TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity przepraszają pasażerów opóźnionego 540 minut TLK Gwarek
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 18.06.2019 08:37:00
PKP Intercity przepraszają pasażerów opóźnionego 540 minut TLK Gwarek

PKP Intercity przeprosiła pasażerów sobotniego składu TLK Gwarek Katowice - Słupsk, który dojechał do celu z dziewięciogodzinnym opóźnieniem.

PKP Intercity przeprosiła pasażerów sobotniego składu TLK Gwarek Katowice - Słupsk, który dojechał do celu z dziewięciogodzinnym opóźnieniem. Rzeczniczka spółki wyjaśniła, że powodem były "ciężkie warunki pogodowe i splot nieszczęśliwych zdarzeń".

Skład, który miał dojechać do Słupska przed godz. 15.00, najpierw miał postój w Pleszewie wskutek śmierci pasażera, potem niemal sześć godzin stał w Rogoźnie Wielkopolskim z powodu uszkodzenia trakcji. Ostatecznie dotarł do Słupska około godz. 23.45 - z 540-minutowym opóźnieniem.

"Głos Wielkopolski" cytował w sobotę pasażerkę pociągu, która informowała, że w składzie stojącym w Rogoźnie "ludzie mdleją z gorąca, klimatyzacja nie działa, z toalet nie można korzystać, bo nie ma wody". Kilkakrotnie interweniowały tam też służby medyczne.

Rzeczniczka spółki PKP Intercity Katarzyna Grzduk przekazała w poniedziałek PAP, że "ciężkie warunki pogodowe, jak również splot nieszczęśliwych, niemożliwych do przewidzenia i zapobieżenia zdarzeń, sprawiły, że była to trudna podróż dla pasażerów i obsługi tego pociągu".

Jak podała, w sobotę rano za stacją Ostrów Wielkopolski jedna z pasażerek pociągu przekazała drużynie konduktorskiej informację o złym samopoczuciu współpodróżnego.

"Pracownicy załogi pociągu natychmiast udali się do pasażera, aby sprawdzić jego stan i zdecydowali o wezwaniu pogotowia ratunkowego. Najbliższa karetka dostępna była w Pleszewie, gdzie (...) ratownicy pogotowia podjęli interwencję. Jak nas poinformowano, niezbędne było wezwanie drugiej, specjalistycznej karetki, ponieważ pasażer stracił przytomność i potrzebna była reanimacja" – poinformowała rzeczniczka.

Dodała, że mimo starań ratowników medycznych nie udało się przywrócić funkcji życiowych podróżnego; przyczyny śmierci pasażera bada prokuratura.

"W związku z niniejszą sytuacją i koniecznością przeprowadzenia standardowych czynności dochodzeniowo-śledczych na miejscu zdarzenia pociąg został zatrzymany na stacji na blisko trzy godziny. Podróżnym dostarczono wodę oraz poinformowano o zajściu i możliwości przesiadki do składu jadącego do stacji Poznań Główny. Z tej możliwości skorzystało około 40 pasażerów. Reszta, blisko 300 osób, zdecydowała się pozostać w pociągu TLK Gwarek" - poinformowała rzeczniczka.

Około godz. 13.30 pociąg dojechał do Rogoźna Wielkopolskiego. Tam został zatrzymany z powodu usterki sieci trakcyjnej.

"Wobec braku możliwości podstawienia lokomotywy spalinowej, która mogłaby poprowadzić dalej skład po pozbawionej zasilania linii, oraz deklarowanego zbyt długiego czasu na załączenie przez zarządcę infrastruktury napięcia w sieci podjęto wielokrotne próby zorganizowania zastępczej komunikacji autobusowej" – zapewniła rzeczniczka. Jak dodała, ze względu na dużą liczbę podróżnych żaden z przewoźników autobusowych nie zdecydował się na uruchomienie komunikacji autobusowej.

"W czasie oczekiwania podróżnym wydano tysiąc butelek wody. Na miejsce przybyła także straż pożarna, która zapewniła kurtyny wodne, ochładzające oczekujących na peronie pasażerów" - podała rzeczniczka. Potwierdziła, że podczas postoju pociągu TLK Gwarek w Rogoźnie pogotowie ratunkowe zostało wezwane do trzech pasażerów i dwóch pracowników drużyny konduktorskiej, którzy zostali zabrani do szpitala.

"W zaistniałej sytuacji podjęto decyzję o wysłaniu pociągiem IC Malczewski relacji Przemyśl – Kołobrzeg zastępczej drużyny konduktorskiej do składu TLK Gwarek i o połączeniu obydwu pociągów. To rozwiązanie zapewniło podróżnym z TLK Gwarek dostęp do wagonu gastronomicznego i klimatyzowanych wagonów z IC Malczewski" – podała rzeczniczka.

Jak dodała, po połączeniu składów wydano z wagonu Wars poczęstunki oraz zimne i ciepłe napoje. Połączony skład odjechał z Rogoźna Wielkopolskiego po godzinie 19.00. Przed północą dotarł do celu.

Spółka poinformowała w poniedziałek, że podróżni składów TLK Gwarek i IC Malczewski otrzymają zwrot 100 proc. ceny biletu; w "Malczewskim" przed dojazdem do Rogoźna zepsuła się lokomotywa. Warunkiem otrzymania rekompensaty jest złożenie reklamacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
TLK
  • Sebbastian Pioro – 17.06.2019

    "Ciężkie warunki pogodowe" 😁😁😁😁 lato faktycznie rzadko zagląda do Polski... Niestety - tak się dzieje jak partia zarządza spółkami - nikt nie myśli o pasażerach - tylko mi kasie jaka spływa z danego stołka i zamiast specjalistów są zatrudniani tzw "plecaki partyjne"... Niestety zamiast inwestować w dobry sprzęt - PKP znowu kupuje lokomotywy PESA, które są awaryjne i mają wady konstrukcyjne (jak donoszą media) - kupują z PESA dlatego - że są to już zakłady państwowe, które PiS odkupił 😂😂😂😂 lepiej nie będzie...

  • Piotr Chamczyk – 17.06.2019

    "Niemożliwe do przewidzenia". Od kilkunastu dni upały po 30 stopni a Intercity nie potrafi przewidzieć skutków wielogodzinnej jazdy w nieklimatyzowanym pociagu. Pani rzecznik proponuję, by wsiąsć do Gwarka i pojechać nad morze w upale. Moze zacznie przewidywać co to jest upał.

  • Sebastian Sznauder – 17.06.2019

    No i nie zapominajmy, że człowiek stracił życie.

  • Michał Prosper Kowalski – 17.06.2019

    Co mi tam przeprosiny i zwrot kosztów przejazdu. Setek tysięcy odszkodowania domagał bym się!

  • Paul Rogulski – 17.06.2019

    "taki mamy klimat"

  • Rafał Fornal – 17.06.2019

    A tam ,ważne ze 500 plus

  • Jarek Ibuprom – 17.06.2019

    W ---a cięcie też zajęcie. Amatorzy. Rok 2019. Technologie kosmiczne. IA a wy snopki sznurkiem wiążecie. Polskie Badziewiaki. W głowie się nie mieści że aż tak bardzo mieliście w dupie swoich klientów.

  • Zenon Lipka – 17.06.2019

    wystarczyło by przeciągnąć Gagarynem od PKP Cargo o dalej by sam pojechał ?

  • Michał Jaczewski – 18.06.2019

    Oddać im za bilety oraz zadośćuczynienia.

  • Andrzej Duniec – 19.06.2019

    Wstyd

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.