TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pendolino mogłoby zostać wykorzystane na liniach do 250 km/h
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.12.2017 13:32:44 23 komentarze
Pendolino mogłoby zostać wykorzystane na liniach do 250 km/h

Składy Pendolino mogłyby zostać wykorzystane na liniach do 250 km/h – mówił dziś w Sejmie wiceminister Andrzej Bittel.

Składy Pendolino mogłyby zostać wykorzystane na liniach do 250 km/h – mówił dziś w Sejmie wiceminister Andrzej Bittel.

Dodał, że z taką charakterystyką te pojazdy zostały kupione. Teraz jeżdżą znacznie wolniej o nie wykorzystują swoich możliwości. Bittel wskazał, że winne takiemu stanu rzeczy są uwarunkowania, które znamy wszyscy. Przypomnijmy zatem, że w Polsce nie ma linii kolejowych, po których pociągi mogłyby jeździć szybciej niż 200 km/h. Ma się to jednak zmienić. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl koncepcja budowy KDP zakłada prędkości do 250 km/h. Także w ramach obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Trzeba "wyhodować" tabor, który realizowałby tego typu przewozy i byłby produkowany w Polsce – dodał. Więcej o takim właśnie taborze pisaliśmy już wcześniej.



Sprawdź też:
Pendolino
  • gutek – 06.12.2017

    gdyby kupiono Pendolino to już niedługo pojechalibyśmy po CMK 230 jako że pociąg z wychyłem /cała modernizowana infrastruktura była pod niego szykowana/może poruszać się o 30% szybciej od tradycyjnego

  • lutek – 06.12.2017

    Wychył nie dość, że zawodny to droższy o 30%, a zysk czasowy do Gdyni mierzony w sekundach

  • gutek – 06.12.2017

    @lutek-jak się wydaje miliardy na taką inwestycje/około 10/ to trzeba się też liczyć że będą koszty.Czesi jakoś przędą

  • T – 06.12.2017

    CMK ma profil trasy który pozwala na 250 km/h bez wychyłu, tak że akurat na tej trasie nie zrobiłby różnicy. Ale na 3 kilovoltach stały ruch z taką prędkością raczej nie wyjdzie...

  • mechanik – 06.12.2017

    @gutek Aż boli czytanie takich baboli.

  • anarh – 06.12.2017

    pojezdzij sobie SM 03 . to kolej prawdziwa i zawrotna.

  • Z – 06.12.2017

    Wahadełko, które się nie wychyla... najlepsze podsumowanie stanu kolei w naszym kraju.

  • Gd – 06.12.2017

    Akurat brak wychylnego pudła to była najlepsza decyzja z tego całego przetargu.

  • Rafel – 06.12.2017

    Nie rozumiem artykułu co on wnosi nowego? no bo nic nowego ze ED250 może jeździć 250km/h to tak jakby napisać ze EN57 może jechać do 110km/h. No faktem jest że kasa poszła w błoto i to nie mała bo 160km/h to EP09 z wagonami jeździć czy w końcu Dart 200km/h. Najpierw się robi infrastrukturę a potem tabor.

  • akuku – 06.12.2017

    "w Polsce nie ma linii kolejowych, po których pociągi mogłyby jeździć szybciej niż 200 km/h"Hmmm...

  • TP – 06.12.2017

    a pamiętacie może ile testowo ED250 jechało CMKą? jeśli nie to przypomnę prawie 300 km/h. Oczywiście nie da się tak jeździć normalnie bo i skład i zasilanie 3kV nie są dostosowane do takich prędkości, ale 250 jest jak najbardziej możliwe. Niestety przy 3kV i kilku pendolino na linii jadących 300 albo więcej dodatkowo sieć trakcyjna robiłaby za ogrzewanie, a może i oświetlenie szlaku. Kilka dni temu czekaliśmy kilkanaście minut przed Grodziskiem na wyrównanie czasu przepuszczając kilka innych składów bo EIP tyle nadśpieszył jadąc prawie cały czas od Psar 200km/h. Profil całej CMK pozwala na przejazd całej CMK nawet więcej niż 250 bez pomocy wychyłu. Polska (w przeciwieństwie do Czech, Szwajcarii, Austrii czy Włoch) w zdecydowanej większości jest krajem nizinnym i główne linie kolejowe biegną długimi prostymi odcinkami więc mechanizm wychyłu po prostu nie miałby gdzie na siebie zapracować.

  • Cosmo-pl – 06.12.2017

    Liczony w sekundach - no stary pojechałeś po całości, ale spoko, takich nadwornych znawców pełno w Internecie. Jednak nawet jakby to było 6 min, to sobie wystarczy pomnożyć razy ilość pociągów razy czas ich użytkowania. To wystarczy, żeby zrozumieć, dlaczego wychylne pudło powinno być, być może po prostu w innym składzie, np piętrowym do 200 km/h od Bombardiera, gdzie jest ono znacznie nowsze technologicznie.

  • akuku – 07.12.2017

    "w Polsce nie ma linii kolejowych, po których pociągi mogłyby jeździć szybciej niż 200 km/h."Bzdura! Panie ministrze, linia 4 ma geometrię pozwalającą na 250. Niech poczyta Pan specjalistów:A. Massel, Dostosowanie Centralnej Magistrali Kolejowej do dużych prędkości jazdy, TTS Technika Transportu Szynowego, 2015, nr 4.http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-08fe7c44-b257-4f52-a9b1-6f461f919c2a

  • Gd – 07.12.2017

    @Cosmo-pl To rzeczywiście policz a nie pisz bzdur pamiętając, że wahadło to 30% ceny składu. Głupota aż boli.

  • emig – 07.12.2017

    CMK właściwie ma nawet profil na ok 280 km/h a osiągnie 300 po małych kilku korektach łuków z 3 może 4 więc mogły by być na nich ograniczenia. 250 to było po starych przepisach z lat 30 dla parowozów które niedawno zmieniono właśnie dla pendolino bez wychyłu

  • emig – 07.12.2017

    fakt jest taki że wychył ten aktywny choć najlepszy na świecie nadal jest awaryjny i kosztowny w utrzymaniu. lepsze są pasywne choć o mniejszym koncie wychylenia

  • emig – 07.12.2017

    @Gutek co Ty piszesz ?Nic nie wiesz ! poczytaj o modernizacji CMK i doucz się !

  • TP – 07.12.2017

    @emig niestety profil to nie wszystko jeżdżenie 300km/h na 3kV DC nie jest dobrym rozwiązaniem. Zbyt duże prądy, a co za tym idzie straty. Trzeba by jeszcze przerobić zasilane np. na 25kV AC nie mówiąc o tym, że mogłoby po tej linii jeździć tylko Husarze i pendolina. Niestety to jest podstawowy powód tego, że KDP dla prędkości 300+ musi być budowane od podstaw.

  • emig – 08.12.2017

    zasilanie pod 3kV wyklucza tam 300?! @TP tam izolatory są przygotowane pod 25kV! Zmiana napięcia nie jest problemem tylko wyzwaniem możliwym do wykonania i CMK jest po czesci na to przygotowana. Budową nowych podstacji z odprowadzeniem wyższego napięcia i można podłączyć plus ewentualnie zmiana sieci na lżejszą ale to chyba nie jest konieczne

  • rad – 08.12.2017

    @emig, co z tego, że izolatory są gotowe na 25kV, jeśli Krajowy System Energetyczny nie jest gotowy. Pomijam kwestię, na ile zmiana systemu zasilania na jednej linii kolejowej jest możliwa.

  • T – 08.12.2017

    @rad zmiana napienapięcia na 1 linii jest możliwa, ale izolatory to istotnie nie wszystko potrzebne są jeszcze podstawie. I oczywiście tak że 30 dodatkowych lol i/lub EZT, bo na razie jak ktoś zauważył tylko husarze i pendolina mogą jeździć na wyższym napięciu.

  • emig – 08.12.2017

    @rad a to z tego że by zmienić napięcie nie trzeba już wchodzić już na tory i grzebać w trakcji tylko jak pisałem podciągnąć wyższe napięcie nowe stacje zasilania znacznie mniej ich trzeba i gotowe. To znacznie taniej jak budowa nowej całej ingrastruktury

  • G.kolejarz – 09.12.2017

    Panowie z PLK zapewniali ,że po CMK pojedziemy 230 km/h od roku bodajże 2015 i co? Kasa gdzieś się zapodziala. Podobno Energetyka dopieła na ostani guzik przed uruchomieniem Pendolino w Polsce.Ktoś powinien zostać pociagniety do odpowiedzialności. Powiem wprost : ktoś powinien iść siedzieć.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.