Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Parowozownia Wolsztyn kupiła dwie bonazy. Po atrakcyjnej cenie

inforail
07.01.2019 07:38
0 Komentarzy

Parowozownia Wolsztynnabyła od Przewozów Regionalnych dwa kilkudziesięcioletnie wagony osobowe.Jeździć nimi będą pasażerowie na wielkopolskich liniach obsługiwanych przezparowozy.

Planowy ruch pociągów prowadzonych przez parowozy na liniiWolsztyn – Leszno oraz Wolsztyn – Poznań do tej pory realizowany był przyużyciu wagonów wypożyczonych.

„Udało nam się nabyć od Przewozów Regionalnych poatrakcyjnej cenie dwa wagony typu 120A, tzw. bonanzy. Wagony są po naprawiegłównej i są już w naszych barwach. Wreszcie możemy wozić pasażerów własnymi, anie pożyczonymi wagonami” – powiedział PAP dyrektor Parowozowni WolsztynWojciech Marszałkiewicz.

Dyrektor nie chciał zdradzić, ile kosztowały oba wagony,według naszych informacji koszt zakupu to 1 799 999.99 PLN netto. Składy zacznąobsługiwać regularny ruch pasażerski od 19 stycznia, kiedy zostaną wznowioneobsługiwane przez parowozy przewozy na linii Poznań – Wolsztyn.

Parowozownia Wolsztyn może się poszczycić zbiorem około 30unikatowych lokomotyw, w tym parowozem Pm36-2 z 1937 roku, zwanym „PięknąHeleną” (od kilku lat nieczynnym) oraz pierwszym polskim parowozem osobowymOk22-31 z 1929 roku.

W kolekcji jest też około 20 historycznych wagonów, a takżeinne pojazdy szynowe: dźwig warsztatowy i pług odśnieżny z 1883 roku.Parowozownia Wolsztyn jest instytucją kultury Województwa Wielkopolskiegoutworzoną przez Województwo Wielkopolskie, Gminę Wolsztyn, Powiat Wolsztyńskioraz PKP Cargo S.A.


Komentarze