TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Opóźnione jak PKP PLK
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.02.2019 08:51:01
Opóźnione jak PKP PLK

PKP PLK – to najbardziej opóźniona spółka kolejowa w Polsce. Jej opóźnienia generują opóźnienia innych spółek, głównie przewoźników, którzy nie mogą zaproponować swoim pasażerom odpowiednich czasów przejazdu.

PKP PLK – to najbardziej opóźniona spółka kolejowa w Polsce. Jej opóźnienia generują opóźnienia innych spółek, głównie przewoźników, którzy nie mogą zaproponować swoim pasażerom odpowiednich czasów przejazdu.

Tymczasem PKP PLK bawią się całkiem nieźle i organizują dla "swoich" konferencję, na której mówią jak to jest dobrze. A jak dobrze jest?

Z Krakowa do Katowic jedziemy tak jak jedziemy. Modernizacja ta to już legenda i zapewne wszystko da się zrzucić na słynne już puste teczki. Tyle, że od trzech lat trwa zapełnianie tychże teczek a końca remontu jak nie było widać, tak nadal nie widać. Być może coś drgnie w przyszłym roku. Na pewno nie pojedziemy jednak na tym odcinku z maksymalną prędkością. Niecałe 80 km pociągi pokonują teraz w całe 2 godziny z lekkim hakiem. Czyli podróż dla koneserów i tych, którzy wybitnie nie lubią jeździć autobusami…

Remont kolejowej siódemki to kolejna legenda. Tu oczywiście wszystko da się wytłumaczyć zejściem z placu firmy Astaldi. PKP PLK twierdzą, że jest dobrze, bo jakieś tam firmy coś tam przecież robią, np. wycinają drzewa. Opóźnienie przekracza już roku. Tu niestety pasażerowie są w o tyle gorszej sytuacji, że trwa równolegle remont drogi krajowej Warszawa – Lublin. A i tak autobusem jest szybciej i z gwarancją, że się dojedzie.

Opóźniona jest także modernizacja magistrali E20 z Poznania do Warszawy, tej, która jest modernizowana po to, żeby pociągi mogły pojechać 160 km/h. Na marginesie dodajmy, że przed remontem jeździły 160 km/h.

Warszawa – Radom to swoisty never ending story. Tu trudno połapać się czy są opóźnienia czy też remont tej trasy idzie aż tak opornie. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że i jedno i drugie. Pociągi z Warszawy do Radomia jadą przez Idzikowice, nie przez Warkę, na szczęście pasażer płaci tak, jakby jechał przez Warkę.

Wrocław – Poznań. Tu znowu całą winę można zrzucić na Astaldi, choć, jak zapewniają PKP PLK prace trwają i zapewne jakieś drzewa są wycinane. Opóźnienia? Ponad rok.

Pomorskie. Tu wystarczy posiłkować się przetargami na komunikację zastępczą, jakie zostały ogłoszone przez Przewozy Regionalne. I mamy tu:

Słupsk – Miastko – w związku z planowanymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi, co najmniej do 8 czerwca br.;

Malbork – Grudziądz - w związku z planowanymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi, co najmniej do 15 lipca 2019 roku;

Chojnice–Lipka Krajeńska – w związku z planowanymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi, co najmniej do 8 czerwca br.;

Chojnice–Kościerzyna – w związku z planowanymi przez PKP PLK pracami modernizacyjnymi, co najmniej do 8 czerwca br.

Żeby jednak inne regiony nie były stratne kilka przykładów spoza Pomorza. Na Podkarpaciu ZKA będzie kursowała na odcinkach: Kolbuszowa – Tarnobrzeg i Huta Komorowska – Majdan Królewski - Huta Komorowska, co najmniej do 10 maja br., a także: Sanok – Komańcza, Zagórz – Komańcza, Zagórz – Sanok, Komańcza – Łupków. W świętokrzyskim pociągi nie pojadą na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski, co najmniej do 8 czerwca 2019 r. Ciąg dalszy zapewne nastąpi.

Tymczasem PKP PLK w komunikacie podają, że zorganizowały konferencję "Największe inwestycje kolejowe, Krajowy Program Kolejowy, wyzwania, problemy rozwiązania". Podczas czterech sesji przewidziano dyskusje o jakości projektu i nadzoru inwestorskiego, zakresie realizacji KPK a możliwości producentów, potencjale i zaangażowaniu wykonawców w realizację obecnej perspektywy, sprawności prowadzenia ruchu kolejowego w warunkach intensywnych inwestycji. W konferencji uczestniczyło ponad 200 przedstawicieli wykonawców, producentów oraz podmiotów zaangażowanych i związanych z realizacją KPK.

Czy znaleziono antidotum na opóźnienia? Tego nie wiemy. I już się raczej nie dowiemy…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK