TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity obawiają się CPK
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 07.08.2019 08:38:10 3 komentarze
PKP Intercity obawiają się CPK

PKP Intercity uważają budowę portu komunikacyjnego za ryzykowną, martwią się, bo nie mają pieniędzy na tabor - pisze środowy "Puls Biznesu".

PKP Intercity uważają budowę portu komunikacyjnego za ryzykowną, martwią się, bo nie mają pieniędzy na tabor - pisze środowy "Puls Biznesu".

Gazeta informuje, że w sprawozdaniu z działalności PKP Intercity zamieściły katalog różnych rodzajów ryzyka, zagrażających stabilnemu funkcjonowaniu spółki. Wskazują w nim m.in. na niewystarczające zasoby taborowe skutkujące ograniczeniem możliwości budowy atrakcyjnej oferty przewozowej, utrudnienia w wykonywaniu usług związanych z pracami modernizacyjnymi sieci kolejowej, awarie taboru i sieci oraz wzrost cen energii.

"Puls Biznesu" dodaje, że w tym zestawieniu sporym zaskoczeniem jest uznanie przez PKP Intercity za ryzyko "zmiany polityki transportowej państwa" związanej z planem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).

"PKP Intercity obawiają się, że będą musiały kupić pociągi i obsługiwać sieć połączeń na lotnisko" - czytamy w gazecie.

Przedstawiciele przewoźnika zwracają uwagę, ze modernizacja krajowego systemu transportu kolejowego jako elementu projektu CPK wymaga znacznych inwestycji w nowe typy taboru oraz infrastrukturę kolejową niezbędną do jej obsługi. "Uważają, że jest to wyzwanie finansowe przekraczające aktualne możliwości PKP Intercity" - dodano.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
CPK
  • mechanik – 07.08.2019

    Trzeba będzie wziąć się do pracy, to faktycznie wyzwanie i to pod każdym względem. Dlatego nie powinno dziwić, że takie bzdety publikuje bliżej nie określone PKP Intercity, a nie prezentuje jej stanowiska rzecznik czy też prezes...

  • mechanik – 08.08.2019

    Można się załamać. Tyle tekstu jako wyjaśnienie w którym absurd goni absurd. Zasłanianie się asekuracyjnymi księżycowymi analizami, podczas gdy sytuacja jest kalką dawnych czasów (a może bardziej copy-paste z Barei), partia nakazywała wykonawca dwoił się i troił w wynajdywaniu przeszkód. Ręce opadają.

  • mechanik – 08.08.2019

    ps. Ja osobiście mam nadzieję, że cała ta sytuacja skończy się na skontaktowaniu, że ewentualny start inwestycji to wyzwanie ale zarazem olbrzymia szansa dla przewoźnika i ją właściwie wykorzysta. Alternatywą niestety jest zapętlenie się na cyklicznej publikacji tekstów jak powyżej.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !