Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy nowy wagon bistro CD rusza na trasy. Podobny pojedzie też do Krakowa

inforail
22.05.2019 09:13
0 Komentarzy

Koleje Czeskieuruchamiają pierwszy zmodernizowany wagon bistro z miejscami dla pasażerów wpierwszej klasie.

Klimatyzowane wnętrze z wygodnymi skórzanymi fotelami iobsługą gastronomiczną miejsc pasażerskich, częścią bistro z kuchnią doprzygotowywania posiłków i napojów, minibarem, obsługującym pasażerów klasy 2,a także barem fast-food zapewni nową jakość dla pasażerów. Będą ono moglikorzystać z niego w pociągach InterCity „Opavan” z Pragi do Opawy. W drugiejpołowie roku takie wagony pojawią się także w pociągach „Valašský expres” Praga – Žilina a wnowym rozkładzie jazdy także na EuroCity „Cracovia” Praga – Kraków, a także wexpressach, kursujących na trasie Praga – Czeskie Budziejowice – Linz.

„To element naszego planu modernizacji taboru pociągówdalekobieżnych. Stopniowo chcemy zmodernizować 27 starszych wagonówrestauracyjnych i bistro” – mówi Petr Vondráček, dyrektor ds. transportupasażerskiego Czeskich Kolei. „Jest to kompromis, który oznacza znacznezmniejszenie kosztów obsługi pociągów dalekobieżnych w ramach obowiązku świadczeniausługi publicznej” – dodaje.

Wagony oferują pasażerom w klasie 1 wygodne regulowane, skórzanefotele ze składanymi stolikami, gniazdami 230 V i portami USB do zasilaniamałej elektroniki i bezprzewodowego dostępu do Internetu. Są również wyposażonew małe bistro i urządzenia do przechowywania i przygotowywania posiłków i napojóworaz do obsługi minibaru. Koleje Czeskie rozpoczęły modernizację starszychwagonów restauracyjnych jesienią ubiegłego roku przez wewnętrzny podmiot DPOV.

Koleje Czeskie obsługują obecnie 33 wagony restauracyjne i23 bistro (w tym pociągi Pendolino i Railjet). Działają one na sześciu różnychtrasach długodystansowych. Z drugiej strony pasażerowie mają do wyboru szeregprzekąsek dostępnych w mobilnym minibarze lub w automatach. Zagraniczne firmy zAustrii, Węgier i Polski również oferują przekąski na kilku liniach. Wprzyszłości flota wagonów restauracyjnych i barów powinna rozszerzyć się o 20 kolejnych.


Komentarze