TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pendolino zastąpione składem wagonowym. Bo nie było zainteresowania
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.10.2018 14:11:57 4 komentarze
Pendolino zastąpione składem wagonowym. Bo nie było zainteresowania

W ramach obecnego rozkładu jazdy edycji 2017/2018 na trasie Warszawa - Wrocław PKP Intercity zaplanowały uruchomienie trzech pociągów kategorii EIP obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi ED250 (Pendolino). Ale jeżdżą tylko dwa.

W ramach obecnego rozkładu jazdy edycji 2017/2018 na trasie Warszawa - Wrocław PKP Intercity zaplanowały uruchomienie trzech pociągów kategorii EIP obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi ED250 (Pendolino). Ale jeżdżą tylko dwa.

Na sprawę tę uwagę zwrócił poseł Ryszard Petru, pytając i nią ministra Andrzeja Adamczyka. Z odpowiedzi resortu dowiadujemy się, że jeden ED250 został na stałe zastąpiony składem wagonowym (chodzi mianowicie o pociąg EIP nr 1600/1 relacji Warszawa Wsch. – Wrocław Gł.). Jak wyjaśnia wiceminister Andrzej Bittel decyzja ta została podjęta przez spółkę ze względu na niezadawalające wyniki ekonomiczne, wynikające z niskiego zainteresowania podróżnych. Kursowanie pozostałych dwóch składów Pendolino do stacji Wrocław Główny zostało utrzymane. Jednocześnie Bittel podkreślił, że pociągi "Pendolino" nie są dofinansowywane przez Ministra w ramach Umowy ramowej i są uruchamiane są na zasadach komercyjnych. Z uwagi na to oraz szereg czynników formalnych i techniczno-eksploatacyjnych, jakie należy rozważyć przy wprowadzaniu zmian w kursowaniu tych pociągów, ostateczną decyzję w takich sprawach podejmuje Spółka. W tej sytuacji, Minister ma ograniczone możliwości wpływu na decyzje przewoźnika – stwierdził Bittel.

Jak wiadomo PKP Intercity ma cały czas problemy eksploatacyjne, wynikające z bieżącego utrzymania jednostek ED250 przez Alstom. Dodatkowo nadal dwa składy są wyłączone po wypadkach. Naprawa jednostki rozbitej pod Opolem może potrwać nawet dwa lata, jeśli uda się podpisać umowę z producentem na wykonanie prac naprawczych. 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED250
Pendolino
Alstom
Wrocław
  • PauloBusiak – 08.10.2018

    A w reklamie takie ładne :-)

  • Edi666 – 09.10.2018

    Dlaczego do tej pory nie podpisano umowy na remont tego rozbitego?

  • jatal – 09.10.2018

    Gdyby między pendolinami jeździły "TLKi" to pewnie i na resztę nie byłoby wystarczająco dużo chętnych.

  • kolejFAN – 10.10.2018

    to pendolino to zakała rozkładu i portfela. Najlepiej było gdy były tylko Ex-EIC np. dwa na dobę (dla kasiastych i delegacyj), max. 3 a reszta to TLKi dla normalnych ludzi w przyzwoitych cenach.Przy tak chorych cenach EIC-P nie da się podróżować tym bublem.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !