TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PESA i Newag składają odwołania w przetargu Kolei Mazowieckich
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.06.2017 13:57:29 12 komentarzy
PESA i Newag składają odwołania w przetargu Kolei Mazowieckich

Szykuje się ostra walka o zamówienie na dostawę ezt-ów dla Kolei Mazowieckich. Swoje uwagi do zapisów przetargowych już zgłaszają NEWAG i PESA.

Firma z Nowego Sącza twierdzi, że zapisy SIWZ naruszają zasady uczciwej konkurencji. Chodzi mianowicie o wskazanie jako kryteriów oceny ofert trwałości kół monoblokowych bez określenia maksymalnej dopuszczalnej wartości tego parametru, niejednoznacznym sformułowaniu definicji awarii i uszkodzenia. Newag kwestionuje też kary umowne. Niejednoznaczne są, według producenta, zapisy dotyczące jazd obserwacyjnych, usług serwisowych, prac dodatkowych, licencji na oprogramowanie i dokumentację. Newag dalej kwestionuje 8-letni okres umowy ramowej, a co za tym idzie konieczność dostarczania tożsamych pojazdów w tym okresie. Łącznie firma z Nowego Sącza domaga się zmian w 20 zapisach specyfikacji przetargowej.

Odwołanie złożyła też PESA. Firma kwestionuje zapisy dotyczące kół monoblokowych i wymogu ich trwałości. Nierówne traktowanie wykonawców, zdaniem PESY, to wskazanie dla potrzeb obliczania energii trakcyjnej odcinka Warszawa Wschodnia – Siedlce – Warszawa Wschodnia. Niejednoznaczne są również według producenta żądania aby pojazd był wyposażony w urządzenia ETCS systemu zarządzania ruchem kolejowym ERTMS poziom 2, baseline, w wersji co najmniej 3.4.0.

W uzasadnieniu PESA stwierdza, że tylko Flirt3 Stadlera posiada koła monoblokowe napędowe o innej średnicy niż toczne. Stąd też PESA uważa, że na tym parametrze Stadler może zyskać więcej punktów niż konkurencja.

Podobnie jest z trasą do Siedlec. Na tej trasie na co dzień eksploatowane są Flirty, PESA uważa, że wybór tej trasy nie jest kwestią przypadku. Stadler ma zatem dokładne dane dotyczące zużycia energii na tej trasie i nie musi ponosić kosztów związanych z przeprowadzaniem obliczeń. PESA proponuje odcinek Warszawa – Warka – Radom.

Co do ERTMS poziomu 2, baseline w wersji 3.4.0 PESA twierdzi, że żadna firma w Polsce nie ma na niego certyfikatu, nie jest możliwe zainstalowanie go w pociągach dla Kolei Mazowieckich.

Przypomnijmy, że przetarg obejmuje 71 składów – 61 pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych. Termin składania ofert oznaczono na 11 lipca, jednak już dziś możemy spodziewać się jego zmiany. I przypomnijmy kryteria oceny ofert, które są dość rozbudowane:

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 61 pięcioczłonowych EZT, symulatora z jego instalacją uruchomieniem i przeszk. pracow., pakietów pozderzeniowych (napr.) dla tych EZT, szkolenie pracow. z obsł. tych EZT / Waga: 15

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 10 dwuczłonowych EZT, pakietu pozderzeniowego (naprawczego) dla tych EZT oraz realizację szkolenia pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi tych EZT / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 21

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1 pojazdokilometr utrzymania dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 7

Kryterium jakości - Nazwa: Podkryterium – Cena za naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych (łącznie za 142 naprawy) / Waga: 2

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik efektywności pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik efektywności dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych napędnych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych tocznych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych napędnych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości - Nazwa: Trwałość kół monoblokowych tocznych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik zdolności przewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10

Kryterium jakości - Nazwa: Współczynnik zdolności przewozowej dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości - Nazwa: Liczba stałych miejsc siedzących w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5

Kryterium jakości - Nazwa: Układ osi w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5

Cena - Waga: Łącznie 50



Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
PESA
Newag
ezt
przetarg
  • PetKo – 14.06.2017

    "PESA proponuje odcinek Warszawa – Warka – Radom." Czyli PESA chce uniemożliwić dokonanie pomiarów. ;)

  • Hgw – 14.06.2017

    Jazdy powinny się odbyć w jakimś neutralnym miejscu np w Gdańsku bo tam jeżdżą tylko kible, innego taboru nie uświadczysz

  • Loek – 14.06.2017

    Tak w gdansku. Kazdy osadzi ze pojazdy sa super ekstra liga swiatowa bo bedzie porownywal do kibla sprzed moderny.

  • DarekP – 14.06.2017

    Jak już coś testować, to na Dolnym Śląsku, będącym od początku odcinkiem testowym dla EMTRS, albo Wwa-Gdańsk albo właśnie Wwa-Siedlce.

  • www – 14.06.2017

    Niektóre wymagania KM są nielogiczne i nie mają sensownego wyjaśnienia. Poza tym tak naprawdę producentom, jak zwykle w przetargach, chodzi też o wybadanie przeciwnika i wydłużenie czasu na przygotowanie oferty. Zobaczymy jak będzie dalej.

  • Oo – 14.06.2017

    Gdyby zakazać subwencji rządowych do projektów Stadler dawno by poleciał na wszystkich polskich przetargach

  • sphinx – 15.06.2017

    Newag nie chce zmiany 8-letniego terminu obowiązywania umowy tylko zapisu umożliwiającego indeksację ceny (za 8 lat podzespoły oraz koszty pracy będą dużo droższe) oraz możliwości dostarczania nowszych konstrukcji (choćby zmiana wymogów homologacyjnych może spowodować konieczność nadania pojazdowi nowego typu).
    A lamenty Pesy są w dużej mierze chybione, boją się konkurencji i chcą równać w dół. Koła napędne i toczne naturalnie mają różne przebiegi do granicznego zużycia (naciski, przenoszenie siły napędowej) niezależnie od średnicy.

  • ? – 15.06.2017

    A gdzie napisane że chce zmiany 8 letniego terminu?

  • EN62-002 – 16.06.2017

    @sphinx
    Jak NEwag kombinuje, to konkurencja, postęp, innowacyjność, jak Pesa to przekręt, wałek itp
    Ile masz od posta?

    Tak się składa, że porównując elfa z impulsem na tych samych torach to elf dosłownie "płynie", a impuls telepie jak busa arona.

  • arczimedes – 16.06.2017

    Odwołania, zapytania itp. są normalną sprawą, każdy ma prawo z nich korzystać. Jest to najzwyczajniej element kultury prawnej, niby to oczywiste, ale widać, że niektórym wiecznie zdziwionym wciąż to trzeba przypominać.

  • Znafca kolei – 17.06.2017

    Najwaznijeszy przetarg w tym roku po tramwajach w warszawie. Mozna powiedziec ze przetarg o znaczeniu strategicznym dla obu firm bo wygrany umocni swoja pozycje na rynku ezt w Polsce a przegrany coz.....pesa po tramwajavh w warszawie jest z nozem na gardle praktycznie. Newag moze dorznac Pese a ma czym i jak to zrobic bo ma produkt lepszej jakosci ale czy tanszy? Pesa moze pojsc na wariata tutaj i szukac zwyciestwa za wszelka cene

  • guzu – 19.06.2017

    Pesa na wariata? dziwne... odwołanie piszą bo nie chcą zjechać z ceną... ani pesa ani newag. Po to sie pisze odwolania żeby zyskać punkty tam gdzie mozna.... i nie ma lepszy gorszy bo newag i pesa tak samo pociągi produkują na podobnych komponentach i założeniach. Jedynie stadler się od nich odróżnia bo ma jakąś tam aluminiową bude i swoje jakieś komponenty produkowane....

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.