TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity chcą kupić 25 lokomotyw. Przetargi jeszcze w tym roku
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.08.2019 16:30:22 2 komentarze
PKP Intercity chcą kupić 25 lokomotyw. Przetargi jeszcze w tym roku

W drugim półroczu 2019 roku PKP planuje ogłosić kolejne postępowania przetargowe mające na celu wzmocnienie parku taborowego przewoźnika.

W drugim półroczu 2019 roku PKP planuje ogłosić kolejne postępowania przetargowe mające na celu wzmocnienie parku taborowego przewoźnika.

W planach są:

• modernizacja 90 wagonów drugiej klasy typu 111A/141A;

• odnowa 40 wagonów typu Z1A/Z1B;

• modernizacja 20 lokomotyw EU/EP07 do prędkości 160 km/h;

• zakup 10 nowych (lekkich) lokomotyw manewrowych (powtórzenie postępowania);

• zakup 10 (plus 5 w opcji) lokomotyw elektrycznych wielosystemowych.

Pod względem liczby przewiezionych pasażerów pierwsze półrocze 2019 roku było dla PKP Intercity najlepsze od 10 lat. To także czas kolejnych inwestycji w nowoczesną flotę. Wartość podpisanych w tym okresie umów to ponad pół miliarda złotych brutto. Kwota ta znacząco wzrośnie w drugim półroczu. Spółka planuje także ogłoszenie wielu nowych postępowań przetargowych.

PKP Intercity cały czas utrzymuje pozytywny trend wzrostu liczby pasażerów. Od stycznia do czerwca bieżącego roku pociągami PKP przewoźnika podróżowało 22,8 mln pasażerów, co oznacza 6-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku.

Pierwsze półrocze przyniosło także kolejne podpisane lub rozszerzone umowy w ramach największego programu inwestycyjnego w historii spółki pt. "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji". Przewoźnik m.in. podpisał wartą blisko 275 mln zł brutto umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" oraz PESA Bydgoszcz. Prawie 224 mln zł brutto PKP Intercity zainwestowało w rozszerzenie umowy z H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu na dostarczenie 55 nowych wagonów pasażerskich. Umowa przewidywała prawo opcji na kolejne 26 wagonów, z którego skorzystało PKP Intercity. Z poznańskim producentem taboru przewoźnik podpisał także umowę na modernizację 10 wagonów osobowych z przekształceniem na wagony restauracyjne. Wartość kontraktu wynosi 61,4 mln zł brutto.

PKP Intercity inwestuje nie tylko w tabor. Spółka równolegle dba o zabezpieczenie zaplecza technicznego. W minionym półroczu zawarła z firmą Agat umowę na dostawę i montaż urządzenia myjącego dla stanowiska mycia taboru kolejowego. Jest to pierwszy etap inwestycji, dzięki której na bocznicy Warszawa-Grochów uruchomiona zostanie całoroczna myjnia automatyczna spełniająca najwyższe standardy ekologiczne. Wartość umowy wynosi 7,4 mln zł brutto.

Istotnym wydarzeniem w pierwszym półroczu 2019 r. była także zmiana nazwy należącego do PKP Intercity Zakładu Usług Taborowych Remtrak na PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o. Jednocześnie rozpoczął trzeci etap modernizacji oddziału w Idzikowicach. Modernizacja spółki i rozbudowa oddziału ma na celu urynkowienie spółki i rozwój niezbędnych kompetencji. Spółka planuje zatrudnić 400 nowych pracowników.

Pierwsze półrocze 2019 roku to dla nas czas dalszego rozwoju. Podnosząc jakość naszych usług chcemy jak najlepiej odpowiadać na potrzeby pasażerów, którzy coraz chętniej podróżują naszymi pociągami. Wiele działań planujemy także w drugim półroczu. Już w najbliższych tygodniach podpiszemy kolejne umowy taborowe, w tym chociażby tę na zakup 12 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, której łączna wartość wyniesie ponad miliard złotych - mówi Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
przetarg
  • Krzysztof Kasperski – 12.08.2019

    Husarze jeżdżą w całej Europie, te 10 w Polsce juz sie sprawdziło, dlaczego nie dokupić kolejnych ????

  • Mikosław Marczysław Mateuszsław Matuszyk – 12.08.2019

    Chciałby zobaczyć więc srebrno granatowych griffinów

  • Michał Piwowarczyk – 12.08.2019

    Przebudowa 20 siódemek... tu będzie ciekawie. Ile razy unieważniano przetargi gdyż nawet jak się ktoś zgłosił i tak było powyżej ustalonej kwoty na ten cel...

  • Michał Makowski – 12.08.2019

    Które to już podejście do modernizacji siódemek na v max 160?

  • Krzysztof Jakubowski – 12.08.2019

    Nie można zamawiać do 200km

  • Jacek Fink-Finowicki – 12.08.2019

    Brać wielosystemowe by przygotować tabor na 25 kV

  • Sebastian Szczęśniak – 12.08.2019

    A EP09 w krzaki już wkrótce.

  • Grzegorz Madrjas – 12.08.2019

    Dopiero był przetarg na 20 z opcją 10, nie można było 20+10 z opcją 10+5?,

  • Krystian Boj – 12.08.2019

    Z takim rozmachem to PKP Intercity wskrzesi 9-35 za chwile 🤔

  • sphinx – 12.08.2019

    Husarze nie są już produkowane. A zdjęcie otwierające średnio trafione, Newag raczej nie wystartuje bo nie ma nigdzie dopuszczeń.

  • Adam Kieryluk – 12.08.2019

    Pesa na pewno już pisze odwołanie :D

  • DarekP – 16.08.2019

    Kandydatami do poszczególnych zadań są:\- FPS, który do końca roku skończy modernizację wagonów 174A i będzie miał moce przerobowe na kolejne, Pesa ma do zrealizowania jeszcze ponad 200 modernizacji, więc przypuszczalnie sobie odpuści- FPS, Pesa, Opole- mam nadzieję, że jednak Oleśnica, a nie FPS- CZ Loko- Siemens, choć może wreszcie Skoda wzięła by się poważniej za przetargiJak widać Newag musi szukać pracy na rynku przewozów towarowych i przewoźników regionalnych. Ponieważ modernizacja EU07 jest wpisana w projekt UE, nie spodziewam się, że zamienią tę opcję na zakup kolejnych Gryffinów.-

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.