TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PESA: Negocjujemy już tylko z PFR
TransInfo.pl - Opublikowano: 02.03.2018 17:17:54 5 komentarzy
PESA: Negocjujemy już tylko z PFR

Polski Fundusz Rozwoju zawarł wstępną umowę dotyczącą inwestycji w bydgoską Pesę i posiada obecnie prawo na wyłączne negocjacje - poinformował w piątek PAP Paweł Borys, prezes zarządu PFR.

Polski Fundusz Rozwoju zawarł wstępną umowę dotyczącą inwestycji w bydgoską Pesę i posiada obecnie prawo na wyłączne negocjacje - poinformował w piątek PAP Paweł Borys, prezes zarządu PFR.

"Polski Fundusz Rozwoju zawarł umowę wstępną dotyczącą inwestycji w PESA i posiada obecnie prawo na wyłączne negocjacje" - poinformował PAP Borys.

Jak się nieoficjalnie dowiedziała PAP ze źródła związanego z negocjacjami Polski Fundusz Rozwoju spłaci 200 mln zł kredytu udzielonego w listopadzie 2017 r. Pesie przez konsorcjum banków z liderem PKO BP, a także zainwestuje 100 mln zł w rozwój firmy.

Współudziałowcami Pesy mają pozostać założyciele i główni akcjonariusze Tomasz Zaboklicki, Zenon Duszyński i Zygfryd Żurawski w których rękach było skupionych około 3/4 akcji, a także czterej inni akcjonariusze.

Na początku listopada ubiegłego roku Pesa podpisała umowę z konsorcjum banków, którego liderem jest PKO BP, na udzielenie kredytu w wysokości 200 mln zł. Zobowiązała się jednocześnie do pozyskania inwestora przed końcem marca tego roku.

Na pozyskanie inwestora zdecydowano się z powodu problemów z płynnością finansową, brakiem środków na realizację zawartych kontraktów i trudnościami z uzyskaniem gwarancji ubezpieczeniowych niezbędnych na nowe umowy.

Jako przyczyny problemów finansowych wskazywano wówczas m.in. na straty i kary związane z realizacją zamówień z poprzedniej perspektywy unijnej, nieotrzymanie spodziewanego zamówienia z Intercity na dostawę 10 pociągów elektrycznych dla ruchu dalekobieżnego, a także załamanie się kontraktu na dostawy tramwajów dla Moskwy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pesa
PFR
  • Maciek Zagórny – 02.03.2018

    Niby Pesa, a jednak "Kołobrzeg wymieni wiaty przystankowe" :D

  • Edi666 – 02.03.2018

    Tymczasem DB chce zerwać umowę na Linki z winy wykonawcy.

  • pyrlander – 03.03.2018

    No tak, podatnicy mają ratować prywatną firmę, którą na skraj przepaści doprowadziły zachłanność zarządzających i brak zdolności finansowo-logistyczno-organizacyjnych.

  • Kaszebe – 03.03.2018

    Ale niespodzianka ,kto by się spodziewał szczególnie jak do zarządzania zostali przydzielenia ludzie z PFR ; D))))Teraz będzie można dostać dwie premie jedną z pesy za uratowanie,drugą z PFR za dbanie o polski przemysł po prostu perpetum mobile. Zaraz zapewne pojawią się zamówienia od IC,Cargo czy tramwajów Warszawy tylko jak to ma się do gospodarki rynkowej?!Dlaczego prywatną firmę ratuje państwo i na dodatek zatrzymuje ludzi którzy doprowadzili do takiego stanu? To nie tylko brak zamówień z IC czy krach moskiewski ale przede wszystkim decyzje o zaniżaniu cen doprowadziły do takiego stanu i co,nikt nie poniesie konsekwencji?Brawo ten kraj!

  • advisor – 04.03.2018

    Z jakiej racji państwo ma ratować prywatną firmę? To już nawet nie socjalizm, to bolszewizm czerwony jak robotniczy sztandar! Gospodarka centralnie sterowana powraca, a pesowscy klakierzy z RK i SSC się cieszą...

  • tommy – 05.03.2018

    @advisor weź się nie ośmieszaj, na dobrej współpracy rządu z przemysłem była rozwijana cała gospodarka Zachodniej Europy, a ten wyskakuje z bolszewizmem, weź opuść swój świat fantazji i przypatrz się Niemcom, Francji i innym rozwiniętym krajom.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.