TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy Flexity dla Wiednia dostarczony [FILM]
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.01.2018 14:43:31 12 komentarzy
Pierwszy Flexity dla Wiednia dostarczony

Bombardier Transportation dostarczył pierwszy tramwaj Flexity dla Wiener Linien. Transport z fabryki został zrealizowany w nocy 21 grudnia 2017 r.

Bombardier Transportation dostarczył pierwszy tramwaj Flexity dla Wiener Linien. Transport z fabryki został zrealizowany w nocy 21 grudnia 2017 r.

Wiener Linien, operator transportu publicznego w austriackiej stolicy, podpisał z producentem umowę na dostawę 119 wagonów Flexity. Co więcej, obejmuje ona także utrzymanie floty taborowej przez 24 lata. Wartość zamówienia to 431 mln €. Umowa zawiera też opcję na zakup i utrzymanie kolejnych 37 wagonów. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce Bombardiera w Wiedniu.

Bombardiery Flexity dla Wiednia mają 34 m długości i pomieszczą po 211 pasażerów. To także pojazdy z szerokimi przejściami. Wagony Flexity są eksploatowane na całym świecie, w tym m.in. w Polsce. Jeżeli chodzi o Austrię można je spotkać w Linzu, Grazie i Innsbrucku. Bombardier utrzymując tabor skorzysta z systemu zarządzania i konserwacji Flexcare, który został zaprojektowany tak, że będzie go można zintegrować z istniejącymi procesami utrzymania Wiener Linien, stosowanymi w zajezdniach tramwajowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
Flexity
Wiedeń
  • albert – 04.01.2018

    Za 30 lat może do Krakowa trafią

  • grek – 04.01.2018

    Jest gdzieś dostępne zdjęcie wnętrza ?

  • bk1 – 04.01.2018

    Grazu a nie Grazie

  • mechanik – 04.01.2018

    @albert Oby... Wykonane są z nierdzewki, tak przy okazji :)btw. Gdzie podziały się te tabuny trolli wmawiające na okrągło bzdety, że Bombardier jest taki be, nierzetelny, że nikt nie chce u nich kupować?

  • Masal – 04.01.2018

    A ile jeszcze pojeżdżą wiedeńskie E1 i E2 ?

  • Km6 – 05.01.2018

    Do Krakowa mogłyby trafić E2, ale nie trafią.Może ktoś zgadnie, dlaczego?

  • bun – 05.01.2018

    Z wyglądu typowa moderna polskiego Konstala "ala żelazko" :)

  • czatowiec – 05.01.2018

    Km6 - bo Wiedeń jeszcze ma E1, a E2 nie chcą jeszcze wycofywać, dobrze im z nimi. Do tego ważne jest niskopodłogowenie taboru w Krakowie, a w E2 trzeba by cały przegub dorobić nowy, lub zrobić specjalnie niskopodłogową przyczepę. Krakowskiemu MPK bardziej się opłaca teraz kupować wozy, gdzie da się wymienić człon C na niskopodłogowy i będą jednoprzestrzenne.

  • Beee – 05.01.2018

    Dizajnersko ...nic szczególnego. Jakiś taki bardzo kanciasty - przeciętniak. To już nasza GAMMA (Moderus) podoba mi się bardziej. A to, że pisze BOMBARDIER....... Totalnie nic szczególnego.

  • ech – 07.01.2018

    Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Bun, bee idźcie z powrotem produkować się na rk... Tramwaj ma służyć co najmniej 30 lat i dobrze wyglądać po kilkudziesięciu latach. To "nic szczególnego" to przykład świetnej ponadczasowej stylistyki i dobrego wykonawstwa, czego krajowym wyrobom (z naciskiem na jednego krajowego producenta) bardzo brakuje.

  • Combino – 08.01.2018

    @Beee: Wiedeń ogólnie ma specyficzny gust (ostatecznie mają jedne z najkosztowniejszych Siemensów),a Bombardier... no cóż,wybierali między dwoma swoimi producentami (czyli wiedeńskimi zakładami Siemensa i Bombardiera); wybrali Bombę,Siemens obiecał się "odwdzięczyć" (zwolnieniami w zakładzie),ale nie sprawdzałem czy zrealizowali te obietnice ;)

  • Combino – 08.01.2018

    Miało być "najkoszmarniejszych",a nie najkosztowniejszych; ta autokorekta w telefonie... :(

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.