TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy nowy Flirt dla Kolei Mazowieckich na wózkach
- Opublikowano: 22.07.2019 14:22:13
Pierwszy nowy Flirt dla Kolei Mazowieckich na wózkach (foto: KM)

W ubiegłym tygodniu odbyło się tzw. "zestawienie" pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT dla Kolei Mazowieckich.

W ubiegłym tygodniu odbyło się tzw. "zestawienie" pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT dla Kolei Mazowieckich.

Pudła wagonów pojazdu zostały połączone z wózkami jezdnymi tworząc pięcioczłonowy skład. Przedtem człony pojazdu zostały zabudowane – rozprowadzono w nich okablowanie, wyposażono w elementy elektryczne, położono panele ścienne, sufity i podłogi, a także wklejono kabinę czołową pojazdu.

Realizacja dwóch pierwszych umów wykonawczych na dostawę kolejno sześciu i dwunastu nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT najnowszej generacji, zamówionych przez Koleje Mazowieckie przebiega zgodnie z planem. Zgodnie z harmonogramem pierwsze dwa pojazdy z pierwszego zamówienia, podpisanego w dniu 7 maja 2018 r., mają zostać dostarczone jeszcze w tym roku. Wcześniej przejdą testy typu, w celu otrzymania dopuszczenia do eksploatacji. Kolejne cztery pojazdy będą przekazywane systematycznie w pierwszym kwartale 2020 r. Pojazdy z tego zamówienia są dedykowane do obsługi połączeń na linii nr 9 Warszawa – Działdowo.

Umowy wykonawcze zostały zawarte w ramach rekordowego kontraktu ramowego na dostawę 71 pojazdów typu FLIRT podpisanego w styczniu 2018 roku, opiewającego na ponad 2 miliardy złotych. Kontrakt jest zrealizowany przy wsparciu środków unijnych z RPO Województwa Mazowieckiego (dofinansowanie w wysokości 96,16 mln zł) oraz z POIiŚ (dofinansowanie w wysokości 580 milionów zł). Na realizację tej inwestycji KM otrzymały także kredyt na ponad 1 mld zł z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego.

Pojazdy zamówione przez Koleje Mazowieckie to elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Będą jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi zestawione z tych pojazdów będą mogły osiągać prędkość 160 km/h. Będą wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT będą w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
Flirt
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.