TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP CARGO sprzedają trzy EM10. Jedna zostanie jako zabytek?
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.03.2020 10:45:13 2 komentarze
PKP CARGO sprzedają trzy EM10. Jedna zostanie jako zabytek? (źródło: Wikipedia/Travelarz)

W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o wystawieniu na sprzedaż 211 lokomotyw. Wśród nich są prawdziwe rodzynki w postaci EM10.

W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o wystawieniu na sprzedaż 211 lokomotyw. Wśród nich są prawdziwe rodzynki w postaci EM10.

Ale tylko trzy. Na długiej liście wystawionych na sprzedaż lokomotyw znalazły się manewrówki o numerach EM10-001, EM10-002 oraz EM10-004. Wszystkie stacjonują obecnie w Poznaniu Franowie. Wszystkie nie posiadają też EVN.

Jak udało nam się ustalić nieoficjalnie lokomotywa EM10-003 ma pozostać w PKP CARGO jako eksponat muzealny, dlatego też trafi do jednego z muzeów. Na tę chwilę nie ma decyzji, czy będzie eksponatem czynnym, ale z naszych informacji wynika, że jest na to szansa.

Przewoźnik sprzedają te wyłączone od dłuższego czasu z eksploatacji lokomotywy ze względu na ograniczone możliwości ich zatrudnienia. Wynika to z braku sieci trakcyjnych na większości stacji i rejonów manewrowych PKP CARGO.

EM10 zostały wyprodukowane jako lokomotywy prototypowe w latach 1990-1991 przez zakłady H. Cegielskiego w Poznaniu. Posiadały one czeską aparaturę tyrystorową, zastąpioną później polską. Przez ponad 20 lat służyły w zakładach w: Skarżysku-Kamiennej, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu, Nowym Sączu i ponownie w Poznaniu, choć ten ostatni pobyt trudno już nazwać służbą. To raczej oczekiwanie na to, co dalej… Ciekawostką jest malowanie lokomotyw EM10. Wszystkie egzemplarze zachowały malaturę PKP CARGO w odcieniach kremowo-niebiesko-czerwonym.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP CARGO
EM10
lokomotywa
  • zeus04 – 23.03.2020

    EM10-101 i 102 miały aparaturę polską którą w ok. 1994 zastąpiono czeską. 001 i 002 miały od początku dla celów porównawczych aparaturę CKD tzn. czechosłowacką. W 2004 maszyny były zmodernizowane i wyposażone w aparaturę nowej generacji tzn. opartą o tranzystory IGBT. Lokomotywy EM10 modernizowano w gliwickim ZNLE we współpracy z Instytutem Elektrotechniki w Warszawie.

  • DarekP – 23.03.2020

    Ze starych SMrodów robi się lokomotywy akumulatorowe, a w tym przypadku lokomotywy z nowoczesnym napędem idą na złom.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!