TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity nie wykluczają dalszych wypożyczeń taboru
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.12.2017 12:02:48 10 komentarzy
PKP Intercity nie wykluczają dalszych wypożyczeń taboru

Rozważamy dalsze pożyczanie taboru – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Chodzi o wagony i lokomotywy. Takie jednostki przewoźnik już pozyskiwał w ten sposób w przeszłości.

Rozważamy dalsze pożyczanie taboru – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Chodzi o wagony i lokomotywy. Takie jednostki przewoźnik już pozyskiwał w ten sposób w przeszłości.

Trzeba zwrócić uwagę, że szczyty przewozowe są głównie w lecie. Wówczas zauważamy bardzo duży wzrost liczby pasażerów – mówił Oniszczuk. Musimy na to reagować. W ciągu roku, kiedy liczba podróżnych maleje, nie ma sensu utrzymywać nadwyżki taboru – dodał. Wzorem zatem lat ubiegłych możemy, także i w przyszłym roku, spodziewać się wypożyczenia wagonów. Przypomnijmy, że PKP Intercity współpracowały w tym zakresie z Ceskimi Drahami.

Nieco inaczej sytuacja wygląda z lokomotywami. Czeskie "Nurki" jeżdżą w barwach polskiego przewoźnika także poza sezonem urlopowym. Jest to spowodowane głównie objazdami, po trasach niezelektryfikowanych. Ostatnia próba wynajęcia elektrowozów, szybszych, bo do prędkości 140 km/h, zakończyła się natomiast niepowodzeniem. Nikt bowiem nie chciał pożyczyć lokomotyw.

Optymalizujemy pracę spółki, każde działanie, które ma na celu realizację tego celu bierzemy pod uwagę – zaznaczył Jarosław Oniszczuk.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
tabor
  • JanuszJG – 22.12.2017

    Panie Oniszczuk mam do Pana dwa pytania:1. Kiedy PKP IC ogłosi przetarg na zakup nowych lokomotyw spalinowych?2. Kiedy PKP IC zacznie wyciągać z krzaków kolejne wagony pasażerskie po to, aby sukcesywnie wysyłać je na modernizację oraz przeglądy?Według mojej oceny przetarg na zakup nowych lokomotyw spalinowych oraz modernizacje i przeglądy wagonów pasażerskich powinny być ogłoszony "na wczoraj", więc do dzieła.

  • kolejFAN – 22.12.2017

    Hehe, strategia, plany, wizje, konferencje. Rzeczywistość SKRZECZYwagony od Czechów, a swoich grube setki dalej bez rewizji.. cyrk!!!!! Loków spalinowych dalej za mało...cyrk!

  • Zetes – 22.12.2017

    I w taki oto sposób Łeba uzyska latem przyszłego roku bezpośrednie połączenie z Czechami!

  • gutek – 22.12.2017

    oto skutki wyższych cen napraw lokomotyw i wagonów które nie mieszczą się w kosztorysach IC.

  • NCi – 22.12.2017

    Wystarczyły dwa dni i piękne plany, szerokie wizje modernizacji i zakupów za 7 mld uległy w gruzach. Prawda jest taka jaką ją dzisiaj zastaliśmy a raczej jaką ją zastaniemy. Szykują się kolejne wypożyczenia zarówno wagonów jak i lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Skurw...ny mają rozmach z tym projektem Morawieckiego . LUXTORPEDA made in ČD.

  • K – 22.12.2017

    Spokojnie. Święta idą...

  • Damian – 22.12.2017

    Ja myślę, że gdyby IC nie założyło sobie drakońskiej poprzeczki jakościowej, to do dziś jeździły by SU45, nie brakowałoby taboru do obsługi a i sytuacja finansowa byłaby bardziej stateczna....

  • MarK – 23.12.2017

    Może Węgrzy pomogą...

  • Krzychu – 23.12.2017

    A jeszcze niedawno mówili, że lato 2018 będzie ostatnim sezonem wypożyczania wagonów....

  • kolejFAN – 24.12.2017

    normalne firmy (CD,MAV) kupiły od Austriaków wagony w dobrym stanie, mają duży park lokomotyw spalinowych z zapasem, na bieżąco robią rewizje. U nas rzucili się jak kury na ziarno nakupili karpi i beznadziejnych fletów, a kwestie wagonów i loków olali. Jak to się mogło skończyć ? właśnie tak.. no cóż tak jest gdyż PIC nie ma gospodarza..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.