TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PESA: Były drobne zawirowania związane z projektem Elf 2
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.10.2017 09:15:01 12 komentarzy
PESA: Były drobne zawirowania związane z projektem Elf 2

Co kolejowo dzieje się w PESIE? Pytamy Macieja Maciejewskiego, dyrektora marketingu pojazdów szynowych bydgoskiej firmy.

Co kolejowo dzieje się w PESIE? Pytamy Macieja Maciejewskiego, dyrektora marketingu pojazdów szynowych bydgoskiej firmy.

Aktualnie, co nie jest tajemnicą, realizujemy projekty związane z Elfem 2 – mówi nam przedstawiciel producenta. Mamy zamówienia na ponad 40 sztuk takich pojazdów. Już dziś możemy z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że liczba ta zwiększy się – dodaje. Przypomnijmy, że chodzi o opcje, z których zamawiający będą korzystać. Jeden z pierwszych Elf-ów 2 został przez PESĘ pokazany na targach w Gdańsku. Zamówienia realizowane są obecnie dla Kolei Śląskich, Województwa Śląskiego, a w dalszej kolejności dla Podkarpacia i Wielkopolski oraz Przewozów Regionalnych.

Te zamówienia pozwalają nam rozwijać rodzinę pojazdów Elf 2 – mówi Maciej Maciejewski. Zamówione są bowiem jednostki od dwu do pięcioczłonowych.

Elf2 – to pojazd zbudowany o wszystkie obowiązujące normy i przepisy TSI w pełnym zakresie. Mieliśmy trochę nerwową sytuację jeśli chodzi o ERTMS, bo Koleje Śląskie nie sprecyzowały w oparciu o jaką normę ma zostać wykonany. Były zawirowania z UTK, który wychodzi z założenia, że trzeba spełnić najnowszą normę ,w tym przypadku z 2016 roku. Był delikatny zgrzyt. Jest pewien problem z producentami, którzy muszą dostosować się do wymagań. My, przy śląskich Elfach2, korzystamy z Bombardiera, który miał pewien kłopot ze spełnieniem wymagań. Wydaje się, że Siemens jest w tym ciut dalej. I Darty i pojazdy dla Kolei Mazowieckich miały montowane urządzenia właśnie Siemensa – wyjaśnia Maciej Maciejewski.

Jak wiadomo finalnie udało się uzyskać wszystkie pozwolenia i dopuszczenia dla Elfa2. Pojazdy takie obsługują już połączenia w województwie śląskim.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Koleje Śląskie
Elf2
  • El – 18.10.2017

    ELF2 WYGLADA JAK KRYSTYNA PAWLOWICZ ZRACA SALATKE

  • rozbawiony – 18.10.2017

    Sam bym na to nie wpadł, ale porównanie celne w punkt :D Całe szczęście, że środek nie wygląda jak jej układ pokarmowy :P

  • zeus04 – 18.10.2017

    A Siemens zastosował ERTMS od firmy Alstom :)

  • Autor – 18.10.2017

    A wy nadal będziecie ich wychwalać, bo z Zachodu :)

  • komes – 18.10.2017

    @zeus04 istna ERTMSocepcja ;)

  • gieksiak – 18.10.2017

    Wczoraj Koleje Śląskie podjęły decyzje skorzystania z zamówienia uzupełniającego i dokupienia dodatkowych dwóch trójczłonowych Elfów2. Łącznie zatem będzie ich 21.

  • Bravik – 18.10.2017

    Darty choć paskudne, to przy tym wynalazku to cuda. Czy w Pesie nikt nie ma zmysłu estetyki?

  • krako – 18.10.2017

    Brzydki jak Niesiołowski na mównicy !

  • Mechanik – 18.10.2017

    Leje się leje. Nawet jak nie pada.

  • Damian – 19.10.2017

    A co za różnica Simens czy Bombardier , to i to spełnia normy tylko jedno trochę starszej technologi czy tp. to tak jak by jechać Mercedesem ale trzeba się go pozbyć i kupić Mercedesa klasy S bo juz jest lepszy, ktoś narzucił najnowsze normy przez co droższe.

  • Ben – 19.10.2017

    ^ Jak widać jakaś różnica między nimi była, a co do to że tworzy się nowe normy, mimo że stare niewiele się różnią i też dają radę to już swoją drogą.

  • Adam – 19.10.2017

    Pesa ma dużo poważniejsze problemy https://www.pb.pl/zycie-pesy-wisi-na-wlosku-874117

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.