TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Osiem ofert na autobusową komunikację Kolei Wielkopolskich
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.04.2017 18:01:01 3 komentarze
Osiem ofert na autobusową komunikację Kolei Wielkopolskich

20 kwietnia Koleje Wielkopolskie otworzyły aż osiem ofert na autobusową komunikację zastępczą na trasie Konin-Września oraz Poznań-Konin. W gronie firm ubiegających się o to zamówienie mamy zarówno starych znajomych, jak i nowych graczy.

20 kwietnia 2017 r. Koleje Wielkopolskie otworzyły aż osiem ofert na realizację autobusowej komunikacji zastępczej na trasie Konin-Września oraz Poznań-Konin. W gronie firm ubiegających się o to zamówienie mamy zarówno starych znajomych, jak i nowych graczy. Przypomnijmy, że minimalny tabor na tę usługę to 29 pojazdów. Start odbędzie się 12 czerwca 2017 r., a koniec przewidziano na 12 lipca 2018 r.

Przypomnijmy, że Koleje Wielkopolskie żądały, aby autobusowy wykonawca:

  • dysponował w relacji Konin-Września i Września-Konin co najmniej 21 autobusami, z których każdy zapewni przewóz co najmniej 49 osób z czego co najmniej 35 osób na miejscach siedzących w tym minimum 10 autobusów niskopodłogowych przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej,

  • dysponował w relacji Poznań Gł.? Konin i Konin ? Poznań Gł. co najmniej 8 autobusami, z których każdy zapewni przewóz co najmniej 49 osób wyłącznie na miejscach siedzących.

Takie warunki spełniło osiem firm, które teraz czekają na decyzje kolejowej komisji przetargowej ? poniżej szczegółowy wykaz ofert z łączną ceną (brutto); ceną za jeden wozokilometr w każdej relacji (brutto) oraz ceną za jeden wozokilometr na dodatkowej trasie (brutto):

1. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej POLONUS w Warszawie SA - 23.879.240,18 zł / 6,43 zł / 6,43 zł

2. MARKPOL Transport krajowy-zagraniczny Marek Rzeźnik Mielec - 12.781.893,96 zł / 3,49 zł / 1 ,70 zł

3. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. Sp. z o.o. - 16.380.342,70 zł / 4,47 zł / 2,27 zł

4. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie SA w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Komunikacji Samochodowej w Poznaniu SA i Przedsiębiorstwem, Komunikacji Samochodowej w Gnieźnie - 23.879.240,18 zł / 6,43 zł / 6,43 zł

5. Europa Express City Sp. z o.o., Warszawa - 17.083.126,72 zł / 4,60 zł / 4,60 zł

6. Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak, Trzęsówka - 17.454.499,04 zl / 4,70 zl / 4,70 zl

7. Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków, Bircza - 22.282.339,20 zł / 6,00 zł / 6,00 zł

8. PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o. - 14.01 2.834,32 zl / 3,85 zt / 1,00 zl

Wielkopolskie kryteria

Patrząc na złożone ofert widać, że kontrakt wywołał spore zainteresowanie wśród PKS-ów, które nawet na potrzeb tego zamówienia potrafiły się w końcu połączyć w konsorcjum. Potężne różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi ofertami są bardzo zastanawiające. Warto tylko wspomnieć, że najtańszą propozycję MARKPOL-u od najdroższej Mariusza Franków dzieli suma prawie 10 mln zł!

Gdyby tylko niska cena decydowała o zwycięstwie, MARKPOL miałby już ten kontrakt w kieszeni, natomiast kolejarze oceniali jeszcze:

  • procentowy udział autobusów niskopodłogowych przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej w relacji Konin-Września i Września-Konin ? 10 %

  • czas reakcji ? podstawienie autobusu rezerwowego ? 10 %

O ile czas relacji wszyscy oferenci oszacowali podobnie, czyli w granicy 20 minut (poza Sławomirem Bujakiem, który dał 19 minut), tak w liczbie niskopodłogowych pojazdów ponownie pojawiły się spore różnice. Największą ich liczbę zaproponował Mariusz Franków (25), natomiast najmniej: PKS Grodzisk i PKS Polonus (po 10). Prowadzący po 80-procentwym kryterium cenowym MARKOPOL zaoferował 21 autobusów z niską podłogę i tym samym najprawdopodobniej przypieczętował swoje zwycięstwo ? o ile oczywiście jego oferta nie zawiera błędów formalnych, co mogą teraz oprotestować konkurenci. Czekamy na decyzję kolejarzy.

Kolejowy remont

Ogłoszony przetarg na komunikację zastępczą przez Koleje Wielkopolskie to efekt rozpoczynającego się w czerwcu br. dwuletniego remontu jednej z najważniejszych linii w Polsce: Warszawa-Poznań.

Pierwszy etap prac potrwa od czerwca 2017 r. do lipca 2018 r., kiedy to zamknięty będzie 60-kilometrowy odcinek z Podstolic do Konina.

Z kolei od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. wstrzymany będzie ruch na 40 km z Konina do Barłogów k. Kutna.

? Równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy ? tłumaczy Sebastian Mech, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Do obsługi ruchu regionalnego na zamkniętych odcinkach będzie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pasażerowie pojadą między innymi drogą krajową nr 92 oraz autostradą A2. Takie przejazdy zaplanowano między Koninem a Wrześnią (I etap) oraz między Koninem a Barłogami (II etap). Orientacyjny czas przejazdu autobusami z Wrześni do Konina (z postojami na wszystkich kolejowych stacjach i przystankach) zajmie 115 minut, a bezpośredni przejazd (z wykorzystaniem autostrady A2) z Poznania do Konina zajmie 1 godzinę i 40 minut.

Spore zamieszanie będzie także na liniach dalekobieżnych. Pociągi z Poznania do Warszawy pojadą przez Gniezno, Inowrocław Rąbinek i Kutno. Czas podróży będzie dłuższy o ok. 40 minut.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Koleje Wielkopolskie
  • Znawca – 24.04.2017

    co jak co ale oferta za 12 mln to koleś sam siebie chyba chce z torbami puścić i czym będzie woził?złomem?zatrudni na dzieło Ukraińców?.W trosce o to by nie było kompromitacji KW asekurując się powinny wybierać między POLONUS, PKS GRODZISK a Przede-wszystkim pks poznań+ pks konin+ pks gniezno.a Sławomir to Bujak nie Bijak

  • Ops – 24.04.2017

    Markpol, Franków, Bujak i PKS Tarnobrzeg to nie jest to samo? :P bardzo im zależało :)

  • adias – 25.04.2017

    Jestem w szoku, że PKSy zrobiły konsorcjum, ale cieszyłbym się z ich wygranej wkońcu to ich podwórko.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.