TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pantery dla Łotwy w ciekawym malowaniu
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.02.2020 12:45:07
Pantery dla Łotwy w ciekawym malowaniu (wiz. Koleje Łotewskie)

Škoda Vagonka, członek grupy Škoda Transportation, została wybrana jako zwycięzca przetargu na dostawę pociągów elektrycznych dla łotewskich kolei państwowych (Pasažieru Vilciens).

Škoda Vagonka, członek grupy Škoda Transportation, została wybrana jako zwycięzca przetargu na dostawę pociągów elektrycznych dla łotewskich kolei państwowych (Pasažieru Vilciens). 12 lutego 2020 roku pokazana została wizualizacja jednostek, które zostaną wyprodukowane dla przewoźnika. Malatura jest co najmniej … ciekawa.   

Zamówienie dotyczy trzydziestu dwóch nowoczesnych pociągów jednopokładowych do transportu podmiejskiego, ich konserwacji, dostaw części zamiennych i szkoleń. Wartość tej umowy wynosi około 240 mln EUR.

Od podpisania umowy przechodzimy krok po kroku od fazy planowania do produkcji pierwszego pociągu. Na etapie planowania jednym z pierwszych zadań było wybranie zewnętrznego koloru lakieru pociągów, więc natychmiast po podpisaniu umowy ze ŠKODA VAGONKA a.s. zaczęliśmy szukać najlepszych rozwiązań. Chociaż zewnętrzna część pociągu to tylko jeden krok dość skomplikowanego procesu produkcji pociągu, będzie on pierwszy i najbardziej widoczny, który każdy zauważy. Naprawdę podoba nam się kolorystyka nowych pociągów Wyraża ona dynamikę i stabilność. Mamy nadzieję, że nasze wybory przypadną również do gustu naszym obecnym i przyszłym pasażerom – powiedział Jānis Grigulis, Prezes Zarządu Pasažieru Vilciens.

Pociągi powinny być dostarczane stopniowo w latach 2022-2023. Są projektowane dla transportu podmiejskiego, do pracy na liniach o szerokości 1520 mm i napięciu zasilania 3 kV, z możliwością późniejszej konwersji na 25 kV. Pojazdy muszą wytrzymać warunki klimatyczne w zakresie od -40 ° C do + 40 ° C. Pojemność pasażerska będzie wynosić co najmniej 400 osób na miejscach siedzących i do 450 pasażerów na stojących. Maksymalna prędkość to 160 km/h.

Škoda Vagonka podkreśla, że ma wieloletnie doświadczenie w produkcji pociągów do transportu pasażerskiego. Jej pociągi kursują codziennie w wielu krajach europejskich. W ciągu ostatnich 15 lat grupa Škoda Transportation dostarczyła swoim klientom około 150 pociągów elektrycznych do transportu podmiejskiego, regionalnego i międzyregionalnego.

Grupa Škoda Transportation opracowuje i produkuje wszystkie kluczowe elementy pociągu, w tym elektryczne urządzenia trakcyjne, podwozia i systemy kontroli pojazdów. Stosuje najnowocześniejszą technologię w celu zmniejszenia zużycia energii elektrycznej i obniżenia kosztów produkcji. Kilka dni temu podpisała z Metrem Warszawskim umowę na dostawy pociągów dla polskiej stolicy.

Cieszę się, że proces produkcji nowych pociągów elektrycznych przebiega zgodnie z harmonogramem, szczególnie w odniesieniu do wysokich standardów i wymagań jakościowych. Jestem przekonany, że kierownictwo, specjaliści i personel techniczny JSC "Pasazieru vilciens" zapewniają dokładny nadzór i kontrolę wszystkich niezbędnych prac, tak aby przyszłe pociągi, które będą integralną częścią mobilności współczesnego społeczeństwa, przybywały na Łotwę na czas i zgodnie z wymagania – powiedział minister transportu Łotwy Tālis Linkaits.

Dlaczego taka malatura?

Zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez artystów, nadwozie nowego pociągu będzie składać się z kombinacji trzech kolorów - żółtego, szarego i antracytowego. W nowych pociągach elektrycznych JSC "Pasazieru vilciens" jako kolor akcentowy wybrano kolor żółty, biorąc pod uwagę jego funkcjonalność, a także zgodność ze specyfiką branży. Łączy w sobie praktyczność, energię, modę i technologię. Kolor żółty jest również najbardziej trwałym wizualnie kolorem: w 80% kolorów i odmianach kolor zachowuje swoją wyrazistość i widoczność, zwiększając w ten sposób dostępność w sektorze transportu publicznego. "Żółty Traffic" jest najbardziej widoczny w całym spektrum kolorów o wysokim współczynniku odbicia światła, dlatego ten kolor jest stosowany w branży transportowej dla bezpieczeństwa i widoczności od połowy ubiegłego wieku.

Natomiast szary i antracyt jest wykorzystywany w przemyśle do produkcji energii elektrycznej w elektrowniach cieplnych. Podstawowy kolor nowych pociągów elektrycznych, najbardziej luksusowy z odcieni szarości, służy zarówno jako funkcjonalny kolor techniczny, jak i jako tło dla wyróżnienia żółtych elementów. Antracytowa szarość i pomocnicza ciemnoszara będą trwałe i ułatwią utrzymanie pociągów.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
Łotwa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.