Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze nowe lokomotywy LOTOS-u już na trasie

inforail
06.03.2019 10:26
0 Komentarzy

Pociąg z 35 wagonamiwypełnionymi olejem napędowym i benzyną LOTOSU udał się wczoraj w drogę doPiekar Śląskich. Poprowadziła go jedna z pięciu lokomotyw, jakie spółka odNEWAG-u.

Na mocy porozumienia LOTOS Kolej z firmą NEWAG, polskimproducentem lokomotyw, w ciągu najbliższych miesięcy tabor gdańskiegoprzewoźnika wzbogaci się o pięć lokomotyw – dwie typu E4DCU „Griffin”i trzy typu E6ACT „Dragon 2”. Trzy z nich już teraz zostały włączonedo eksploatacji w LOTOS Kolej. Pierwszy kurs miał miejsce we wtorek 5 marca,gdy „Griffin” wyjechał ze stacji Gdańsk Olszynka do stacji PiekaryŚląskie Szarlej z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną LOTOSU.Łączna masa inauguracyjnego pociągu to ponad 2700 ton brutto.

LOTOS Kolej jest bardzo ważną spółką z perspektywy łańcuchalogistycznego Grupy LOTOS S.A.– Powiększenie taboru spółki LOTOS Kolej towyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów spółek Grupy Kapitałowej LOTOS. Pięćnowych lokomotyw to szansa na utrzymanie bardzo dobrej pozycji na rynkukolejowych przewozów towarowych w Polsce – mówi Jarosław Wittstock, wiceprezesZarządu Grupy LOTOS S.A. ds. korporacyjnych.

Z zakupu nowych lokomotyw szczególnie cieszą się maszyniściLOTOS Kolej. – Jesteśmy bardzo wdzięczni Zarządowi Grupy LOTOS i LOTOS Kolej zatę decyzję. Tempo transakcji było błyskawiczne, udało się szybko doprowadzić dozakupu lokomotyw i do tego, że pierwszy pociąg wyruszył już w trasę. To dlawszystkich maszynistów większy komfort i bezpieczeństwo pracy – tłumaczyRadosław Czerniak, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników TransportuKolejowego Grupy LOTOS.

Na mocy umów zawartych przez LOTOS Kolej, przez najbliższychsiedem lat lokomotywy będą leasingowane, a następnie przewoźnik przejmie je nawłasność. – W ostatnich dniach producent lokomotyw dostarczył LOTOS Kolejzezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji nowo pozyskanych pojazdówkolejowych, zgodnych z TSI bez ograniczeń na polskiej infrastrukturze kolejowej,a więc m.in. wyposażonych w ETCS, na czym szczególnie nam zależało.Wystawiliśmy świadectwa sprawności technicznej i już od 5 marca rozpoczynamyeksploatację nowego taboru – dodaje Krzysztof Wiktorowicz, członek ZarząduLOTOS Kolej.

Pojazd E4DCUd „Griffin” o mocy 5,6 MW przeznaczonyjest do pracy towarowej i pasażerskiej. To elektryczna, dwukabinowa,czteroosiowa lokomotywa Dual Power z dodatkowym układem napędowym, w postacisilnika spalinowego, osiągająca maksymalną prędkość 160 km/h. E4DCUd”Griffin” jest szeroki na 3,06 metra i wysoki na 4,28 metra. Długośćpojazdu ze zderzakami to 19,9 metra.

Lokomotywa E6ACTa „Dragon 2” jest pojazdem o mocy5 MW przeznaczonym do prowadzenia pociągów towarowych. To elektryczna,dwukabinowa, sześcioosiowa lokomotywa osiągająca prędkość eksploatacyjną do 120km/h. E6ACTa „Dragon 2” jest szeroki na 3,075 metra i wysoki na 4,25metra. Długość pojazdu ze zderzakami to 20,34 metra.


Komentarze