TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Optymalizacja wykorzystania Dartów skończyła się pogorszeniem oferty?
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.01.2018 09:31:22 1 komentarz
Optymalizacja wykorzystania Dartów skończyła się pogorszeniem oferty?

Efektem przeprowadzonych w grudniu 2017 roku zmian było wprowadzenie w rocznym rozkładzie jazdy dwugodzinnego taktu w ruchu pociągów dalekobieżnych z możliwym dogęszczeniem w godzinach szczytu, co związane było z optymalizacją wykorzystania dostępnych składów ED161 "Dart".

Efektem przeprowadzonych w grudniu 2017 roku zmian było wprowadzenie w rocznym rozkładzie jazdy dwugodzinnego taktu w ruchu pociągów dalekobieżnych z możliwym dogęszczeniem w godzinach szczytu, co związane było z optymalizacją wykorzystania dostępnych składów ED161 "Dart".

Zdaniem Ministra Andrzeja Adamczyka powyższa zmiana w zauważalny sposób poprawia atrakcyjność i dostępność transportu kolejowego chociażby na trasie Warszawa - Opole. W ramach korekty rozkładu jazdy, na co uwagę zwrócił poseł Tomasz Kostuś, podjęta została decyzja o zmianach w kursowaniu pociągów IC "Ślęża" i IC "Fredro". Minister Adamczyk stwierdza, że zmiany nastąpiły w ramach przebudowy przez PKP Intercity oferty przewozowej na ciągu Warszawa – Częstochowa – Katowice. Przebudowa ta miała na celu zwiększenie efektywności wykorzystania taboru oraz zapewnienie optymalnego wykorzystania środków publicznych w rocznym rozkładzie jazdy pociągów edycji 2017/2018. Zmiany w kursowaniu IC "Ślęża" i IC "Fredro" są konsekwencją powyższego działania i nie są związane z frekwencją w omawianych pociągach.

Adamczyk wyjaśnia, że w niedziele w rocznym rozkładzie jazdy pociągów edycji 2016/2017 z pociągu IC 61104 "Fredro" korzystało średnio 525 podróżnych, zaś z pociągu IC 16110 "Ślęża" korzystało średnio 592 podróżnych.

Tymczasem poseł Kostuś uważa, że zmiany te są niezrozumiałe i powodują, iż podróżni muszą znacznie szybciej wyjeżdżać oraz dodatkowo narażają ich na znacznie większe koszta podróży. Dlaczego? Otóż jak wyjaśnia 10 grudnia 2017 roku PKP Intercity zlikwidowały niedzielno-wieczorne połączenia z Opola do Warszawy IC FREDRO, które odjeżdżają ze stolicy Opolszczyzny o godz. 19:35. W jego miejsce wprowadza się połączenie TLK KRESOWIAK, który kursuje tylko od poniedziałku do piątku. Od 10 grudnia ostatnim połączeniem Opola z Warszawą jest pociąg EIC odjeżdżający o godz. 17:18, który dodatkowo jest dwukrotnie droższy. Poseł dodaje, czego nie neguje minister Adamczyk, że likwidowane połączenie cieszyło się dużą popularnością wśród podróżnych i pociąg nigdy nie jeździł pusty.

Pociąg z Warszawy do Opola IC ŚLĘŻA odjeżdżający z Dworca Centralnego o godz. 18:05 również został zlikwidowany, a w jego miejsce został przesunięty EIC Premium, który dotychczas odjeżdżał o godz. 19:05. Dodajmy, że zmiana kategorii wpływa tez na zmianę cen biletów. Co na to minister Adamczyk?

Odpowiadając na pytanie o możliwość przywrócenia tańszych połączeń IC lub TLK na trasach Warszawa – Opole oraz Opole – Warszawa w niedzielne wieczory informuje, że taka zmiana jest przewidziana w przypadku połączenia z Opola w kierunku Warszawy. PKP Intercity zaplanowały, w porozumieniu z Ministerstwem, uruchomienie w niedziele od dnia 11 marca 2018 r. pociągu TLK "Kresowiak" w relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia. Wyjazd pociągu ze stacji Opole Główne zaplanowano o godzinie 19:23, natomiast przyjazd do stacji Warszawa Centralna o godzinie 23:29. Adamczyk zaznacza jednak, że w związku z faktem, iż prace nad zmianą rozkładu jazdy, która wejdzie w życie 11 marca br., nie zostały jeszcze zakończone, powyższe informacje dotyczące godzin kursowania mogą ulec zmianie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Dart
Opole
Warszawa
IC
EIP
  • Michał Zieliński – 30.01.2018

    Każdy by chciał do swojego miasta mieć jak najwięcej i jak najlepszych połączeń, ale tak to już jednak jest z rozkładem, że trzeba jakoś go równoważyć.

  • Mario – 30.01.2018

    Jak co zmianę rozkładu, zawsze ktoś jest niezadowolony, a Pan poseł wiadomo, stara się zapunktować w swoim okręgu wyborczym. W tym przypadku trzeba jednak przyznać, że Opole dość wyraźnie straciło, więc korekta połączeń w marcu jest jak najbardziej wskazana.

  • Adaś Niezgódka – 31.01.2018

    Jak to TLK Kresowiak ma być w rozkładzie od marca jak kursuje od obecnie wprowadzonego. Do Wrocławia z Warszawy dociera przed 13, odjeżdża do Warszawy po 18. Więc czegoś w tym artykule nie rozumiem. Z rozkładu wypadł IC Fredro przez Częstochowe - Lubliniec. W jego miejsce wszedł właśnie Kresowiak

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.