Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze Griffiny i wagon COMBO dla PKP Intercity jeszcze w tym roku

inforail
13.03.2019 12:59
0 Komentarzy

Spółki z Grupy PKPprzedstawiły dziś podsumowanie prowadzonych inwestycji. Wśród tychnajciekawszych są m.in. te, dotyczące taboru PKP Intercity.

Jak poinformował Prezes przewoźnika Marek Chraniuk jeszcze wtym roku Newag przekaże pierwsze z dwudziestu zamówionych lokomotyw Griffin.Przypomniał również, że może ich być więcej, w umowie zapisana została bowiemopcja na dostawę 10 kolejnych.

Także w tym roku gotowy ma być pierwszy wagon COMBO, którydla PKP Intercity modernizuje, czy można nawet zaryzykować stwierdzenie buduje,PESA. Prototyp prawdopodobnie zostanie pokazany na targach w Gdańsk, jesieniątego roku. Będzie można go wówczas zobaczyć i ocenić – stwierdził MarekChraniuk.

Trwają także modernizację wagonów, PKP Intercity zamówiły takżenowe jednostki, w Fabryce Pojazdów Szynowych. Jak podał Marek Chraniuk łącznawartość taborowych projektów w 2018 roku to około 2 mld zł.

Szef przewoźnika poinformował, że utrzymuje się trendwzrostowy jeśli chodzi o liczbę przewożonych pasażerów. Prowadzone praceinfrastrukturalne nie wpływają negatywnie na ich liczbę. Tylko w 2018 roku PKPIntercity przewiozły ponad 46 mln pasażerów, co stanowi wzrost o około 8% wstosunku do 2017 roku. Trend wzrostowy widoczny jest także w dwóch pierwszychmiesiącach bieżącego roku, kiedy na podróż pociągami spółki zdecydowało się jużblisko 6,8 mln pasażerów, tym samym zapewniając wzrost o ok. 4% doanalogicznego okresu 2018 roku. Prognozy wskazują, że PKP Intercity powinnoutrzymać dynamikę przewozu ze wzrostem nie mniejszym niż 4% w skali roku. Coważne, zwracał na to uwagę również szef PKP Intercity, z usług przewoźnikakorzysta coraz więcej pasażerów niepełnosprawnych. Od dwóch lat mogą onisprawdzać w aplikacjach, czy w składzie danego pociągu kursuje wagonprzystosowany do ich potrzeb. Przewoźnik wychodzi także naprzeciw osobomniewidomym, którzy mają coraz więcej pojazdów z oznaczeniami w alfabecie Braille`a.

Modernizacja infrastruktury kolejowej, po której prowadzonyjest ruch pociągów, to duże wyzwanie dla przewoźnika, jakim jest PKP Intercity.Konstrukcja zastępczego rozkładu jazdy stanowi przykład wspólnego rozwiązania,najkorzystniejszego dla pasażerów w obliczu trwających prac. Modernizacjaszlaków w połączeniu z naszymi inwestycjami taborowymi stanowi niepowtarzalnąszansę zapewnienia pasażerom oferty na najwyższym poziomie – zaznaczył MarekChraniuk.


Komentarze