TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP CARGO zmodernizuje 38 lokomotyw ST44
PAP - Opublikowano: 21.05.2018 14:17:05 5 komentarzy
PKP CARGO zmodernizuje 38 lokomotyw ST44

PKP Cargo zawarło umowę na wykonanie napraw 38 lokomotyw serii ST44. Szacunkowa wartość umowy wynosi ok. 176,3 mln zł netto - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.

PKP Cargo zawarło umowę na wykonanie napraw 38 lokomotyw serii ST44. Szacunkowa wartość umowy wynosi ok. 176,3 mln zł netto - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.

Umowa została podpisana z firmą Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Remonty - na piątym poziomie utrzymania wraz z wymianą silnika spalinowego - będą przeprowadzane od stycznia 2019 r. do września 2020 r.

Jak informuje PKP Cargo, w ramach naprawy zostaną przeprowadzone istotne modyfikacje lokomotyw, w szczególności zostanie dokonana wymiana przestarzałego, dwusuwowego silnika spalinowego na silnik czterosuwowy nowej generacji gwarantujący obniżenie zużycie oleju napędowego i oleju silnikowego.

Lokomotywy zostaną również wyposażone w nową ergonomiczną kabinę maszynisty.

Jednocześnie spółka poinformowała, że podpisała z firmą PESA list intencyjny dotyczący budowy lokomotywy dwunapędowej spalinowo – elektrycznej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP CARGO
lokomotywa
ST44
  • DarekP – 21.05.2018

    Konkurencyjny portal wspomina też coś o lokomotywie autonomicznej. Prawda to?Drugie pytanie, czy redakcja mogłaby dopytać, jak wejście PKP Cargo do projektu lokomotywy dwunapędowej ma się do wkładu PKP Intercity? Zwiększy to szansę na powstanie tej lokomotywy?

  • zeus04 – 21.05.2018

    Nie sprecyzowano o jaką autonomię może tu chodzić. MiG-25 nie mógł operować autonomicznie bez pomocy wsparcia naziemnego, a MiG-31 mógł, czyli miał ogromną autonomię :)

  • mechanik – 21.05.2018

    Cała nadzieja w sprawnym radio-stopie, bo inaczej będzie autonomia jak zwykle. Nawet bez automatyki.

  • zeus04 – 22.05.2018

    W języku czeskim jest mnóstwo opracowań nt. AVV i CRV. Od wielu już lat w Czeskiej Republice setki km linii jest odpowiednio wyposażonych, a kilkadziesiąt sztuk taboru korzysta z pełni automatycznej jazdy. Maszynista tylko zamyka drzwi i obserwuje szlak.

  • Mario – 23.05.2018

    @zeus04 ciekawy ten czeski przykład, zobaczymy jakie plany ma Cargo gdy będą jakieś szczegóły podawane, to może być naprawdę interesujący krok.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!