TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity podpisały dwie umowy na modernizacje wagonów
- Opublikowano: 23.04.2018 14:48:57 7 komentarzy
PKP Intercity podpisały dwie umowy na modernizacje wagonów (wiz. PKP IC)

W dość tajemniczych okolicznościach PKP Intercity udało się podpisać dwie umowy, w ramach których zmodernizowane zostaną w sumie 123 wagony pasażerskie z prawem opcji na kolejne 62.

W dość tajemniczych okolicznościach PKP Intercity udało się podpisać dwie umowy, w ramach których zmodernizowane zostaną w sumie 123 wagony pasażerskie z prawem opcji na kolejne 62.

Łączna kwota przeznaczona na modernizację wynosi ponad 477 mln zł brutto. W przypadku skorzystania z prawa opcji przez przewoźnika kwota wzrośnie do ponad 718 mln zł brutto. Zawarte kontrakty są elementem największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity wartego ok. 7 mld złotych.

Pierwsza z podpisanych umów zawartych między PKP Intercity i PESA Bydgoszcz obejmuje modernizację 83 wagonów osobowych, z opcją na dodatkowe 42 wagony, które będą kursować jako bezprzedziałowe 2 klasy. Wartość tego zamówienia wynosi ponad 311 mln zł brutto. Jeśli PKP Intercity skorzysta z prawa opcji, wartość zamówienia wzrośnie do ponad 469 mln zł brutto. Przedmiotem drugiej umowy jest modernizacja 40 wagonów, z opcją na dodatkowych 20 wagonów, które będą kursować jako wagony klasy 1 i 2. Wartość zamówienia to ponad 165,5 mln zł brutto. W przypadku skorzystania z prawa opcji kwota modernizacji wzrośnie do ponad 248 mln zł brutto. Łączna kwota planowanych inwestycji wyniesie ponad 718 mln zł brutto i obejmie 185 wagonów, jeśli PKP Intercity skorzysta z prawa opcji, czyli zamówienia dodatkowej puli zmodernizowanych wagonów.

Zgodnie z zawartymi umowami, producent zobowiązany jest do realizacji zamówienia w okresie 30 miesięcy. Natomiast kolejne 18 miesięcy obejmuje przeglądy wagonów na trzecim poziomie utrzymania.

Zmodernizowane wagony będą wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Modernizacja wagonów obejmie również monitoring, wzmacniacze sygnału GSM/LTE oraz toalety z zamkniętym układem. Z myślą o komforcie podróży pojazdy zostaną wyciszone. Numery foteli zostaną oznaczone dodatkowo alfabetem Braille`a.

Umowy zawarte z PESA Bydgoszcz są elementem strategii taborowej, w ramach której zainwestujemy ponad 7 mld zł w podnoszenie standardów podróży koleją - wskazuje Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Odnowione składy będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce, m.in. na trasach:

• Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok),

• Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok),

• Kraków/Lublin – Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – (Świnoujście),

Współpraca z PKP Intercity jest dla nas bardzo ważna, jesteśmy przygotowani do realizacji tych modernizacji. Z pewnością podróżni docenią komfort zmodernizowanych przez PESA Bydgoszcz wagonów - mówi Krzysztof Sędzikowski, Prezes Zarządu PESA Bydgoszcz S.A.

Szczegóły umów z PESA Bydgoszcz

1. Wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 83 wagonów osobowych, z opcją na dodatkowe 42 wagony.

• Wartość zamówienia: 253 648 000,00 zł netto/311 987 040 zł brutto

• Prawo opcji: z prawem opcji 382 000 000 netto/469 860 000 zł brutto

2. Wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych, z opcją na dodatkowe 20 wagonów.

• Wartość zamówienia: 134 600 000 zł netto/165 558 000 zł brutto

• Prawo opcji: 201 900 000 zł netto/248 337 000,00 zł brutto



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wagon
PESA
PKP Intercity
  • Adam Kopacz – 23.04.2018

    Git

  • Kosma Klejnowski – 23.04.2018

    I brawo! Dobrze że bezprzedziały :D

  • DarekP – 23.04.2018

    Bardzo dobra wiadomość, miejmy nadzieję, że proces realizacji pójdzie sprawnie.Pytanie do redakcji. Pokazane wizualizacja nie bardzo pasują do przedmiotu umowy, bo pokazane wnętrze przedziału 2 klasy nie wystąpi w tych wagonach. Widok z zewnątrz obrazuje nowy trend w postaci czarnego pasa okiennego, ale układ okien bardziej pasuje do przedziałowej dwójki.

  • mechanik – 23.04.2018

    Jakie wózki i jaka prędkość?

  • Edi666 – 23.04.2018

    Tymczasem DB straciło cierpliwość i chce kar umownych za niedostarczone od 2 lat Linki.

  • Kaszebe – 24.04.2018

    Piękne jest pierwsze zdanie,nic dodać nic ująć ... ; )

  • DarekP – 24.04.2018

    Wagony będą miały prędkość maksymalną 160km/h. i zmodernizowane stare wózki, tak, jak pozostałe wcześniej modernizowane wagony Y.Dopiero umowa na wagony COMBI wymusza zastosowanie nowych wózków z hamulcami tarczowymi.Modernizację wymagającą nowych wózków prowadzi też aktualnie FPS, powstanie 60 sztuk przedziałowych 141A, a kolejne 30 jest w opcji, z której Intercity powinno skorzystać.

  • mechanik – 24.04.2018

    Skoro tak, to pozostaje tylko naiwna nadzieja, że tym razem po modernizacji nie będą masowo odstawiane ze składów ze względu na przekręcające się obręcze czy beznadziejną pneumatykę. Trzeba trzymać za to kciuki.

  • thorn – 25.04.2018

    @DarekP dzięki za szczegóły, ogólnie cieszę się, dobrze że w tym temacie się ruszyło.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.