TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pendolino mogłoby zostać wykorzystane na liniach do 250 km/h
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.12.2017 13:32:44 23 komentarze
Pendolino mogłoby zostać wykorzystane na liniach do 250 km/h

Składy Pendolino mogłyby zostać wykorzystane na liniach do 250 km/h – mówił dziś w Sejmie wiceminister Andrzej Bittel.

Dodał, że z taką charakterystyką te pojazdy zostały kupione. Teraz jeżdżą znacznie wolniej o nie wykorzystują swoich możliwości. Bittel wskazał, że winne takiemu stanu rzeczy są uwarunkowania, które znamy wszyscy. Przypomnijmy zatem, że w Polsce nie ma linii kolejowych, po których pociągi mogłyby jeździć szybciej niż 200 km/h. Ma się to jednak zmienić. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl koncepcja budowy KDP zakłada prędkości do 250 km/h. Także w ramach obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Trzeba "wyhodować" tabor, który realizowałby tego typu przewozy i byłby produkowany w Polsce – dodał. Więcej o takim właśnie taborze pisaliśmy już wcześniej.



Sprawdź też:
Pendolino
  • gutek – 06.12.2017

    gdyby kupiono Pendolino to już niedługo pojechalibyśmy po CMK 230 jako że pociąg z wychyłem /cała modernizowana infrastruktura była pod niego szykowana/może poruszać się o 30% szybciej od tradycyjnego

  • lutek – 06.12.2017

    Wychył nie dość, że zawodny to droższy o 30%, a zysk czasowy do Gdyni mierzony w sekundach

  • gutek – 06.12.2017

    @lutek-jak się wydaje miliardy na taką inwestycje/około 10/ to trzeba się też liczyć że będą koszty.Czesi jakoś przędą

  • T – 06.12.2017

    CMK ma profil trasy który pozwala na 250 km/h bez wychyłu, tak że akurat na tej trasie nie zrobiłby różnicy. Ale na 3 kilovoltach stały ruch z taką prędkością raczej nie wyjdzie...

  • mechanik – 06.12.2017

    @gutek Aż boli czytanie takich baboli.

  • anarh – 06.12.2017

    pojezdzij sobie SM 03 . to kolej prawdziwa i zawrotna.

  • Z – 06.12.2017

    Wahadełko, które się nie wychyla... najlepsze podsumowanie stanu kolei w naszym kraju.

  • Gd – 06.12.2017

    Akurat brak wychylnego pudła to była najlepsza decyzja z tego całego przetargu.

  • Rafel – 06.12.2017

    Nie rozumiem artykułu co on wnosi nowego? no bo nic nowego ze ED250 może jeździć 250km/h to tak jakby napisać ze EN57 może jechać do 110km/h. No faktem jest że kasa poszła w błoto i to nie mała bo 160km/h to EP09 z wagonami jeździć czy w końcu Dart 200km/h. Najpierw się robi infrastrukturę a potem tabor.

  • akuku – 06.12.2017

    "w Polsce nie ma linii kolejowych, po których pociągi mogłyby jeździć szybciej niż 200 km/h"

    Hmmm...

  • TP – 06.12.2017

    a pamiętacie może ile testowo ED250 jechało CMKą? jeśli nie to przypomnę prawie 300 km/h. Oczywiście nie da się tak jeździć normalnie bo i skład i zasilanie 3kV nie są dostosowane do takich prędkości, ale 250 jest jak najbardziej możliwe. Niestety przy 3kV i kilku pendolino na linii jadących 300 albo więcej dodatkowo sieć trakcyjna robiłaby za ogrzewanie, a może i oświetlenie szlaku.
    Kilka dni temu czekaliśmy kilkanaście minut przed Grodziskiem na wyrównanie czasu przepuszczając kilka innych składów bo EIP tyle nadśpieszył jadąc prawie cały czas od Psar 200km/h.
    Profil całej CMK pozwala na przejazd całej CMK nawet więcej niż 250 bez pomocy wychyłu. Polska (w przeciwieństwie do Czech, Szwajcarii, Austrii czy Włoch) w zdecydowanej większości jest krajem nizinnym i główne linie kolejowe biegną długimi prostymi odcinkami więc mechanizm wychyłu po prostu nie miałby gdzie na siebie zapracować.

  • Cosmo-pl – 06.12.2017

    Liczony w sekundach - no stary pojechałeś po całości, ale spoko, takich nadwornych znawców pełno w Internecie. Jednak nawet jakby to było 6 min, to sobie wystarczy pomnożyć razy ilość pociągów razy czas ich użytkowania. To wystarczy, żeby zrozumieć, dlaczego wychylne pudło powinno być, być może po prostu w innym składzie, np piętrowym do 200 km/h od Bombardiera, gdzie jest ono znacznie nowsze technologicznie.

  • akuku – 07.12.2017

    "w Polsce nie ma linii kolejowych, po których pociągi mogłyby jeździć szybciej niż 200 km/h."

    Bzdura! Panie ministrze, linia 4 ma geometrię pozwalającą na 250. Niech poczyta Pan specjalistów:
    A. Massel, Dostosowanie Centralnej Magistrali Kolejowej do dużych prędkości jazdy, TTS Technika Transportu Szynowego, 2015, nr 4.
    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-08fe7c44-b257-4f52-a9b1-6f461f919c2a

  • Gd – 07.12.2017

    @Cosmo-pl To rzeczywiście policz a nie pisz bzdur pamiętając, że wahadło to 30% ceny składu. Głupota aż boli.

  • emig – 07.12.2017

    CMK właściwie ma nawet profil na ok 280 km/h a osiągnie 300 po małych kilku korektach łuków z 3 może 4 więc mogły by być na nich ograniczenia. 250 to było po starych przepisach z lat 30 dla parowozów które niedawno zmieniono właśnie dla pendolino bez wychyłu

  • emig – 07.12.2017

    fakt jest taki że wychył ten aktywny choć najlepszy na świecie nadal jest awaryjny i kosztowny w utrzymaniu. lepsze są pasywne choć o mniejszym koncie wychylenia

  • emig – 07.12.2017

    @Gutek co Ty piszesz ?Nic nie wiesz ! poczytaj o modernizacji CMK i doucz się !

  • TP – 07.12.2017

    @emig niestety profil to nie wszystko jeżdżenie 300km/h na 3kV DC nie jest dobrym rozwiązaniem. Zbyt duże prądy, a co za tym idzie straty. Trzeba by jeszcze przerobić zasilane np. na 25kV AC nie mówiąc o tym, że mogłoby po tej linii jeździć tylko Husarze i pendolina. Niestety to jest podstawowy powód tego, że KDP dla prędkości 300+ musi być budowane od podstaw.

  • emig – 08.12.2017

    zasilanie pod 3kV wyklucza tam 300?! @TP tam izolatory są przygotowane pod 25kV! Zmiana napięcia nie jest problemem tylko wyzwaniem możliwym do wykonania i CMK jest po czesci na to przygotowana. Budową nowych podstacji z odprowadzeniem wyższego napięcia i można podłączyć plus ewentualnie zmiana sieci na lżejszą ale to chyba nie jest konieczne

  • rad – 08.12.2017

    @emig, co z tego, że izolatory są gotowe na 25kV, jeśli Krajowy System Energetyczny nie jest gotowy. Pomijam kwestię, na ile zmiana systemu zasilania na jednej linii kolejowej jest możliwa.

  • T – 08.12.2017

    @rad zmiana napienapięcia na 1 linii jest możliwa, ale izolatory to istotnie nie wszystko potrzebne są jeszcze podstawie. I oczywiście tak że 30 dodatkowych lol i/lub EZT, bo na razie jak ktoś zauważył tylko husarze i pendolina mogą jeździć na wyższym napięciu.

  • emig – 08.12.2017

    @rad a to z tego że by zmienić napięcie nie trzeba już wchodzić już na tory i grzebać w trakcji tylko jak pisałem podciągnąć wyższe napięcie nowe stacje zasilania znacznie mniej ich trzeba i gotowe. To znacznie taniej jak budowa nowej całej ingrastruktury

  • G.kolejarz – 09.12.2017

    Panowie z PLK zapewniali ,że po CMK pojedziemy 230 km/h od roku bodajże 2015 i co? Kasa gdzieś się zapodziala. Podobno Energetyka dopieła na ostani guzik przed uruchomieniem Pendolino w Polsce.Ktoś powinien zostać pociagniety do odpowiedzialności. Powiem wprost : ktoś powinien iść siedzieć.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.