TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy bimodalny FLIRT
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.06.2017 10:48:24 6 komentarzy
Pierwszy bimodalny FLIRT (foto: Stadler)

15 czerwca Stadler zaprezentował pierwszego bimodalnego FLIRT-a. Pociąg jest przeznaczony dla włoskiego regionu Valle d'Aosta.

Ten ekologiczny pojazd jest wyposażony w napęd prądu stałego 3 kV dla linii zelektryfikowanych oraz napęd dieslowsko-elektryczny do wykorzystania na liniach niezelektryfikowanych. Stadler zwraca uwagę na niski nacisk na oś, maksymalnie 18 ton.

Region Valle d'Aosta zamówił w maju 2015 roku pięć takich bimodalnych pojazdów typu FLIRT (BMU). Okres budowy takiego pojazdu to około dwa lata. Podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów typu FLIRT, pierwszy bimodalny skład jest skonstruowany przy użyciu profili aluminiowych. To sprawia, że jest lekki i energooszczędny. Trzyczłonowy pojazd posiada dostępny moduł mocy, który mieści dwa silniki wysokoprężne Deutz V8 (Euro IIIB), zbiornik i dodatkowe urządzenia napędowe. Pojazd ma 66,8 metra długości, 2,82 m szerokości i 4,12 m wysokości. Jego maksymalna prędkość wynosi 160 km/h przy użyciu napędu elektrycznego i 140 km/h przy użyciu napędu dieslowsko-elektrycznego.

Ten FLIRT to kamień milowy dla Stadlera. Jest to pierwszy pojazd bimodalny producenta. FLIRT dla regionu Valle d'Aosta jest obecnie poddawany wymaganym testom. Pierwszy pojazd zostanie oddany do eksploatacji w maju 2018 r.

Producent informuje, że nowy bimodalny FLIRT jest pojazdem, który oferuje doskonałe osiągi, niezależnie od tego, czy jest eksploatowany z wykorzystaniem napędu elektrycznego czy dieslowskiego.



Sprawdź też:
Stadler
Flirt
Włochy
  • Ju – 19.06.2017

    Trzeba było kupić takie pojazdy na PKM, nie byłoby późnej problemu z elektryfikacją a także przedłużeniem linii.

  • Loek – 19.06.2017

    W srodku jak en57

  • Przemo Z – 19.06.2017

    Trochę lepsza aranżacja wnętrza i PKP IC powinno zainteresować się takim pojadem. A nie Pseudoloki spalinowe z Bydgoszczy.

  • zeus04 – 19.06.2017

    Przecież to prototyp...

  • Ja – 20.06.2017

    Na PKM-ke idealny. Starczyloby zelektryfikowac odcinek Gdynia-Gd Osowa - Gd Wrzeszcz a reszta dieslem.

  • klient intercity – 20.06.2017

    Potrzebny na ciągu Warszawa-łuków-Lublin-Rzeszów-Zagórz. Potrzebny na wczoraj. Niech IC pogada z Włochami, może im tak nie zależy na czasie i wypożyczą go nam!

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.