TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Opolskie chce kupić dwa dodatkowe Impulsy
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.03.2017 07:12:15 3 komentarze
Opolskie chce kupić dwa dodatkowe Impulsy (foto: UMWO)

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego jest zadowolony z Impulsów. Stąd tez decyzja o podjęciu działań zmierzających do zakupu kolejnych nowych składów.

Aby stało się to możliwe Komisja Europejska musi wyrazić zgodę na przesunięcie środków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Opolscy samorządowcy już wystąpili z takim wnioskiem. Zakupy miałyby obejmować dwa dodatkowe ezt-y, kwota dofinasowania to około 2,5 mln euro. Gdyby udało się uzyskać zgodę pociągi trafiłyby na opolskie tory za dwa lata.

Aktualnie województwo ma cztery składy, piąty zostanie dostarczony w marcu. Opolskie pociągi zostały przystosowane do prędkości maksymalnej 160 kilometrów na godzinę. Producent wyposażył je w nowoczesny układ napędowy i hamulcowy, klimatyzację, nowoczesną informację pasażerską w systemie audio-video, monitoring, 176 miejsc siedzących (fotele pasażerskie z gniazdkami elektrycznymi AC 230V), bezpłatne Wi-Fi. Są przystosowane do przewozu osób z ograniczoną zdolnością ruchową i do przewozu rowerów.

Przypomnijmy, że kontrakt w wersji podstawowej przewiduje dostawę pięciu pojazdów oraz opcję na dostawę dwóch dodatkowych pojazdów do 10 grudnia 2018 r. Cała umowa z Newagiem opiewa w sumie na 88.338 tys. złotych. Pieniądze na zakup Impulsów pochodzą z czterech źródeł: budżetu województwa opolskiego oraz rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Kolejowego i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014?2020, z którego dofinansowanie wynosi 15,5 mln euro.



Sprawdź też:
Opolskie
Impuls
Newag
  • PodróżującyPoEuropie – 20.03.2017

    W Polsce nie produkuje się lepszych pociągów niż te z Newag-u !

  • Typowy Nowak – 20.03.2017

    Raczej niż te ze Stadlera...

  • Meekohl – 20.03.2017

    We Wrocławiu te trójczłony pękają w szwach. Kto wpadł na pomysł kupowania tak małych składów na trasę z takim potencjałem?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.