TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PESA idzie do KIO w przetargu na lokomotywy PKP IC
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.01.2018 10:24:10 20 komentarzy
PESA idzie do KIO w przetargu na lokomotywy PKP IC

PESA odwołała się od wyników przetargu na dostawę lokomotyw dla PKP Intercity. Przewoźnik jako zwycięzcę wskazał Newag.

PESA odwołała się od wyników przetargu na dostawę lokomotyw dla PKP Intercity. Przewoźnik jako zwycięzcę wskazał Newag.

Firma z Bydgoszczy, mimo, że złożyła ofertę tańszą, biorąc pod uwagę koszt samych lokomotyw przegrała. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl Newag wygrał stawką za utrzymanie. To jest właśnie podstawa do odwołania dla PESY.

I przypomnijmy, że zarówno PESA, jak i Newag utajniły większość parametrów zaproponowanych lokomotyw, stąd też nie wiemy jak dokładnie punktowali producenci. Najwięcej punktów w kryterium "cena jednostkowa dostawy pojazdu" zdobyło chińskie konsorcjum CRRC. To 44 pkt. Dalej PESA z 42,64 pkt i Newag z 37,46 pkt. Jak wspominamy tym razem to nie cena za pojazd a stawka za utrzymanie zdecydowała o wygranej. Tu Newag otrzymał 43 pkt, podczas gdy PESA 19,51 pkt a CRRC tylko 16,47. Teraz m.in. tymi wartościami zajmie się KIO. Czekamy na werdykt.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Newag
PKP Intercity
KIO
  • XWJ – 10.01.2018

    Pieprzony bankut, chce jeszcze przed upadkiem ludziom krwi napsuć...

  • hi hi – 10.01.2018

    Będzie dla Newagu argument żeby przejąć pesę i ich zlecenia.

  • Gall – 10.01.2018

    Może nie byłby bankrutem gdyby PKP IC tak się nie guzdrało z przetargami

  • dziobak250 – 10.01.2018

    @Gall i tak PESA jest bankrutem za swoje dziadostwa. Tramwaje 134N też są niezbyt zrobione. Dużo usterek jest. Gamy też nie są dokładne. Wszystko mają prototypowe

  • gutek – 10.01.2018

    Pesa zaskarżyła Newag za lokomotywy dla PICu a Newag zaskarżył Stadlera za EZTy dla KM --ogólnie jest wesoło

  • Ja – 10.01.2018

    Gdyby PKP IC chciało naliczyć kary PESIE to juz by dawno bylo po Prsie

  • zeus04 – 10.01.2018

    Oficerowie Ludowego Wojska Polskiego przejęli zarządzanie przedsiębiorstwami po 1981 i pokasowali większość programów rozwojowych itp. itd. Powierzono im zadania na których się nie znali i nie mogli się dobrze wywiązać. Podobnie komentujący tu chcieliby zajrzeć do księgowości i porządzić trochę, bez żadnej odpowiedzialności oczywiście...

  • kolejarz – 10.01.2018

    No to przejeb...e, KIO, potem sąd, produkcja ze 2 lata, to może na rozkład 2020/2021 będą nowe lokomotywy jak nic :)aha, jak nie będzie żadnych opóźnień

  • Kolejmistrz – 10.01.2018

    I macia pseudoznawce od siedmiubolesci TW zeus04 co g... wie od zarzadzaniu i marketingu a napewno ma zero pojecie o obsludze klienta i podejsciu do klienta. PESA nie odrobila lekcji, ktora to wzorowo odrobil NEWAG za co wyprodukowal lokomotywy, przetestowane przez klientow a dopiero pozniej zakupione. Ale zeus04 ma paranoje postkomunistyczne, wszystko upatruje zlego w komunie, a tak naprawde to winna PESA jest sama za niedorobione produkty a co pozniej odbilo sie na opinii o jakosci PESA i doprowadzilo do obecnej sytuacji, zapominajac o starej zasadzie ze klient to ich pan a nie na odwrot

  • zeus04 – 10.01.2018

    Ja sobie sprawdzam produkty przed zakupem i to dokładnie np. tu: https://www.youtube.com/watch?v=RBnGd9mPeGM Trolle jak zwykle dają popis swych umiejętności + jęki zawodu

  • Robin Hood – 10.01.2018

    Kto jak kto ale "fachowcy" od księgowosci i "znawcy" zarządzania doprowadzili PESĘ na skraj bankructwa. Prywatna firma dostaje 200 mln zł dotacji i teraz znów jest gotowa "konkurować"

  • byłykolejor – 10.01.2018

    Jak byśta jechały choć pare razy na Lokomotywach i przejechał ileś tam dziatków kilometrów na szlaku . tobyśta złapali... jak złożone sa to pojazdy/urządzenia i w dodatku jescze w ruchu. / . co by nie wybrali zawsze lepsze od poprzedników

  • Wezyr – 10.01.2018

    I po co się nakręcacie. Historia pokazuje że te odwołania i tak nic nie dają

  • zeus04 – 10.01.2018

    Dają. Newag się odwołał i wygrał ostatnio łódzkie i małopolskie.

  • Robin Hood – 10.01.2018

    WezyrJeśli masz argumenty możesz wygrać. Niestety nie wszyscy idący do sądu je mają. A nawet to nie wszystko. Nie wystarczy je mieć po swojej stronie. Trzeba je jeszcze umiejętnie wykorzystać. Nie zawsze jest to takie łatwe.

  • Tmb – 10.01.2018

    dla pesy inewagu najlepsze było by połączenie. Duży może wiecej.

  • asdasdasdasdasdasdasdasdasdasdasdadasdasdasdasdasd – 11.01.2018

    Stadler jest więszy i taki Newag mu zakosił łódzkie...

  • xtrain – 12.01.2018

    ... Nadzieja, że KIO odrzuci odwołanie.

  • Łokietek – 12.01.2018

    RNC trochę te stawki. Słuszne odwołanie.

  • DarekP – 13.01.2018

    Newag w ruchu taką lokomotywę ma, może więc przedstawić, jak się kształtują rzeczywiste koszty, w przeliczeniu na np. km, przy uwzględnieniu specyfiki Intercity.Z drugiej strony Pesa też ma kilka sztuk w ruchu, w tym w pasażerskim, wykorzystującym swoje maksymalne możliwości, czyli 160km/h, więc tez koszty utrzymania zna.Będzie walka na argumenty, ale nie spodziewam się wygranej Newagu. W końcu to on oświadcza i takie pieniądze będzie inkasował, więc ewentualne niedoszacowania są po jego stronie, choć może zaburzać to oczywiście konkurencje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.