TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKM bije kolejne rekordy
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.07.2017 12:31:47 3 komentarze
PKM bije kolejne rekordy (źródło: UMWP)

Pierwsza połowa 2017 roku okazała się bardzo udana dla pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Liczba pasażerów na linii Pomorskiej Kolei metropolitalnej cały czas rośnie. Zapowiada się rekordowy rok.

Tak duży wzrost liczny pasażerów pokazuje jak ważnym elementem w sieci komunikacyjnej województwa jest Pomorska Kolej Metropolitalna. Ubiegłoroczna powódź i konieczność chwilowego ograniczenia ruchu kolejowego nie wpłynęły na zmniejszenie liczby podróżnych. W rok od pamiętnych wydarzeń PKM nie tylko odzyskała zaufanie pasażerów, jako niezawodny środek transportu, ale też zyskała nowych. W czerwcu 2017 roku pociągami przejechało 262,6 tys. osób, czyli aż o 20 procent więcej niż w czerwcu 2016 r., a więc w ostatnim miesiącu przed powodzią.

Wzrost liczby pasażerów to rezultat stałego rozwijania regionalnego elementu projektu PKM. Wprowadzone w grudniu 2017 r. bezpośrednie połączenia z Kościerzyny przez Gdańsk Wrzeszcz do Gdyni Głównej cieszą się coraz większą popularnością.

Rekordowy maj

W maju 2017 z pociągów kursujących linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej skorzystało 268,4 tys. osób. Jest to najwięcej w całej prawie dwuletniej historii projektu. Co ciekawe obserwacje prowadzone w pociągach wykazały, że w kwietniu i czerwcu, czyli w miesiącach z większą liczbą dni wolnych w szkołach, pasażerów jest nieznacznie mniej. Pokazuje to, że dużą grupę podróżnych stanowią uczniowie i studenci codziennie dojeżdżający z Kaszub do Trójmiasta.



Sprawdź też:
PKM
Pomorskie
  • taborolog – 11.07.2017

    Konieczne są także:

    - elektryfikacja PKM oraz LK nr 201, 214 i 229 (odcinek podg Glincz - Kartuzy),
    - rezygnacja z absurdalnej koncepcji budowy pętli w Kartuzach,
    - rewitalizacja i elektryfikacja LK nr 211 i 212 (odcinek podg Lipusz R31 - Bytów),
    - budowa bezkolizyjnego zjazdu z PKM na SKM (LK nr 250), najlepiej na p.o. Gdańsk Zaspa, tym samym wprowadzenie kursów na odcinku Zaspa-Śródmieście co 3-4 minuty.

    W takim modelu powinny istnieć następujące połączenia:
    - RE Gdynia-Kościerzyna-Brusy-Chojnice z pominięciem PKM i Kartuz w sztywnym takcie 2-godzinnym na dwuczłonowych EZT,
    - Os Gdańsk-Kartuzy-Kościerzyna-Bytów w sztywnym takcie 60 minut na pięcioczłonowych EZT,
    - duże wplecionych w powyższy układ kursów uzupełniających na relacjach typu Gdańsk-Kościerzyna-Czersk, Gdynia-Sopot-Gdańsk Port Lotniczy, etc. na 3- lub 4-członowych EZT, w tym dostosowanych do ruchu stricte miejskiego.

  • Ju – 13.07.2017

    Z powyższym się zgadzam. Taka koncepcja ożywiłaby kolejowo rejon Kaszubski, odciążyłaby osobowo Tczew i zrobiła konkurencję dla polregio.

  • MM – 22.07.2017

    Ja się nie zgadzam, trzeba w to oczywiście włączyć Kartuzy z pętlą i nie kupować żadnych dwuczłonowych EZT :)

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.