Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity chce kupić lokomotywy jednostystemowe. Jakie?

inforail
01.08.2017 07:17
0 Komentarzy

Wczoraj na łamachInfoRail.pl pisaliśmy o ogłoszeniu przez PKP Intercity przetargu na dostawę 20lokomotyw. Sprawdzamy jakich.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowych lokomotyw elektrycznychjednosystemowych (3 kV DC) wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Pojazdymuszą spełniać obowiązujące w dniu złożenia przez wykonawcę oferty, wymaganianorm zawartych w liście Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w sprawiewłaściwych krajowych specyfikacji technicznych i dokumentów normalizacyjnych,których zastosowanie umożliwia spełnienie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjnościsystemu kolei, jednakże wyłącznie w zakresie wymaganym do uzyskania w UTKniezbędnych dokumentów dopuszczających do eksploatacji pojazdu zgodnego z TSI.

Lokomotywy mają być przystosowane do kursowania po sieci 1435mm, 3kV DC. Wymagany układ osi Bo' Bo'. Maksymalna długość ze zderzakami to 20m. Budowa lokomotywy ma być modułowa. Minimalny okres eksploatacji określono na30 lat, w temperaturze od -30 do 40 stopni C, przy maksymalnej wysokości 1000 mn.p.m i maksymalnej wilgotności 90%. Lokomotywy muszą radzić sobie także z obfitymi opadami śniegu.

Pojazdy muszą posiadać ważny najpóźniej od momentu dostawypierwszego z nich dokument, wydany przez właściwy organ, uprawniającybezterminowo do ich eksploatacji na infrastrukturze kolejowej na tereniePolski.

Minimalny przebieg i czas pomiędzy przeglądami P1 to 15 000km, 15 dni, zaś minimalny czas do wykonania naprawy P4 60 miesięcy.

Określono też maksymalną liczba zdarzeń powodujących utratęzasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km. Ta wynosi 3.

Minimalny procent współczynnika gotowości technicznej to 95,00%.Tyle wynosi również minimalny procent współczynnika niezawodności taboru.

Maksymalna prędkość eksploatacyjna określona została na niemniej niż 160 km/h. Pojazd musi mieć możliwość rozruchu na torze o nachyleniumiarodajnym do 15‰, z maksymalnym obciążeniem pojazdu 650 ton oraz utrzymanieprędkości 160 km/h na pochyleniu 7 ‰.

Dopuszczalna siła nacisku zestawu kołowego na tor to ≤ 200kN, zaś nadwyżka siły pociągowej przy prędkości maksymalnej minimum 50N/t.

Lokomotywa ma zostać wyposażona w dwa odbieraki prądu.Silniki – asynchroniczne, sterowane mikroprocesorowo. Łączna moc silnikówtrakcyjnych ≥ 5 MW (moc ciągła). W przypadku uszkodzenia się silnika wymaganiajest możliwość wyłączenia każdego silnika z osobna (zamiast grupy silników).

Sterowanie siły pociągowej i siły hamowania (układ prędkościzadanej) ma być z interfejsem ETCS, lokomotywę trzeba wyposażyć też w sterowanieurządzeniami pomocniczymi. Wymagana jest diagnostyka pokładowa (ze wskazaniem irejestracją zdarzeń – możliwość przeglądania online i pobrania żądanegomateriału (danych) poprzez domenę WWW) z możliwością wykorzystania dodiagnostyki stacjonarnej w procesie utrzymania.

Lokomotywy mają być wyposażone w akumulatory zasadowe obudowie włóknistej lub w technologii spiekanej. Ma być możliwość ładowaniabaterii ze źródła zewnętrznego o napięciu 230 VAC.

Kabina maszynisty zgodna z TSI, wyposażona w dwa fotele. Wewnątrzbędzie schłodziarka, 3 gniazda 230V, klimatyzacja, dodatkowe ogrzewanie nógmaszynisty i pomocnika maszynisty i kamery. Pulpity będą podświetlane.

Zamawiający wymaga aby lokomotywy były wyposażone wnastępujące systemy teletechniczne i teleinformatyczne:

a) System diagnostyki pokładowej

b) Przeciwpożarowy system alarmowy

c) Monitoring wizyjny CCTV

d) Rejestrator Prawny

e) Prędkościomierz elektroniczny

f) Dostęp do Internetu dla załogi

g) System GPS

h) Systemu łączności IP Pokład-Ziemia

i) Moduł komunikacji GSM/LTE do wymiany danych.

Wymagane jest by lokomotywa była wyposażona w SystemDiagnostyki Pokładowej (system diagnostyczny), który będzie składał się z lokalnegosystemu diagnostycznego umożliwiającego odczyt danych z wszystkich czujnikówdiagnostycznych zamontowanych w lokomotywie, centralnego systemu diagnostycznegozlokalizowanego poza lokomotywą oraz mechanizmu komunikacji, zapewniającegoautomatyczną synchronizację danych pomiędzy nimi. Lokalny system diagnostyczny powinienumożliwiać przechowywanie danych diagnostycznych i ich podgląd oraz przeglądlokalnie w lokomotywie oraz przesyłanie ich do centralnego systemudiagnostycznego.

Centralny system diagnostyczny (zawierający m.in. systemoperacyjny, aplikację, oprogramowanie bazy danych) będzie zainstalowany poza lokomotywą,w lokalizacji wskazanej przez zamawiającego.

Zamawiający wymaga, aby do systemu diagnostyki pokładowejbyły dołączone następujące systemy i układy:

1) obwód zasilania (pantografy, wyłącznik szybki, falowniki,dławiki, przetwornice statyczne, silniki trakcyjne),

2) obwody i aparaty WN,

3) obwody i aparaty sieci 3 fazowej,

4) obwód ładowania baterii,

5) system wentylacyjny (chłodzenie silników, falowników,przetwornicy statycznej itp.),

6) obwody klimatyzacji,

7) system zamykania i blokowania drzwi – centralnie zlokomotywy ,

8) obwód hamulca,

9) układ PPOŻ na lokomotywie,

10) temperatura maźnic,

11) układ CCTV.

Mają być też systemy: przeciwpożarowy, CCTV, GPS,informatyczne. Lokomotywa ma zostać wyposażona w tryb parking.


Komentarze