TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Opóźnione jak PKP PLK
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.02.2019 08:51:01
Opóźnione jak PKP PLK

PKP PLK – to najbardziej opóźniona spółka kolejowa w Polsce. Jej opóźnienia generują opóźnienia innych spółek, głównie przewoźników, którzy nie mogą zaproponować swoim pasażerom odpowiednich czasów przejazdu.

PKP PLK – to najbardziej opóźniona spółka kolejowa w Polsce. Jej opóźnienia generują opóźnienia innych spółek, głównie przewoźników, którzy nie mogą zaproponować swoim pasażerom odpowiednich czasów przejazdu.

Tymczasem PKP PLK bawią się całkiem nieźle i organizują dla "swoich" konferencję, na której mówią jak to jest dobrze. A jak dobrze jest?

Z Krakowa do Katowic jedziemy tak jak jedziemy. Modernizacja ta to już legenda i zapewne wszystko da się zrzucić na słynne już puste teczki. Tyle, że od trzech lat trwa zapełnianie tychże teczek a końca remontu jak nie było widać, tak nadal nie widać. Być może coś drgnie w przyszłym roku. Na pewno nie pojedziemy jednak na tym odcinku z maksymalną prędkością. Niecałe 80 km pociągi pokonują teraz w całe 2 godziny z lekkim hakiem. Czyli podróż dla koneserów i tych, którzy wybitnie nie lubią jeździć autobusami…

Remont kolejowej siódemki to kolejna legenda. Tu oczywiście wszystko da się wytłumaczyć zejściem z placu firmy Astaldi. PKP PLK twierdzą, że jest dobrze, bo jakieś tam firmy coś tam przecież robią, np. wycinają drzewa. Opóźnienie przekracza już roku. Tu niestety pasażerowie są w o tyle gorszej sytuacji, że trwa równolegle remont drogi krajowej Warszawa – Lublin. A i tak autobusem jest szybciej i z gwarancją, że się dojedzie.

Opóźniona jest także modernizacja magistrali E20 z Poznania do Warszawy, tej, która jest modernizowana po to, żeby pociągi mogły pojechać 160 km/h. Na marginesie dodajmy, że przed remontem jeździły 160 km/h.

Warszawa – Radom to swoisty never ending story. Tu trudno połapać się czy są opóźnienia czy też remont tej trasy idzie aż tak opornie. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że i jedno i drugie. Pociągi z Warszawy do Radomia jadą przez Idzikowice, nie przez Warkę, na szczęście pasażer płaci tak, jakby jechał przez Warkę.

Wrocław – Poznań. Tu znowu całą winę można zrzucić na Astaldi, choć, jak zapewniają PKP PLK prace trwają i zapewne jakieś drzewa są wycinane. Opóźnienia? Ponad rok.

Pomorskie. Tu wystarczy posiłkować się przetargami na komunikację zastępczą, jakie zostały ogłoszone przez Przewozy Regionalne. I mamy tu:

Słupsk – Miastko – w związku z planowanymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi, co najmniej do 8 czerwca br.;

Malbork – Grudziądz - w związku z planowanymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi, co najmniej do 15 lipca 2019 roku;

Chojnice–Lipka Krajeńska – w związku z planowanymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi, co najmniej do 8 czerwca br.;

Chojnice–Kościerzyna – w związku z planowanymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi, co najmniej do 8 czerwca br.

Żeby jednak inne regiony nie były stratne kilka przykładów spoza Pomorza. Na Podkarpaciu ZKA będzie kursowała na odcinkach: Kolbuszowa – Tarnobrzeg i Huta Komorowska – Majdan Królewski - Huta Komorowska, co najmniej do 10 maja br., a także: Sanok – Komańcza, Zagórz – Komańcza, Zagórz – Sanok, Komańcza – Łupków. W świętokrzyskim pociągi nie pojadą na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski, co najmniej do 8 czerwca 2019 r. Ciąg dalszy zapewne nastąpi.

Tymczasem PKP PLK w komunikacie podają, że zorganizowały konferencję "Największe inwestycje kolejowe, Krajowy Program Kolejowy, wyzwania, problemy rozwiązania". Podczas czterech sesji przewidziano dyskusje o jakości projektu i nadzoru inwestorskiego, zakresie realizacji KPK a możliwości producentów, potencjale i zaangażowaniu wykonawców w realizację obecnej perspektywy, sprawności prowadzenia ruchu kolejowego w warunkach intensywnych inwestycji. W konferencji uczestniczyło ponad 200 przedstawicieli wykonawców, producentów oraz podmiotów zaangażowanych i związanych z realizacją KPK.

Czy znaleziono antidotum na opóźnienia? Tego nie wiemy. I już się raczej nie dowiemy…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.