22 grudnia na ulice Warszawy wyjechał pierwszy, warszawski Otokar Vectio C. Zgodnie z planami ZTM to ostatnie nowe autobusy z silnikami diesla, jakie pojawiły się w stołecznej sieci.
22 grudnia o godzinie 3:30 z bazy przy ulicy Klementowickiej na ulice Warszawy wyjechał pierwszy, warszawski autobus Otokar Vectio C. Zgodnie z planami ZTM to ostatnie nowe autobusy z silnikami diesla, jakie pojawiły się w stołecznej sieci.
Dlatego można powiedzieć, że inauguracja najnowszego, 8-letniego kontraktu Arrivy ma znaczenie symboliczne. To jednocześnie wejście nowej marki do Warszawy, jak i zmierzch pewnej epoki, która opierała miejską komunikację na silnikach wysokoprężnych i diesla miała we krwi. Teraz - zgodnie ze strategią Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie - stołeczne Otokary są ostatnią kontraktem z autobusem z silnikami diesla. Następne autobusy mają mieć już wyłącznie napędy alternatywne: gazowy, hybrydowy lub elektryczny,
Zgodnie z planem
Warto przy okazji podkreślić terminowe rozpoczęcie warszawskiego kontraktu przez Arriva. W sobotę na warszawskie ulice wyjechało 21 szt. 9-metrowych autobusów, a po świętach będzie ich 25.
Nowe pojazdy, zgodnie z wymaganiami ZTM wyposażone zostały w liczne udogodnienia zapewniające pasażerom najwyższy standard podróżowania m.in. klimatyzacje, nowoczesny system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, monitoring, biletomaty, tapicerkę o warszawskim wzorze, łączność alarmową oraz najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne.
Dokładniej o specyfikacji stołecznych Vectio C pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Umowa z firmą Arriva została podpisana w maju 2018 r. i obowiązuje do 2026 r. Poza 25 autobusami w ruchu, przewoźnik zapewni także 9 pojazdów rezerwowych. Autobusy te wyjadą na trasy linii 119, 152, 211, 227, 262 i 334.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

https://www.romania-insider.com/more-problems-bucharest-otokar-buses/
Nigdy nie mów nigdy...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.