TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity nie wykluczają dalszych wypożyczeń taboru
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.12.2017 12:02:48 10 komentarzy
PKP Intercity nie wykluczają dalszych wypożyczeń taboru

Rozważamy dalsze pożyczanie taboru – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Chodzi o wagony i lokomotywy. Takie jednostki przewoźnik już pozyskiwał w ten sposób w przeszłości.

Rozważamy dalsze pożyczanie taboru – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Chodzi o wagony i lokomotywy. Takie jednostki przewoźnik już pozyskiwał w ten sposób w przeszłości.

Trzeba zwrócić uwagę, że szczyty przewozowe są głównie w lecie. Wówczas zauważamy bardzo duży wzrost liczby pasażerów – mówił Oniszczuk. Musimy na to reagować. W ciągu roku, kiedy liczba podróżnych maleje, nie ma sensu utrzymywać nadwyżki taboru – dodał. Wzorem zatem lat ubiegłych możemy, także i w przyszłym roku, spodziewać się wypożyczenia wagonów. Przypomnijmy, że PKP Intercity współpracowały w tym zakresie z Ceskimi Drahami.

Nieco inaczej sytuacja wygląda z lokomotywami. Czeskie "Nurki" jeżdżą w barwach polskiego przewoźnika także poza sezonem urlopowym. Jest to spowodowane głównie objazdami, po trasach niezelektryfikowanych. Ostatnia próba wynajęcia elektrowozów, szybszych, bo do prędkości 140 km/h, zakończyła się natomiast niepowodzeniem. Nikt bowiem nie chciał pożyczyć lokomotyw.

Optymalizujemy pracę spółki, każde działanie, które ma na celu realizację tego celu bierzemy pod uwagę – zaznaczył Jarosław Oniszczuk.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
tabor
  • JanuszJG – 22.12.2017

    Panie Oniszczuk mam do Pana dwa pytania:1. Kiedy PKP IC ogłosi przetarg na zakup nowych lokomotyw spalinowych?2. Kiedy PKP IC zacznie wyciągać z krzaków kolejne wagony pasażerskie po to, aby sukcesywnie wysyłać je na modernizację oraz przeglądy?Według mojej oceny przetarg na zakup nowych lokomotyw spalinowych oraz modernizacje i przeglądy wagonów pasażerskich powinny być ogłoszony "na wczoraj", więc do dzieła.

  • kolejFAN – 22.12.2017

    Hehe, strategia, plany, wizje, konferencje. Rzeczywistość SKRZECZYwagony od Czechów, a swoich grube setki dalej bez rewizji.. cyrk!!!!! Loków spalinowych dalej za mało...cyrk!

  • Zetes – 22.12.2017

    I w taki oto sposób Łeba uzyska latem przyszłego roku bezpośrednie połączenie z Czechami!

  • gutek – 22.12.2017

    oto skutki wyższych cen napraw lokomotyw i wagonów które nie mieszczą się w kosztorysach IC.

  • NCi – 22.12.2017

    Wystarczyły dwa dni i piękne plany, szerokie wizje modernizacji i zakupów za 7 mld uległy w gruzach. Prawda jest taka jaką ją dzisiaj zastaliśmy a raczej jaką ją zastaniemy. Szykują się kolejne wypożyczenia zarówno wagonów jak i lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Skurw...ny mają rozmach z tym projektem Morawieckiego . LUXTORPEDA made in ČD.

  • K – 22.12.2017

    Spokojnie. Święta idą...

  • Damian – 22.12.2017

    Ja myślę, że gdyby IC nie założyło sobie drakońskiej poprzeczki jakościowej, to do dziś jeździły by SU45, nie brakowałoby taboru do obsługi a i sytuacja finansowa byłaby bardziej stateczna....

  • MarK – 23.12.2017

    Może Węgrzy pomogą...

  • Krzychu – 23.12.2017

    A jeszcze niedawno mówili, że lato 2018 będzie ostatnim sezonem wypożyczania wagonów....

  • kolejFAN – 24.12.2017

    normalne firmy (CD,MAV) kupiły od Austriaków wagony w dobrym stanie, mają duży park lokomotyw spalinowych z zapasem, na bieżąco robią rewizje. U nas rzucili się jak kury na ziarno nakupili karpi i beznadziejnych fletów, a kwestie wagonów i loków olali. Jak to się mogło skończyć ? właśnie tak.. no cóż tak jest gdyż PIC nie ma gospodarza..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!