TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PESA przed Stadlerem, Newag w tyle na Mazowszu
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.08.2017 15:30:45 44 komentarze
PESA przed Stadlerem, Newag w tyle na Mazowszu

Koleje Mazowieckie otworzyły dziś koperty z ofertami na dostawę do 71 ezt-ów. Najtańszą ofertę złożyła PESA.

Koleje Mazowieckie otworzyły dziś koperty z ofertami na dostawę do 71 ezt-ów. Najtańszą ofertę złożyła PESA.

W konsorcjum z ZNTK Mińsk Mazowiecki bydgoska firma zaproponowała kwotę 2.174.553.900,00 zł brutto. Niewiele droższy okazał się Stadler, który zaproponował cenę 2.210.767.370,75 zł. Nieco z tyłu pozostaje Newag, który wycenił swoje pociągi na 2.729.734.080,00 zł.

Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 2.793.695.394,96 zł brutto. Wszystkie oferty mieszczą w kosztorysie.

Cena to tylko połowa kryteriów wyboru, a te dość rozbudowane:

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 61 pięcioczłonowych EZT, symulatora z jego instalacją uruchomieniem i przeszk. pracow., pakietów pozderzeniowych (napr.) dla tych EZT, szkolenie pracow. z obsł. tych EZT / Waga: 15

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 10 dwuczłonowych EZT, pakietu pozderzeniowego (naprawczego) dla tych EZT oraz realizację szkolenia pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi tych EZT / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 21

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 7

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Cena za naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych (łącznie za 142 naprawy) / Waga: 2 Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik efektywności pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10 Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik efektywności dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych napędnych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych tocznych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych napędnych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych tocznych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik zdolności przewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik zdolności przewozowej dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości - Nazwa: Liczba stałych miejsc siedzących w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Układ osi w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5 Cena - Waga: Łącznie 50

Plan zakupu 71 nowych ezt obejmuje:

• 61 ezt pięcioczłonowych, które zostaną skierowane głównie do obsługi połączeń w relacjach: Warszawa - Działdowo (6 ezt), Sochaczew - Warszawa - Celestynów (12 ezt), Skierniewice - Warszawa - Mińsk Mazowiecki (12 ezt), Góra Kalwaria - Czachówek - Warszawa - Modlin (15 ezt), Warszawa - Tłuszcz (16 ezt).

• 10 ezt dwuczłonowych, które zostaną skierowane do obsługi połączeń Radom - Drzewica, Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Dęblin czy Radom - Warka.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
PESA
Stadler
Newag
  • gutek – 21.08.2017

    no to czekamy z wielką ciekawością na rostrzygnięcie-

  • Mnbvc – 21.08.2017

    I po złości wygra Stadler

  • PLati – 21.08.2017

    Lepszy Stadler niż PESA!! :)

  • YbG – 21.08.2017

    Muhahahahha grubasnie. Na grubym tluszczu smazone. Czuje zapach pieniedzy dla pesy...newag jak zwykle

  • kubex.. – 21.08.2017

    Cena to tylko 50%, Stadler prawdopodobnie wygra w kryteriach technicznych. A KŚie stawiają tylko na cenę i ostatecznie Pesa wysyła nam wynajęte od ID pociągi zastępcze...

  • Pk – 21.08.2017

    do Kubex na szczęście 14We są dużo mniej awaryjne od wyrobów manufaktury z Bydgoszczy

  • okl – 21.08.2017

    Fajnie by było jakby wygrał Stadler, nie mniej boję się powtórki z ŁKA, gdzie niby też wygrywał Stadler, a potem się okazało, że jednak Newag...

  • Strażak – 21.08.2017

    Newag bez szans

  • Siekierą – 21.08.2017

    Miał wygrać Stadler to wygrał.

  • pes – 21.08.2017

    A w POmorskim wielkie halo jak jakieś tablice LEDowe chce kupić do 2 kibli......Ale za to POmorski marszałek samolot OLT ciągał........

  • kubex.. – 21.08.2017

    @Pk: ano, racja. Ale to nie zmienia faktu że Pesa to nierzetelna firma która nie potrafi zlecenia wykonać dobrze i w terminie.

  • Dll – 21.08.2017

    Mam nadzieje ze jednak Newag.

  • Robert – 21.08.2017

    Mam nadzieję że wygra Stadler.

  • Paweł – 21.08.2017

    Mam nadzieję że wygra Pesa.

  • Wacław – 21.08.2017

    Nadzieja matką wiadomo jakich.

  • NCi – 21.08.2017

    Ale się porobiło u fanbojów? Przepychanki, kto wygrał, a kto nie. Uspokoję kibiców NS. Newag przegrał, to już pewne. Prawdopodobnie wygraną ma Pesa o ile ... nie popełnili błędów i są w stanie wygrać jeszcze jeden ważny element z całej układanki przetargu który jak widać wyraźnie ułożony był pod Stadlera. Ten mimo tego, że ostro zszedł z ceny nie spodziewał się, że Pesa go przebije. Jak widać mazowsze dużo zrobiło aby ułatwić szwajcarom wygraną. Prawie by się udało, ale... Ale nie wszystko stracone dla Szwajcarów. Jeśli w pozostałych punktowanych pozycjach wykażą się lepsi to... helwecki właściciel może otwierać szampana i ponad dwa miliardy zasili konto jakiegoś szwajcarskiego banku. Trochę z pańskiego stołu spadnie też dla ciężko pracujących i marnie wynagradzanych robotników w Siedlcach oraz nielicznych okolicznych poddostawców.

  • Ja – 21.08.2017

    Boże chroń Koleje Mazowieckie przed Pesą!!!

  • ech – 21.08.2017

    @NCi Nikt jeszcze nie wygrał, nikt nie przegrał, a ferowane przez ciebie wedykty to po prostu bezmyślne rojenia. Aż żal czytać. A Pesa ma małe szanse.

  • Ttt – 21.08.2017

    @NCi 2mld do szwajcari ale jak wyvra pesa to ponad 1mld pojedzie do Niemiec na zakup komponentow.....wiec o czym ty mowisz. Nikt sam w calosci pociagu noe produkuje tylko sklada z gotwych klockow. Tak samo stadler jak i pesa. Co za roznica. W pesie ludzie za 2 tys robia a w stalderzd za 3....myslisz ze to robotnika robi roznice kto ich wykorzysta na robicie? Ja w to wątpię

  • antysyf – 21.08.2017

    Szkoda, że nie da sie wykluczyc tanizny za razaco niska cene... Nie przekroczono w dol ponad 30% Newag przedstawil najbardziej rzetelną cenowo oferte. Byla najblizej oszacowanej wartosci zamowienia i tyle. Pozostali, Pesa czy Stadler doloza do interesu. Newag paradoksalnie i dlugofalowo zyska wzgledem konkurentow, bo nie straci.

  • gutek – 22.08.2017

    jesteśmy za biedni żeby kupować dziadostwo - chciałbym żeby wygrał Newag ale obstawiam Stadlera to jest produkt z najwyższej półki.

  • bun – 22.08.2017

    Stadler mocno zszedł z ceny, teraz pytanie czy nauczony łódzkim przetargu w zamian podniósł stawki eksploatacyjne, czy poszedł po bandzie. Na pewno ich największym atutem będzie kryterium trwałości kół.

  • kołodziej – 22.08.2017

    Faworytem oczywiście jest Stadler, bo to pod niego kryteria techniczne były dostosowane. Ale ja oczywiście dopinguje Pesie, szkoda żeby tak wielki kontrakt wylądował u zagranicznej firmy.

  • Edi – 22.08.2017

    I jesteś oczywiście pewien, że za niedługo nie będzie to zagraniczna firma? Poza tym wolę niezawodny sprzęt, pewność że nim dojadę do celu.

  • NCi – 22.08.2017

    @echZlituj się nad resztkami swojego umysłu. Zanim cokolwiek napiszesz i jeśli jeszcze potrafisz realnie myśleć i liczyć to popatrz i policz. Nigdzie nie "feruje wyników". Nie napisałem kto wygrał. A że napisałem, kto z dużym prawdopodobieństwem nie wygra, no cóż warto spojrzeć na cyfry. Nie kłamią. I tak jak ktoś tu już wyżej przypomniał. Nadzieja, którą wyrażasz jest matką...Masz prawo być bezrozumnym. @TttZapomniałeś jednak dodać biedaku, że lwia część zysków zwana marżą o której pewnie nigdy nie słyszałeś trafi do kasy wygrywającego. Nie dyskutuje tu o proporcjach, gdzie i ile trafi do poddostawców, bo to wie nieliczne grono osób. Jestem pewny jednak, że podana przez ciebie cyfra wzięta jest marzycielu z sufitu.

  • New – 22.08.2017

    @NCiSłuszne uwagi. Też jestem tego zdania.

  • advisor – 22.08.2017

    PESA przypadkiem nie podpada pod rażąco niską cenę? Stadler bardzo nisko zszedł z ceną, widać, że bardzo chcą wygrać, ale martwię się o jakość. Wycena Newagu jest chyba najbardziej racjonalna. @NCiMistrzu, pokaz proszę porównanie płac w Stadlerze, Newagu i Pesie. Oraz kwot dla poddostawców. Bo zakładam, że masz solidne źródła na podparcie własnych bredni?

  • Combino – 22.08.2017

    @advisor: jaja sobie robisz? Popatrz na ceny za skład,z uwzględnieniem ilości dwuczłonów. Gdzie indziej to nawet userzy niezbyt przychylni Pesie zauważają,że padły ceny raczej bliskie tym normalnym Stadlera,a Newag to w ogóle pojechał po bandzie ;)

  • inxs – 22.08.2017

    Fanklub firmy z południa milczy, bo wiele ezetów jest rozkraczonych, np. z PGZ - wszystko opóźnione bo na kiblach. Nawet EN71 jeżdżą do ... Częstochowy.

  • mechanik – 22.08.2017

    @inxs A gdzie niby? Podaj fakty. Jak narazie nic nie przebije ED74, Gam, Dartów, a reszta niewiele lepiej. Nie bez powodu Newag jest uważany za producenta lepszych jakościowo EZT, a ból dupki tego faktu nie przesłoni. A jeżeli wygra Stadler też będę chwalić, w końcu jako jedyni osiągnęli 100% niezawodności. Nie w Polsce, ale to sprawa kultury technicznej serwisu. Niech wygra lepszy, a nie udający lepszego z tymi patologicznymi netowymi peslamistami. Skorzystają na tym wszyscy. Szacun KM za przetarg.

  • NCi – 22.08.2017

    @advisisorJeśli chcesz coś poczytać o wspomnianych przez ciebie "bredniach" poczytaj własny tekst powyżej. Będziesz na bieżąco "mistrzu"

  • inxs – 22.08.2017

    @mechanikpgz = południowa grupa zakupowa - zastępczo jeżdżą kible i nawet acutas do Krakowa. Pad 2 szt wynalazków był np. tydzień temu na pociągu do Sandomierza...

  • 123 – 22.08.2017

    @mechanikO jest i on, znawca wszystkich i wszystkiego. Czyli tak zwane NIC

  • NCi – 22.08.2017

    @mechanikStoję z boku tego tragicznego widowiska. Przyglądam się jak ślicznie okładają się fanboje i okoliczna gawiedź mikolska. Mam tak, że chciałbym aby wygrał ten przetarg lepszy. Chciałbym aby to jednak była Polska firma. Ostatecznie nie będę rozpaczał gdy nie wygra tego Pesa, bo ta firma ma na prawdę poważne problemy z jakością swych produktów. A szkoda, że potrafi jedynie konkurować ceną. Jeszcze większy żal, że Newag odleciał z ceną, bo rzeczywiście jakość ich produktów jest o niebo lepsza od tych z Bydgoszczy.

  • Jurek – 22.08.2017

    hm..ciekawe czy Pesa i poniekąd Stadler nie podlegają pod RNC

  • RNC – 22.08.2017

    @JurekNie, nie podlegają.

  • Kabatek – 22.08.2017

    Uff...czyli nie będzie trzeszczącego plastiku z Sącza.

  • Acetylen – 23.08.2017

    Jak przetargi za ponad 2 miliardy będziemy oddawać w zagraniczne ręce, a polscy producenci miedzy sobą będą bić się tylko o jakieś bieda zamówienia na kilka sztuk, to daleko polski przemysł kolejowy na tym nie zajedzie.

  • Tlen – 23.08.2017

    ^Prawda, która jeszcze nie dotarła do licznego grona naszych rodaków.

  • Robert – 23.08.2017

    Stadler zażyczył sobie teraz znaczną sumę za naprawy Flirtów przewyższającą znacznie budżet KM, a zatem to tez może mieć wpływ i ostatecznie wygra Pesa.

  • P wawa – 24.08.2017

    Co do jakości to miałem okazję popytać w KM i oni doceniają tak pese jak i newag z znaczeniem, że ten drugi ma dość tandetne wnętrza. Za ich serwisu zmorą są modernizowane EN57 bo często różnią się między sobą i nie sposób mieć zapasu części do każdej wersji.

  • okl – 24.08.2017

    EN57 to też koszmar jeśli chodzi o moderny, bo pudła poszczególnych jednostek potrafią się różnić między sobą na długości nawet o 40mm... i bywa, że wyłożenia projektowane na podstawie jednej jednostki, nie pasują w innej...

  • Robi – 25.08.2017

    @P wawa A ja na przykład mam zasłyszane odwrotne informacje, że większą tandetę odstawia Pesa. A tak po prawdzie to celowo wprowadzasz w błąd, bo ta tandeta o której wspomniałeś w większości zależy od widzimisię zamawiającego, ale tego już nie raczyłeś napisać.

  • mechanik – 25.08.2017

    @inxs Nie myl padów z wypadkami a porównaj to z padami konkurenta w tym samym czasie. A jest co porównywać. Poza tym choćbyś nie wiem jak się wysilał nie zmienisz opinii, że na dzisiaj niezwodność wygląda tak: Bombardier Pendolino, Stadler Flirt I, Newag Impuls, Stadler F. II i dopiero Pesa. A na końcu wyliczanki też Pesa.Na drugi czas zanim cokolwiek napiszesz zastanów się, nie rób większego idioty z siebie niż jesteś.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.