TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsza umowa wykonawcza na mazowieckie Flirty w ciągu kilku tygodni
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.04.2018 14:19:49
Pierwsza umowa wykonawcza na mazowieckie Flirty w ciągu liku tygodni

Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę Flirtów to kwestia najbliższych tygodni – powiedział nam dziś Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.

Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę Flirtów to kwestia najbliższych tygodni – powiedział nam dziś Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.

Jak zaznaczył będzie ona dotyczyć najprawdopodobniej 6 pociągów, finansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego. Kolejne umowy będą dotyczyć 16, 15, 12 i 12 kolejnych Flirtów. Pierwsze Flirty pojadą na trasie do Działdowa. W umowie zapisany został 18-miesięczny termin dostawy składów, Prezes Kolei Mazowieckich przypuszcza jednak, że nowe Flirty zostaną dostarczone wcześniej.

W styczniu br. Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy Stadler Polska Sp. z o.o. Koszt zakupu to ponad 2,2 mln zł brutto. Spółka na realizację tej inwestycji ubiegała się o środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dziś przedstawiciele Kolei Mazowieckich oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali cztery umowy na 580 mln zł dofinansowania na zakup nowego taboru.

Od lat dbamy o to, aby mieszkańcy mogli podróżować bezpiecznie i komfortowo. Nowe pociągi będą nowoczesne i energooszczędne, a liczniejszy tabor pozwoli na zwiększenie częstotliwości ich kursowania na Mazowszu. Co ważne, jest to impuls rozwojowy dla naszego regionu. Wszystkie zamówione pociągi mają być produkowane na Mazowszu – w zakładach firmy Stadler w Siedlcach – podkreślił wicemarszałek Wiesław Raboszuk. Dziś Koleje Mazowieckie są najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w kraju. Tylko w zeszłym roku z ich usług skorzystało ponad 62 mln osób, a dzięki realizowanym inwestycjom jest też niekwestionowanym liderem pod względem liczby nowoczesnego taboru – dodał.

13. rok działalności samorządowej spółki Koleje Mazowieckie upływa pod znakiem historycznych inwestycji. W styczniu br. spółka podpisała umowę ramową na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy w Stadler Polska Sp. z o.o.

Nie ulega wątpliwości, że zakup nowego taboru zdecydowanie poprawi ofertę przewozową Kolei Mazowieckich. Po dostarczeniu pojazdów komfort podróżowania koleją na Mazowszu będzie zatem jeszcze lepszy. Cieszę się, że w Centrum Unijnych Projektów Transportowych doceniono nasze projekty i tak wysoko oceniono ich wartość merytoryczną – mówił Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Koleje Mazowieckie na wykonanie tej inwestycji aplikowały o unijne środki w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowita wartość projektów to ponad 1,4 mld zł, a poziom dofinansowania wynosi 50 proc. kwoty wydatków kosztów kwalifikowalnych. Przewoźnik otrzyma zatem 580 mln zł na realizację czterech projektów:

1. "Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I"

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Sochaczewem, Warszawą i Celestynowem.

Termin dostaw – 2019 r.

Wartość całkowita projektu – 316,40 mln zł.

Kwota dofinansowania – 128,55 mln zł.

2. "Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych II"

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Skierniewicami, Warszawą i Mińskiem Mazowieckim

Termin dostaw – 2020 r.

Wartość całkowita projektu – 310,25 mln zł.

Kwota dofinansowania – 126,05 mln zł.

3. "Zakup 15 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych"

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Górą Kalwarią, Czachówkiem, Warszawą i Modlinem.

Termin dostaw – 2021 r.

Wartość całkowita projektu – 387,77 mln zł.

Kwota dofinansowania – 157,57 mln zł.

4. "Zakup 16 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych"

Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Warszawą i Tłuszczem.

Termin dostaw – 2022 r.

Wartość całkowita projektu – 413,61 mln zł.

Kwota dofinansowania – 168,07 mln zł.

Nasze plany zakupowe są bardzo ambitne, dlatego musieliśmy kreatywnie podejść do kwestii finansowania tych śmiałych zamierzeń. Dzięki świetnie napisanym projektom udało się otrzymać ogromne dofinansowanie w ramach konkursu ogłoszonego przez CUPT. Przypomnę, że tydzień temu podpisaliśmy umowę z dwoma bankami: PKP BP oraz BGK na kredyt w wysokości ponad miliarda złotych. Ta umowa jest dla nas dowodem zaufania i świadczy o tym, że Koleje Mazowieckie to pewny finansowo partner – powiedział Cezary Lewandowski, członek zarządu, dyrektor finansowy Kolei Mazowieckich.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
Flirt
ezt
umowa
przetarg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.