TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Opolskie chce kupić dwa dodatkowe Impulsy
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.03.2017 07:12:15 3 komentarze
Opolskie chce kupić dwa dodatkowe Impulsy (foto: UMWO)

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego jest zadowolony z Impulsów. Stąd tez decyzja o podjęciu działań zmierzających do zakupu kolejnych nowych składów.

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego jest zadowolony z Impulsów. Stąd tez decyzja o podjęciu działań zmierzających do zakupu kolejnych nowych składów.

Aby stało się to możliwe Komisja Europejska musi wyrazić zgodę na przesunięcie środków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Opolscy samorządowcy już wystąpili z takim wnioskiem. Zakupy miałyby obejmować dwa dodatkowe ezt-y, kwota dofinasowania to około 2,5 mln euro. Gdyby udało się uzyskać zgodę pociągi trafiłyby na opolskie tory za dwa lata.

Aktualnie województwo ma cztery składy, piąty zostanie dostarczony w marcu. Opolskie pociągi zostały przystosowane do prędkości maksymalnej 160 kilometrów na godzinę. Producent wyposażył je w nowoczesny układ napędowy i hamulcowy, klimatyzację, nowoczesną informację pasażerską w systemie audio-video, monitoring, 176 miejsc siedzących (fotele pasażerskie z gniazdkami elektrycznymi AC 230V), bezpłatne Wi-Fi. Są przystosowane do przewozu osób z ograniczoną zdolnością ruchową i do przewozu rowerów.

Przypomnijmy, że kontrakt w wersji podstawowej przewiduje dostawę pięciu pojazdów oraz opcję na dostawę dwóch dodatkowych pojazdów do 10 grudnia 2018 r. Cała umowa z Newagiem opiewa w sumie na 88.338 tys. złotych. Pieniądze na zakup Impulsów pochodzą z czterech źródeł: budżetu województwa opolskiego oraz rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Kolejowego i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014?2020, z którego dofinansowanie wynosi 15,5 mln euro.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opolskie
Impuls
Newag
  • PodróżującyPoEuropie – 20.03.2017

    W Polsce nie produkuje się lepszych pociągów niż te z Newag-u !

  • Typowy Nowak – 20.03.2017

    Raczej niż te ze Stadlera...

  • Meekohl – 20.03.2017

    We Wrocławiu te trójczłony pękają w szwach. Kto wpadł na pomysł kupowania tak małych składów na trasę z takim potencjałem?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.