TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity jednak kupi ezt-y. Szybsze?
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.10.2017 09:17:15 24 komentarze
PKP Intercity jednak kupi ezt-y. Szybsze?

O strategii taborowej PKP Intercity było ostatnio głośno. A to za sprawą powrotu do zakupu ezt-ów. Jako pierwszy informację o tym przekazał Krzysztof Mamiński, szef PKP SA, czy zaskoczył wszystkich, łącznie z przewoźnikiem.

O strategii taborowej PKP Intercity było ostatnio głośno. A to za sprawą powrotu do zakupu ezt-ów. Jako pierwszy informację o tym przekazał Krzysztof Mamiński, szef PKP SA, czy zaskoczył wszystkich, łącznie z przewoźnikiem.

Wizja Prezesa będzie chyba realizowana. W ubiegłym tygodniu Marek Chraniuk zapowiedział, że jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszono przetarg na dostawę 12 ezt-ów. Jakich? To na razie tajemnica.

Nasza strategia taborowa jest korygowana – wyjaśniał Chraniuk. Obserwujemy 60 ezt-ów, które mamy w swojej flocie. Wyciągamy wnioski. Uwzględnimy je przy konstruowaniu specyfikacji przetargowej – dodał.

Nieoficjalnie mówi się o jednostkach szybszych od aktualnie eksploatowanych przez przewoźnika, a więc przystosowanych do kursowania z prędkością nawet 230 km/h. Szef PKP Intercity nie potwierdził tych informacji, wspomniał natomiast, że już niebawem w Polsce będziemy mieli infrastrukturę, przystosowaną do obsługi pociągów kursujących z taką właśnie prędkością. Jest to zatem jakaś wskazówka i dla producentów i dla obserwatorów rynku.

Tajemnicą pozostaje tez długość jednostek, które chcą kupić PKP Intercity. W tej kwestii nawet trudno spekulować na jakie pociągi zdecyduje się przewoźnik. Dotychczasowe obserwacje pokazują, że nie powinny być one chyba krótsze od aktualnie posiadanych. Czekamy zatem na przetarg.

Decyzja o zakupie kolejnych ezt-ów jest o tyle zaskakująca, że PKP Intercity nie zdecydowały się na dokupienie dodatkowych Dartów w ramach opcji. Wówczas wydawało się, że przewoźnik nie będzie kupował już takich jednostek, inwestując jedynie w składy wagonowe. Jak widać wizja rozwoju parku taborowego jest nieco inna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ezt
  • Łukasz – 03.10.2017

    I dobrze, kupować, to jest zawsze pewność czym się jedzie a nie tak jak w przypadku skladów wagonowych loteria fanów.

  • Łukasz – 03.10.2017

    ...loteria fantowa.

  • Marcin – 03.10.2017

    Może jedenastoczłonowe jednostki o prędkości eksploatacyjnej 230 km/h w standardzie zbliżonym do ED250? Byłyby idealne do obsługi ciągu Gdynia-Warszawa-Kraków, a ED250 można byłoby skierować na relacje międzynarodowe (Praga, BWE) i wzmocnienie siatki do Katowic i Wrocławia?

  • Zetes – 03.10.2017

    Może coś, jak ED250, ale w europejskim standardzie...?

  • xtrain – 03.10.2017

    Szkoda! Ale skoro już to poproszę o EZT-y, których człony będą miały przedziały 6-cio miejscowe.

  • Martinus – 03.10.2017

    Przecież tego nikt nie produkuje w Polsce. I raczej umiejętności w ciągu 2 lat nie nabędzie.Nie lepiej lok 200 km/h + wagony na 200km/h --- wagony już są a logi mają kupić. Pytanie co wyjdzie lepiej ekonomicznie.

  • asdfgg – 03.10.2017

    Prawda jest taka że za ekonomią przemawiają zakupy EZT dlatego PKP IC anie lokomotywy i wagony.

  • asdfgg – 03.10.2017

    W całej europie odchodzi się od konstruowania składów wagonowych na rzecz ETZ z powodu ich większej ekonomi.

  • okl – 03.10.2017

    można spróbować jakiś piętrowych EZT na V200...

  • G.kolejarz – 03.10.2017

    Chyba dobry pomysł .Zespoły trakcyjne na V powyżej 200 km/h np 10 czlonowe.

  • kzk kolej – 03.10.2017

    Bardzo dobry pomysł. Mam nadzieję tylko że przedziałów będzie tylko kilka na cały skład (ku uciesze mikolstwa).

  • Markadia – 03.10.2017

    Dzięki Bogu bo ja do przedziałowca już w życiu świadie nie wsiądę. Mam dość użerania się z bydłem.

  • advisor – 03.10.2017

    Do 230 km/h, całe szczęście! To znaczy, że to nie kolejny pomysł pompowania kasy w pewnego producenta. IMHO najlepszą opcją na ten moment byłoby Giruno Stadlera.

  • Gzyms – 03.10.2017

    Niech kupią nawet drezyny, byle po torach na 160 nie trzeba było jezdzić 120.

  • Loek – 03.10.2017

    Darty na 230 :D. W okazyjnej cenie 60mln za sztuke dla ratowania zakladow w bydgoszczu

  • kolejFAN – 03.10.2017

    Jeśli już to giruno albo railjeta, bądź piętrowe IC od siemensa. Byleby nic znad Brdy.PIC powinien tez zakupić nowe wagony kl.2 w dużej ilości.

  • Misiek Krk – 04.10.2017

    A gdzie toto pojedzie z taką prędkością? Szlaki kurna modernizować żeby wszędzie 120 przynajmniej było a nie "szaleć" przez 85 km na CMK. Flirty kupić jak już a nie Pesowskie goowno. Takie świetne Darty jak i Krakowiaki. Jedna padlina.

  • GA – 04.10.2017

    Stadler Giruno bylby idealny

  • DarekP – 04.10.2017

    Dwie drogi rozumowania:- EZT do ruchu krajowego, ale na 200km/h bez wymagań HS, wtedy z sensownym dofinansowaniem- EZT, załóżmy te 230km/h, wielosystemowe, do obsługi m.in. CPK i ewentualnie relacji zagranicznych; Pendolino sa na razie uwiązane na trasie bazowej, oczywiście z dopłatą dużo mniejszą, bu UE nie będzie dotowac konkurencji dla własnych kolei.W wariancie pierwszym mamy szansę na polskich producentów, w drugim nie i będzie wrzawa

  • yogeeboo – 04.10.2017

    @asdfgg - może i składy ezt są tańsze w zakupie i eksploatacji, ale patrząc na nasze podwórko - 4 pendolino stoją - po wypadkach i na przeglądach - w przypadku składów wagonowych łatwiej "wyjąć" jeden czy dwa wagony ze składu i zastąpić je rezerwą na czas remontu. W przypadku ezt - jak jest awaria to cały skład na bocznicę.

  • kowal – 04.10.2017

    Do Intercity taki apel, mniej gadania o zakupach, a za to więcej działania w tym zakresie.

  • Adam. – 07.10.2017

    Chodzi o 12 Pendolino, do obecnych 18, bo chcą mieć w sumie 30.

  • Adam – 07.10.2017

    @Martinus - Stadler i Bombardier mają zakłady w Polsce.@Darek - I tu się mylisz, bo Stadler ma zakłady w Polsce, a Bombardier zapowiada start w konsorcjum z Newagiem.

  • tralala – 28.12.2017

    @MarkadiaNikt ci nie każe. A bydło to wrzeszczące w bezprzedziałowcach bachory i debile drący się na całe gardło przez telefon.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.