TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

OppCharge z Volvo i ABB w Luksemburgu
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.01.2017 21:35:15 3 komentarze
OppCharge z Volvo i ABB w Luksemburgu

W grudniu oddano do użytku stację szybkiego ładowania firmy ABB, która bazuje na otwartym standardzie OppCharge. Aktualnie korzysta z niej 12 elektrycznych hybryd Volvo.

W grudniu oddano do użytku stację szybkiego ładowania firmy ABB, która bazuje na otwartym standardzie OppCharge. Aktualnie korzysta z niej 12 elektrycznych hybryd Volvo.

Obiekt powstał w Bertrange, w południowo-zachodniej części Luksemburga, na pętli autobusowej zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego. Dostawcą infrastruktury ładowania i podstacji jest ABB, a całe zamówienie zrealizowało Ministerstwo Infrastruktury i Ekorozwoju (MDDI) Luksemburga. Z kolei korzystające ze stacji autobusy należą do przewoźnika autobusowego Sales-Lentz.

Zarówno elektryczne autobusy hybrydowe Volvo, jak i infrastruktura ABB oparta jest na otwartym interfejsie OppCharge, co oznacza, że ??autobusy także innych producentów mogą korzystać z infrastruktury doładowującej.

Obiekt w Bertrange o mocy 150kW w pełni ładuje autobusy Volvo w ciągu od trzech do sześciu minut. Ładowarka ma budowę modułową i może być uaktualniona do mocy 300 kW czy 450 kW. Zastosowany odwrócony pantograf umożliwia korzystanie z stacji dokującej zlokalizowanej na dachu autobusu.

-"Jesteśmy bardzo dumni z udziału w inauguracji pierwszej stacji OppCharge w Luksemburgu. System elektrycznego autobusu ze znikomą emisji zanieczyszczeń To kolejny dowód naszej działalności na rzecz środowiska oraz mieszkańców Luksemburga" ? powiedział H?kan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Luksemburg był jednym z pierwszych krajów w Europie, który wdrożył autobusy z technologii hybrydową. Pierwsze hybrydowe pojazdy Volvo 7700 zostały dostarczone jeszcze w 2009 roku. Dziś w Luksemburgu eksploatowanych jest aż 41 hybrydowych autobusów Volvo, a Sales-Lentz - wiodący przewoźnik autobusowy w Wielkim Księstwie Luksemburga - będzie również pierwszym klientem Volvo na w pełni elektryczne autobusy Volvo 7900 electric, które zostaną dostarczone w maju 2017 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Volvo
ABB
Luksemburg
  • Indianin – 02.01.2017

    150 kW ładuje w 6 minut czyli te Volvo mają baterię 15 kWh tylko...? Żadne osiągnięcie. Ładowarki pantografowe o mocy 300 kW przy napięciu 600 V to już żaden szał, patrz np. RC Engineering

  • Indianin 2 – 02.01.2017

    Oczywiście chodziło o EC Engineering

  • Tsi – 02.01.2017

    Przecież EC nie produkuje ladowarek tylko pantografy. W Polsce takiej mocy ładowarki produkuje Ekoenergetyka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!