TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pendolino jedzie do Zakopanego
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.03.2017 14:42:53 13 komentarzy
Pendolino jedzie do Zakopanego

Pendolino pojedzie do stolicy Tatr. Potwierdzamy, że w najbliższy weekend zostaną przeprowadzone testy składem EIP na linii z Krakowa do Zakopanego – mówi nam Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Przewoźnik nie podaje natomiast żadnych konkretniejszych informacji. O szczegółach będziemy informować w późniejszym czasie – stwierdza jedynie Cezary Nowak. Można jednak domyślać się, że prędzej czy później pociągi EIP do Zakopanego będą dojeżdżać. Dziś do rozstrzygnięcia pozostaje jedynie kwestia kiedy to nastąpi? Nie nastąpi to raczej przed zakończeniem budowy tzw. łącznic, które poprawią dojazd w góry z Krakowa. Potrzebna będzie też zgoda, tak jak to miało miejsce w przypadku chociażby Kołobrzegu czy Jeleniej Góry, CUPT. Według założeń pociągi klasy EIP miałyby kursować z Zakopanego przez Kraków i Warszawę do Trójmiasta.

Jak wspomnieliśmy uruchomienie połączeń EIP do Zakopanego będzie miało sens tylko przy poprawie odcinka z Krakowa. Dziś czas przejazdu jest wielce niezadowalający. Ale prace trwają.

To nie jedyne dobre informacje w kontekście kolejowej obsługi Zakopanego. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Marszałek Województwa Małopolskiego Jacek Krupa jest mocno zdeterminowany, aby uruchomić wahadło z Zakopanego do Nowego Targu. Połączenie to, skomunikowane z autobusami i busami, miałoby stanowić kręgosłup komunikacyjny Podhala i odkorkować "Zakopinakę". Optymistycznie patrząc na ten temat pociągi takie mogłyby ruszyć jeszcze w tym roku.



Sprawdź też:
PKP Intercity
Zakopane
EIP
Pendolino
  • tea who you – 17.03.2017

    Pojedzie gotową łącznicą w Suchej B. czy nadal 20 minut na zmianę czoła?

  • www – 17.03.2017

    Może zamiast testować Pendolino w końcu puściliby więcej normalnych pociągów do Zakopanego? My żyjemy w XIX wieku, że pociąg raz na dzień był oznaką cywilizacji?

  • FRanek – 17.03.2017

    www: całkowita racja. Powinny co godzinę śmigać zwykłe EZTy. Po to kupowano pendolino, że by się ciągnęło 60 km/godz po krętej trasie? Do tego nie jest potrzebne.

  • G kolejarz – 17.03.2017

    Pomysł może nie całkiem głupi. Należy jednak wyremontować dworzec w Zakopanem bo wygląda ohydnie .Stacje po drodze zapuszczone . Tory wymagają remontu.4 godziny jazdy z Krakowa do Zakopanego to stanowczo za dużo. Autokary Freya , Szwagropolu i innych przewoźników pokonują tę trasę w około 2 godziny.

  • Władyś – 17.03.2017

    Pomysł nie tyle głupi co bardzo głupi. Tam powinien jechać sklad wagonowy. Ciasny ezt to nie na zakopane.

  • PetKo – 18.03.2017

    Pendolino do Zakopanego miało by sens, gdyby rzeczywiście było to "wahadło", wtedy miało by przewagę nad "normalnymi" EZT. Ale ktoś postanowił zaoszczędzić kupując pół-Pendolino i będzie się to mścić jeszcze kilkadziesiąt lat...

  • Wio – 18.03.2017

    Pendolino to kompletnie nie ma sensu. Drogie bilety. Żaden komfort.

  • GA – 18.03.2017

    W ramach kar niech Alstom sprzeda za przysłowiową złotówkę 2-3 Pendolino z wychylanym pudłem. Będą idealne z Gdyni do Zakopanego

  • GA – 18.03.2017

    Sens byłby pod warunkiem, że pociąg złożony ze składu Pendolino jechałby z Gdyni do Zakopnego max 8h

  • sfix – 18.03.2017

    A kiedy pędolino pojedzie w ramach testów powężykować ósemką czy 22-ką? Wszak za 4 miesiące zamykają cmk...

  • j23 – 18.03.2017

    To nie jest trasa na takie pociągi.Zakręty i stan torowiska dobiją zawieszenie.Chciałbym zobaczyc w zimie ciasne pendolino plus liczna rzesza narciarzy ze sprzętem.

  • GA – 19.03.2017

    Dlatego trzeba wymusic na Alstomie zamiast kar umownych pelnosprawne Pendolino z tiltem przystosowane do trasy morsko-gorskiej jaka jest Gdynia-Zakopane

  • Qba – 20.03.2017

    Gdzie w Pendolino zmieszczą się dodatatkowe bagaże, jak: narty czy dodatkowe plecaki z butami narciarskimi?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.