TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PESA: Były drobne zawirowania związane z projektem Elf 2
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.10.2017 09:15:01 12 komentarzy
PESA: Były drobne zawirowania związane z projektem Elf 2

Co kolejowo dzieje się w PESIE? Pytamy Macieja Maciejewskiego, dyrektora marketingu pojazdów szynowych bydgoskiej firmy.

Co kolejowo dzieje się w PESIE? Pytamy Macieja Maciejewskiego, dyrektora marketingu pojazdów szynowych bydgoskiej firmy.

Aktualnie, co nie jest tajemnicą, realizujemy projekty związane z Elfem 2 – mówi nam przedstawiciel producenta. Mamy zamówienia na ponad 40 sztuk takich pojazdów. Już dziś możemy z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że liczba ta zwiększy się – dodaje. Przypomnijmy, że chodzi o opcje, z których zamawiający będą korzystać. Jeden z pierwszych Elf-ów 2 został przez PESĘ pokazany na targach w Gdańsku. Zamówienia realizowane są obecnie dla Kolei Śląskich, Województwa Śląskiego, a w dalszej kolejności dla Podkarpacia i Wielkopolski oraz Przewozów Regionalnych.

Te zamówienia pozwalają nam rozwijać rodzinę pojazdów Elf 2 – mówi Maciej Maciejewski. Zamówione są bowiem jednostki od dwu do pięcioczłonowych.

Elf2 – to pojazd zbudowany o wszystkie obowiązujące normy i przepisy TSI w pełnym zakresie. Mieliśmy trochę nerwową sytuację jeśli chodzi o ERTMS, bo Koleje Śląskie nie sprecyzowały w oparciu o jaką normę ma zostać wykonany. Były zawirowania z UTK, który wychodzi z założenia, że trzeba spełnić najnowszą normę ,w tym przypadku z 2016 roku. Był delikatny zgrzyt. Jest pewien problem z producentami, którzy muszą dostosować się do wymagań. My, przy śląskich Elfach2, korzystamy z Bombardiera, który miał pewien kłopot ze spełnieniem wymagań. Wydaje się, że Siemens jest w tym ciut dalej. I Darty i pojazdy dla Kolei Mazowieckich miały montowane urządzenia właśnie Siemensa – wyjaśnia Maciej Maciejewski.

Jak wiadomo finalnie udało się uzyskać wszystkie pozwolenia i dopuszczenia dla Elfa2. Pojazdy takie obsługują już połączenia w województwie śląskim.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Koleje Śląskie
Elf2
  • El – 18.10.2017

    ELF2 WYGLADA JAK KRYSTYNA PAWLOWICZ ZRACA SALATKE

  • rozbawiony – 18.10.2017

    Sam bym na to nie wpadł, ale porównanie celne w punkt :D Całe szczęście, że środek nie wygląda jak jej układ pokarmowy :P

  • zeus04 – 18.10.2017

    A Siemens zastosował ERTMS od firmy Alstom :)

  • Autor – 18.10.2017

    A wy nadal będziecie ich wychwalać, bo z Zachodu :)

  • komes – 18.10.2017

    @zeus04 istna ERTMSocepcja ;)

  • gieksiak – 18.10.2017

    Wczoraj Koleje Śląskie podjęły decyzje skorzystania z zamówienia uzupełniającego i dokupienia dodatkowych dwóch trójczłonowych Elfów2. Łącznie zatem będzie ich 21.

  • Bravik – 18.10.2017

    Darty choć paskudne, to przy tym wynalazku to cuda. Czy w Pesie nikt nie ma zmysłu estetyki?

  • krako – 18.10.2017

    Brzydki jak Niesiołowski na mównicy !

  • Mechanik – 18.10.2017

    Leje się leje. Nawet jak nie pada.

  • Damian – 19.10.2017

    A co za różnica Simens czy Bombardier , to i to spełnia normy tylko jedno trochę starszej technologi czy tp. to tak jak by jechać Mercedesem ale trzeba się go pozbyć i kupić Mercedesa klasy S bo juz jest lepszy, ktoś narzucił najnowsze normy przez co droższe.

  • Ben – 19.10.2017

    ^ Jak widać jakaś różnica między nimi była, a co do to że tworzy się nowe normy, mimo że stare niewiele się różnią i też dają radę to już swoją drogą.

  • Adam – 19.10.2017

    Pesa ma dużo poważniejsze problemy https://www.pb.pl/zycie-pesy-wisi-na-wlosku-874117

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!