopcji do 90) najtańszą ofertę złożył H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych,który wykona prace za 273,052 mln zł brutto. Cena oferty z opcją wyniosła 409,578 mln zł.

Pięć poziomówutrzymania pojazdów kolejowych

Pojazdy kolejowe w Polsce serwisowane są na pięciu poziomachod P1 do P5. Przeglądy oraz naprawy poziomów P1-P3 prowadzone są na co dzieńczy w miarę zużycia część. Naprawy typu P4 obywają się co 3-5 lat. Sprawdzanyjest wówczas dokładnie stan techniczny pojazdu, następuje planowa wymianapodzespołów oraz zespołów. Natomiast naprawy najwyższego poziomu wykonywane sąco 12-20 lat i mają na celu modernizację pojazdu. Wymianie są praktyczniewszystkie podzespoły, nadwozia oraz podwyższany jest standard, np. poprzezwprowadzenie gniazdek elektrycznych czy toalet z zamkniętym obiegiem.

Strategia taborowaPKP Intercity

Przewoźnik przypomina, że w ramach strategii taborowej, którąprzewoźnik przygotował na lata 2016-2020, zainwestuje ok. 2,5 mld zł. Znacznaczęść pieniędzy zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego. Plan zakładamodernizację 455 wagonów i zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40lokomotyw – 30 elektrycznych i 10 spalinowo – elektrycznych, a kolejnych 20lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji zostanieprzystosowana do prędkości 160 km/h. Zmiany obejmą także zaplecza techniczne.PKP Intercity zaplanowało modernizację 15 stacji postojowych.


Komentarze