TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsze nowe Flirty za rok
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.01.2018 15:32:28 14 komentarzy
Pierwsze nowe Flirty za rok

Dostawy pierwszych pociągów dla Kolei Mazowieckich z podpisanego kontraktu wartego 2,2 mld zł mają trafić do samorządowego przewoźnika w ciągu roku po podpisaniu pierwszej umowy realizacyjnej - poinformował Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Dostawy pierwszych pociągów dla Kolei Mazowieckich z podpisanego kontraktu wartego 2,2 mld zł mają trafić do samorządowego przewoźnika w ciągu roku po podpisaniu pierwszej umowy realizacyjnej - poinformował Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Koleje Mazowieckie, spółka samorządu województwa mazowieckiego, podpisały w środę umowę ramową na dostawę 71 nowych pociągów od Stadler Polska za 2,2 mld zł.

"Przed nami do podpisania sześć umów realizacyjnych i konkretne dostawy będą odbywały się najprawdopodobniej od przełomu roku 2018/2019 do roku 2022. Pierwsze pociągi, w stosunku do których będzie podpisana umowa realizacyjna, mają obsługiwać linię do Działdowa. To ma być umowa na sześć pięcioczłonowych pociągów" - powiedział Stepień.

Prezes dodał, że spółka będzie starała się o dofinansowanie 50 proc. wartości kontraktów unijnymi środkami z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wyjaśnił, że informacje o dofinansowaniu miały być przekazane w grudniu ubiegłego roku, ale do tej pory jeszcze ich nie ma. "Liczymy na to, że w każdej chwili takie informacje się pojawią" - powiedział Stępień.

Prezes powiedział, że spółka złożyła sześć wniosków o dofinansowanie na nowe pociągi w Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). Stępień powiedział, że gdyby okazało się, że spółka dostanie potwierdzenie dofinansowania z CUPT-u na mniejszą liczbę pociągów niż 71, to wtedy zostanie podpisana umowa realizacyjna na tyle składów, na ile zostanie przyznane dofinansowanie. "Ewentualnie szukamy finansowania brakującego w innych źródłach na przekład w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego" - dodał.

Stępień poinformował, że o ile spółce uda się pozyskać połowę środków na sfinansowanie pociągów, to resztę będzie organizowała sama zaciągając kredyt konsorcjalny. "Najprawdopodobniej będzie to konsorcjum polskich banków" - dodał.

Spośród 71 pociągów 61 mają to być składy pięcioczłonowe, które zostaną skierowane do obsługi Warszawy i 39 ościennych gmin. Natomiast 10 składów dwuczłonowych trafi na trasy wokół Radomia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
ezt
Flirt
  • krysto – 17.01.2018

    Bardzo fajne malowanie :)

  • Hania – 17.01.2018

    Do duszy. Cała poszła się jeb...ć. Każda seria inne i coraz gorsze malowanie. Każdy ch...j na swój ustrój. Zero spójnej identyfikacji wizualnej. Dno.

  • R – 17.01.2018

    Zgodzę się z @Hania

  • G.kolejarz – 17.01.2018

    Z gustami się nie dyskutuje.Pewnie ,że można by ładniej pomalować ten tabor. Cieszy fakt podpisania umowy i szybkiego dostarczenia taboru.

  • lukas – 17.01.2018

    Nie można było kupić naszych impulsów?

  • Mikuś – 17.01.2018

    A trza było złożyć taką ofertę żeby można było

  • Gth188 – 17.01.2018

    Jest ok kolory pasuja do barw km

  • emig – 17.01.2018

    @Lukas można było tylko Newag z ceną dowalił

  • Qba – 17.01.2018

    A jak tam tramwaje i metro dla Warszawy?Kiedy podpiszą umowy?

  • kolejFAN – 18.01.2018

    super malowanie! fajne, stonowane, a nie ta cepelia "wieś tańczy i śpiewa" w paski kropki ślaczki i fruwajace słoneczka. Szkoda że mordka nie ta tradycyjna..

  • Pb – 18.01.2018

    Malowanie jest z folderu Stadlera, zmienili tylko kolory. Moim zdaniem będzie jakiś konkurs na malowanie, podobnie jak to było w przypadku Impulsów. Ktoś tam pytał, czy będą z nowym czołem. Jak zamówią Flirty na 200 to będzie nowa mordka. Ale to wystarczy www.stadlerrail.com odwiedzić.

  • Wał – 18.01.2018

    Co wy ...pip... z tymi "mordkami"! Przecież KM zamówiły pojazdy regionalne czyli FLIRT a nie klasy IC czyli FLIRT 200!Na schemat malowania faktyczni może być konkurs jak w przeszłości na przykład na Traxx'y do PP. Szkoda by było fali czyli jakiejś spójności wizualizacyjnej jak napisała Hania. (Choć ta już została uwalona w Impulsach).

  • hot – 18.01.2018

    Dobrze, ze nie impulsy, szkoda, ze nie elfy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.