TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Opóźnienie i spowolnienie prac na odcinku Warka – Radom. PKP PLK bez pozwoleń
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.05.2020 10:45:34
Opóźnienie i spowolnienie prac na odcinku Warka – Radom. PKP PLK bez pozwoleń (mat. pras.)

PKP Polskie Linie Kolejowe liczą, że przejazd po jednym torze na odcinku Warka - Radom, czyli na fragmencie linii łączącej Warszawę z Radomiem, będzie możliwy wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy na kolei, czyli w grudniu tego roku - poinformował PAP prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel.

PKP Polskie Linie Kolejowe liczą, że przejazd po jednym torze na odcinku Warka - Radom, czyli na fragmencie linii łączącej Warszawę z Radomiem, będzie możliwy wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy na kolei, czyli w grudniu tego roku - poinformował PAP prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel.

"Robimy wszystko, żeby ruch na linii z Warki do Radomia po jednym torze przywrócić od grudnia tego roku, wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy" - powiedział prezes PKP PLK.

Merchel przyznał, że wcześniej zakładano, że ruch po jednym torze z Warki do Radomia zostanie przywrócony od września. Prace spowolniły jednak ze względu na brak pozwoleń na budowę.

"Nie mamy jeszcze wszystkich pozwoleń na budowę na linii z Warki do Radomia, dlatego też nastąpiło spowolnienie prac. Wykonywane są tylko te prace, na które uzyskaliśmy wymagane pozwolenie. W obecnej sytuacji nie widzimy możliwości przejazdu linią we wrześniu" - powiedział Merchel.

Odcinek Warka - Radom to fragment trasy łączącej Warszawę z Radomiem. Od października zeszłego roku pasażerowie na odcinku między Czachówkiem a Warką korzystają z nowych peronów na 2 stacjach i 4 przystankach. W Warce nad Pilicą ustawiono już dwa nowe mosty.

Docelowo na odcinku Warka - Radom pociągi mają kursować po dwóch torach. Dotychczas linia była jednotorowa. W Warce wybudowany zostanie nowy przystanek, co umożliwi lepszą komunikację i dodatkowy wiadukt nad linią kolejową.

Po zakończeniu inwestycji, której wartość to ponad 825 mln zł, najszybszy pociąg pokona trasę w czasie krótszym niż godzina. Z kolei pociąg zatrzymujący się na wszystkich stacjach przejedzie w ciągu około 90 minut. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warka
Radom
PKP PLK