TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP CARGO zmodernizuje 38 lokomotyw ST44
PAP - Opublikowano: 21.05.2018 14:17:05 5 komentarzy
PKP CARGO zmodernizuje 38 lokomotyw ST44

PKP Cargo zawarło umowę na wykonanie napraw 38 lokomotyw serii ST44. Szacunkowa wartość umowy wynosi ok. 176,3 mln zł netto - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.

PKP Cargo zawarło umowę na wykonanie napraw 38 lokomotyw serii ST44. Szacunkowa wartość umowy wynosi ok. 176,3 mln zł netto - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.

Umowa została podpisana z firmą Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Remonty - na piątym poziomie utrzymania wraz z wymianą silnika spalinowego - będą przeprowadzane od stycznia 2019 r. do września 2020 r.

Jak informuje PKP Cargo, w ramach naprawy zostaną przeprowadzone istotne modyfikacje lokomotyw, w szczególności zostanie dokonana wymiana przestarzałego, dwusuwowego silnika spalinowego na silnik czterosuwowy nowej generacji gwarantujący obniżenie zużycie oleju napędowego i oleju silnikowego.

Lokomotywy zostaną również wyposażone w nową ergonomiczną kabinę maszynisty.

Jednocześnie spółka poinformowała, że podpisała z firmą PESA list intencyjny dotyczący budowy lokomotywy dwunapędowej spalinowo – elektrycznej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP CARGO
lokomotywa
ST44
  • DarekP – 21.05.2018

    Konkurencyjny portal wspomina też coś o lokomotywie autonomicznej. Prawda to?Drugie pytanie, czy redakcja mogłaby dopytać, jak wejście PKP Cargo do projektu lokomotywy dwunapędowej ma się do wkładu PKP Intercity? Zwiększy to szansę na powstanie tej lokomotywy?

  • zeus04 – 21.05.2018

    Nie sprecyzowano o jaką autonomię może tu chodzić. MiG-25 nie mógł operować autonomicznie bez pomocy wsparcia naziemnego, a MiG-31 mógł, czyli miał ogromną autonomię :)

  • mechanik – 21.05.2018

    Cała nadzieja w sprawnym radio-stopie, bo inaczej będzie autonomia jak zwykle. Nawet bez automatyki.

  • zeus04 – 22.05.2018

    W języku czeskim jest mnóstwo opracowań nt. AVV i CRV. Od wielu już lat w Czeskiej Republice setki km linii jest odpowiednio wyposażonych, a kilkadziesiąt sztuk taboru korzysta z pełni automatycznej jazdy. Maszynista tylko zamyka drzwi i obserwuje szlak.

  • Mario – 23.05.2018

    @zeus04 ciekawy ten czeski przykład, zobaczymy jakie plany ma Cargo gdy będą jakieś szczegóły podawane, to może być naprawdę interesujący krok.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.