Opole Wschodnie po nowemu
PKP PLK ogłosiłyzamówienie na przebudowę wiaduktu kolejowego w stacji Opole Wschodnie.
Zamówienie z projektem, obejmuje również rewitalizacjęestakady i roboty, w zakresie torów. Przebudowany zostanie peron na stacjiOpole Wschodnie oraz wymienione urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego.Szacunkowa wartość wynosi ponad 35 mln zł.
Zmodernizowany zostanie przystanek Opole Wschodnie.Przebudowany peron o dł. 150 m, z nową nawierzchnią będzie wyższy co ułatwidostęp podróżnym do pociągów. Peron zostanie wyposażony w nowe elementy małejarchitektury – wiaty, ławki, kosze na śmieci, gabloty informacyjne. Zabudowawindy ułatwi dostęp osobom o ograniczonej mobilności oraz podróżnym z, cięższymbagażem, wózkami dziecięcymi lub rowerami. Na peronie zostanie zamontowane noweoświetlenie.
Główny zakres to wzmocnienie i odnowienie wiaduktukolejowego nad ul. Oleską wraz z estakadą. Tory biegnące na tym obiekcie zostanądostosowane dla ruchu pociągów z prędkością do 120 km/godz. (towarowych do 100km/godz.). Wymienionych zostanie
8 rozjazdów. Przebudowane tory umożliwią przejazd ciężkichskładów towarowych o nacisku na oś 221 kN.
Jest to szczególnie ważne gdyż jest to trasa dla pociągówtowarowych do elektrowni Opole i cementowni Odra. Roboty obejmą również wymianękonstrukcji i sieci trakcyjnej.
Opolski wiadukt kolejowy nad ul. Oleską jest obiektemwybudowanym w 1926 r. Wszystkie prace zarówno przy wiadukcie, estakadzie jak iprzy przebudowie peronu mają zostać zaprojektowane i wykonane w sposóbzharmonizowany architektonicznie z pozostałymi obiektami stacyjnymi. Robotyprzy obiektach, znajdujących się w rejestrze ochrony zabytków, będą prowadzonew uzgodnieniu z konserwatorem zabytków.
Zadanie pod nazwą „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacjazagrożeń eksploatacyjnych na linii 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów wrazz łącznicami” – przebudowa wiaduktu w km 6,420 wraz z rewitalizacją estakady irobotami towarzyszącymi w stacji Opole Wschodnie w ramach projektu „Poprawabezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”będzie realizowane w formule projektuj i buduj.
Termin składania ofert upływa 26 kwietnia 2018r. Szacunkowawartość zamówienia netto wynosi 35,7 mln zł. Zadanie będzie finansowane ześrodków budżetowych.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze