TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity jednak kupi ezt-y. Szybsze?
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.10.2017 09:17:15 24 komentarze
PKP Intercity jednak kupi ezt-y. Szybsze?

O strategii taborowej PKP Intercity było ostatnio głośno. A to za sprawą powrotu do zakupu ezt-ów. Jako pierwszy informację o tym przekazał Krzysztof Mamiński, szef PKP SA, czy zaskoczył wszystkich, łącznie z przewoźnikiem.

O strategii taborowej PKP Intercity było ostatnio głośno. A to za sprawą powrotu do zakupu ezt-ów. Jako pierwszy informację o tym przekazał Krzysztof Mamiński, szef PKP SA, czy zaskoczył wszystkich, łącznie z przewoźnikiem.

Wizja Prezesa będzie chyba realizowana. W ubiegłym tygodniu Marek Chraniuk zapowiedział, że jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszono przetarg na dostawę 12 ezt-ów. Jakich? To na razie tajemnica.

Nasza strategia taborowa jest korygowana – wyjaśniał Chraniuk. Obserwujemy 60 ezt-ów, które mamy w swojej flocie. Wyciągamy wnioski. Uwzględnimy je przy konstruowaniu specyfikacji przetargowej – dodał.

Nieoficjalnie mówi się o jednostkach szybszych od aktualnie eksploatowanych przez przewoźnika, a więc przystosowanych do kursowania z prędkością nawet 230 km/h. Szef PKP Intercity nie potwierdził tych informacji, wspomniał natomiast, że już niebawem w Polsce będziemy mieli infrastrukturę, przystosowaną do obsługi pociągów kursujących z taką właśnie prędkością. Jest to zatem jakaś wskazówka i dla producentów i dla obserwatorów rynku.

Tajemnicą pozostaje tez długość jednostek, które chcą kupić PKP Intercity. W tej kwestii nawet trudno spekulować na jakie pociągi zdecyduje się przewoźnik. Dotychczasowe obserwacje pokazują, że nie powinny być one chyba krótsze od aktualnie posiadanych. Czekamy zatem na przetarg.

Decyzja o zakupie kolejnych ezt-ów jest o tyle zaskakująca, że PKP Intercity nie zdecydowały się na dokupienie dodatkowych Dartów w ramach opcji. Wówczas wydawało się, że przewoźnik nie będzie kupował już takich jednostek, inwestując jedynie w składy wagonowe. Jak widać wizja rozwoju parku taborowego jest nieco inna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ezt
  • Łukasz – 03.10.2017

    I dobrze, kupować, to jest zawsze pewność czym się jedzie a nie tak jak w przypadku skladów wagonowych loteria fanów.

  • Łukasz – 03.10.2017

    ...loteria fantowa.

  • Marcin – 03.10.2017

    Może jedenastoczłonowe jednostki o prędkości eksploatacyjnej 230 km/h w standardzie zbliżonym do ED250? Byłyby idealne do obsługi ciągu Gdynia-Warszawa-Kraków, a ED250 można byłoby skierować na relacje międzynarodowe (Praga, BWE) i wzmocnienie siatki do Katowic i Wrocławia?

  • Zetes – 03.10.2017

    Może coś, jak ED250, ale w europejskim standardzie...?

  • xtrain – 03.10.2017

    Szkoda! Ale skoro już to poproszę o EZT-y, których człony będą miały przedziały 6-cio miejscowe.

  • Martinus – 03.10.2017

    Przecież tego nikt nie produkuje w Polsce. I raczej umiejętności w ciągu 2 lat nie nabędzie.Nie lepiej lok 200 km/h + wagony na 200km/h --- wagony już są a logi mają kupić. Pytanie co wyjdzie lepiej ekonomicznie.

  • asdfgg – 03.10.2017

    Prawda jest taka że za ekonomią przemawiają zakupy EZT dlatego PKP IC anie lokomotywy i wagony.

  • asdfgg – 03.10.2017

    W całej europie odchodzi się od konstruowania składów wagonowych na rzecz ETZ z powodu ich większej ekonomi.

  • okl – 03.10.2017

    można spróbować jakiś piętrowych EZT na V200...

  • G.kolejarz – 03.10.2017

    Chyba dobry pomysł .Zespoły trakcyjne na V powyżej 200 km/h np 10 czlonowe.

  • kzk kolej – 03.10.2017

    Bardzo dobry pomysł. Mam nadzieję tylko że przedziałów będzie tylko kilka na cały skład (ku uciesze mikolstwa).

  • Markadia – 03.10.2017

    Dzięki Bogu bo ja do przedziałowca już w życiu świadie nie wsiądę. Mam dość użerania się z bydłem.

  • advisor – 03.10.2017

    Do 230 km/h, całe szczęście! To znaczy, że to nie kolejny pomysł pompowania kasy w pewnego producenta. IMHO najlepszą opcją na ten moment byłoby Giruno Stadlera.

  • Gzyms – 03.10.2017

    Niech kupią nawet drezyny, byle po torach na 160 nie trzeba było jezdzić 120.

  • Loek – 03.10.2017

    Darty na 230 :D. W okazyjnej cenie 60mln za sztuke dla ratowania zakladow w bydgoszczu

  • kolejFAN – 03.10.2017

    Jeśli już to giruno albo railjeta, bądź piętrowe IC od siemensa. Byleby nic znad Brdy.PIC powinien tez zakupić nowe wagony kl.2 w dużej ilości.

  • Misiek Krk – 04.10.2017

    A gdzie toto pojedzie z taką prędkością? Szlaki kurna modernizować żeby wszędzie 120 przynajmniej było a nie "szaleć" przez 85 km na CMK. Flirty kupić jak już a nie Pesowskie goowno. Takie świetne Darty jak i Krakowiaki. Jedna padlina.

  • GA – 04.10.2017

    Stadler Giruno bylby idealny

  • DarekP – 04.10.2017

    Dwie drogi rozumowania:- EZT do ruchu krajowego, ale na 200km/h bez wymagań HS, wtedy z sensownym dofinansowaniem- EZT, załóżmy te 230km/h, wielosystemowe, do obsługi m.in. CPK i ewentualnie relacji zagranicznych; Pendolino sa na razie uwiązane na trasie bazowej, oczywiście z dopłatą dużo mniejszą, bu UE nie będzie dotowac konkurencji dla własnych kolei.W wariancie pierwszym mamy szansę na polskich producentów, w drugim nie i będzie wrzawa

  • yogeeboo – 04.10.2017

    @asdfgg - może i składy ezt są tańsze w zakupie i eksploatacji, ale patrząc na nasze podwórko - 4 pendolino stoją - po wypadkach i na przeglądach - w przypadku składów wagonowych łatwiej "wyjąć" jeden czy dwa wagony ze składu i zastąpić je rezerwą na czas remontu. W przypadku ezt - jak jest awaria to cały skład na bocznicę.

  • kowal – 04.10.2017

    Do Intercity taki apel, mniej gadania o zakupach, a za to więcej działania w tym zakresie.

  • Adam. – 07.10.2017

    Chodzi o 12 Pendolino, do obecnych 18, bo chcą mieć w sumie 30.

  • Adam – 07.10.2017

    @Martinus - Stadler i Bombardier mają zakłady w Polsce.@Darek - I tu się mylisz, bo Stadler ma zakłady w Polsce, a Bombardier zapowiada start w konsorcjum z Newagiem.

  • tralala – 28.12.2017

    @MarkadiaNikt ci nie każe. A bydło to wrzeszczące w bezprzedziałowcach bachory i debile drący się na całe gardło przez telefon.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!